Årsoversikt

tirsdag 31. oktober 2017

En dag i mitt liv i bilder - Oktober 2017

Halloween

I oktober måtte jo bare det bli en dag i mitt liv i bilder på selveste Halloween. Nå er det strengt tatt også siste dagen i oktober, og dermed siste sjanse for å ha en bilde-dag denne måneden, så dermed var det jo bare å sette igang i dag og dokumentere dagen min.

Her i huset har vi i år kastet oss ut i full feiring av Halloween, siden det ikke blir Lossi-feiring her i Eivindvik, så ble det kostymer og "godteri-sanking" i dag i stedet for 12. desember. Det kan man sikkert ha mange meninger om, men for min del betyr det at det blir litt mer tid til annen førjulskos i desember, siden "årets" kostymer nå er ferdige og tatt i bruk, noe jeg må innrømme at er en deilig følelse. 


Dagen i dag startet med at jeg og barna stod opp til et Halloween-pyntet hus, med skjelett i vinduet, lys og lykter og annen pynt rundt omkring. Barna var godt fornøyd med innsatsen vi voksne hadde gjort etter leggetid i går.


En liten time senere var jeg alt i gang med dagen på jobb, etter første pasient hadde jeg en liten pustepause, og da ble det tid til kaffe og "frokost".


Kvart over ni går morgen-båten til Nåra. Jeg sitter på kontoret og kikker ut på den noe triste høstdagen utenfor. Men utsikten er det likevel ikke noe å si på.


Med full timeplan før lunsj blir det ikke mye tid til å dokumentere dagen i bilder. Her er det et hjørne av skjermen min som er dokumentert.


Og en god time senere var det tid for lunsj. Trond smører fortsatt nista til meg, så bortskjemt tør jeg å innrømme at jeg er. I dag fikk jeg også eple, det smakte fortreffelig!


En god time etter lunsj var det igjen full fart på jobb, og utsikten er fortsatt like fin. Det er ikke så mye mer å ta bilde av på kontoret mitt, som er ganske så kjedelig enda med nakne vegger og lite møbler.


Siste bilde fra jobb i dag ble av denne fine tegningen som Maia har tegnet til meg. Den skal på veggen, ikke bare fordi jeg skal bruke den som bevis for Maia når hun en dag ikke lengre synes at jeg er kul, men også for at de nakne veggene skal bli litt mindre nakne.


Kvart på fire var det på tide å hente Rune på SFO, og Maia, som fortsatt har litt vondt etter at hun falt på hofta for nesten 2 uker siden, og skjemmes bort av meg med å bli kjørt til og fra skolen.


Vel hjemme gjorde jentene klart to "bøtter" med godteri til gjester som kom på døra her. Så da var vi klare for dagens "knask eller knep"-besøk.


Vi hadde besøk av våre venner fra Rutle og USA i dag, og med god hjelp fra Claire ble det mumie-pølser til "middagsmat". Det så enklere ut på internet enn det faktisk var, men de ble veldig gode, da!


Etter pølsemiddag og "knask-eller-knep"-gang for jentene, så dro vi alle til Haveland, der det var kjempegøy Halloween-fest, med blant annet skummel quiz-løype, flere litt mindre skumle aktiviteter, mumie-konkurranse, premier for kostymer og til slutt pinjata som alle fikk prøve å slå ned. 


Amanda og Maia var begge ute og besøkte naboene, og kom hjem med god godterifangst. Og Maia hadde til og med fått med seg ekstra godter til Rune fra nabo Belinda, noe Rune ble veldig glad for!


Resten av kvelden har vi tatt det med ro her hjemme, bare avbrutt av ett og annet "knask-eller-knep"-besøk, med påfølgende utdeling av godterier. Disse to gresskarene skar vi ut sammen i går, og spør du meg, så synes jeg de ble ganske så flotte der ute på trappa!


Og jammen ble det ikke litt godteri på meg også i kveld, siden Maia er så snill at hun delte med meg, helt uten at jeg måtte gå ut på besøk til naboene. Men jeg har altså hatt på meg kostyme i dag, så litt fortjent synes jeg nå at det er.

Alt i alt har vi hatt en fin Halloween-dag, alle mann, og nå er det bare å glede seg, for om en liten måned er desember her, med alt det fine som skjer i den måneden. Jammen er ikke høsten så dum likevel, det synes nå jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar