Årsoversikt

søndag 29. oktober 2017

Uke 43 2017 - Vi gjør oss klar for Halloween i høstmørket

Autumn, it feels like autumn 
Although the breeze is still 
I feel the chill of autumn 
Oh, yes, it's autumn 
It's always autumn 
However green the hill 

To me it still is autumn 
I can feel the frost now 
That makes my spring and summer dreams 
Seem lost now


Det er alt blitt sent på høsten. Luften dirrer ikke mer.

I kveld gjør jeg noe jeg aldri har gjort før: jeg blogger fra legevakten i Knarvik. Her er jeg alt godt i gang med min andre nattevakt, som vel og merke startet klokken åtte i kveld, natten er lang i legevaktslegens verden. Og akkurat nå har jeg en pust i bakken før neste problemstilling kastes min vei.

Uken som har gått var vært en uke preget av forberedelser til årets Halloween-feiring, hovedsaklig på den måten at jeg har tilbrakt mye tid bak symaskinene mine. Vi har så smått begynt å pynte litt også, selv om dagens besøk mente bestemt at vi var for tidlig ute, for det var da ikke Halloween enda! Huset hjemme bærer preg av at jeg har forsømt mine plikter som husmor og i stedet vært kul mamma som syr kostymer. Og det kan jeg egentlig leve helt fint med. Tror jeg.


Mandag ettermiddag tok jeg tak på det som skal være mitt hobbyrom eller syrom. Alle esker med diverse innhold, noe som skal være her, og noe som skal ende andre steder, ble flyttet ut til sidene av rommet, og det store bordet som stod her fra før, ble plassert midt i rommet, og vips, så hadde jeg en fin arbeidsplass til ukens sømprosjekter. Dette rommet kommer nok til å være min favorittplass en stund fremover. 


Tirsdag var jeg på første veiledningsgruppe i ALIS-VEST-prosjektet. Det var en flott dag, mye å sette seg inn i, og flinke veiledere som hjelper oss å finne ut av både spesialiseringsløpet, vanskelige problemstillinger, nye retningslinjer og mer til. Og som utfordrer oss på å ta del i veiledningen selv, veldig bra - gleder meg til fortsettelsen.

På vei hjem fikk jeg levert inn Runes nettbrett til reparasjon, så nå har jeg en liten gutt som venter spent på om nettbrettet hans snart kommer tilbake. Tålmodighet er det dårlig med, så han skulle helst fått det tilbake i posten i går, nå som det endelig er på reparasjon.


Onsdag ettermiddag fortsatte jeg på sømprosjektene mine, mens barna og Trond fikk ordne seg selv. Amanda fant en tom bruskasse som jeg hadde satt ut fra hobbyrommet på mandagen, og snart hadde den blitt til et lite (vel og merke innendørs) hundehus til Snøball.

Jeg tror Snøball likte det godt, for hun har lagt seg til å sove der inne hver kveld siden, når Amanda tar henne med seg opp på rommet rundt leggetid.


Torsdag ettermiddag ble travel, enda travlere enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet. For bare hør: da jeg hentet Maia og Rune på skolen litt før fire fant jeg ut at det skulle være foreldremøte på SFO klokken fire. Så da var det bare å snu i døren og springe på møte. Etter møtet var det tid for timer på kulturskolen for Rune og Maia, mens Amanda hadde hatt time rett før møtet. Og så var det hjem og kaste i seg middag som Trond hadde kjøpt på Eivindvik kroa, før jeg reiste tilbake til skolen for foreldremøte for mellomtrinnet. 

Mens jeg var på møte innså jeg at vi skulle dele oss klassevis, det er neimen ikke lett når en har barn både i femte og syvende klasse, så Trond ble tilkalt, og dermed ble han sen til torsdagens bueskyting-øvelse. Jammen har vi laget oss noen travle torsdager! Og Snøball, hun ventet tålmodig i vinduskarmen. På tampen av dagen fikk jeg gjort ferdig Maias Halloween-kostyme, for hun skulle på diskotek allerede på fredag.


Fredag ettermiddag fortsatte jeg å sy, mens Trond kjørte Maia og en venninne til diskotek på Byrknes. Mens barna var på diskotek, gikk Trond på besøk til familie der ute, og hadde hatt en koselig kveld der. Maia hadde hatt det supert på diskotek, der møtte hun også Timag, som skulle være med hjem til oss etterpå. 

Maia hadde på seg kostymet jeg hadde sydd til henne, men hun ble visst krevd full pris i inngang, sånn går det når hun velger å kle seg ut som en figur fra japansk Anime, det er visst ikke viden kjent på Byrknes, forstår jeg. Men, men, hun tok det heldigvis ikke så tungt. Dette bildet har Maia tatt på dansegulvet, jeg glemte helt å ta noen bilder mens jeg sydde så sytråden spratt.


Jo, også i går ble det litt kostymesøm på meg, selv om jeg fikk gjort mye på fredag, så ble jeg ikke helt ferdig. Vi skulle egentlig på Halloweenfest hos venner, men da de måtte avlyse, så kunne jeg ta en pust i bakken, for da fikk jeg litt mer tid på meg før Runes kostyme skulle være klart. Men nå gjenstår det bare litt finpuss, så er alle tre kostymene til barna klare til årets Halloween. 


I dag har jeg stort sett sovet og forberedt meg til nattens vakt. Utenfor huset har det vært full aktivitet både i går og i dag, med reparasjon på taket. Her har Trond tatt bilde av husets eier, der han er høyt oppe i lufta. Til tross for aktivitet på utsiden fikk jeg sove godt, og skulle være klar for en natt på legevakten sånn sett.

Og selv om kostymet til Rune ikke er heeelt ferdig, og huset ikke er heeeelt ferdigpyntet, så tror jeg vi er ganske så klare for å feire Halloween på tirsdag, alle mann. Og vi gleder oss til det, selv om det å feire Halloween her i landet i beste fall er noe kontroversielt. Gøy skal vi nok få det, uansett!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar