Årsoversikt

søndag 22. oktober 2017

Uke 42 2017 - Vi forbereder Halloween - og familien er igjen samlet

You and me will always be tight
Family every single day and night
Even when you start acting like a fool
You know I'm loving every single thing you do


Hvor kan man vel ha det bedre enn i familiens skjød?

Denne uka har visst vært preget av at jeg har begynt å jobbe med årets kostymer til Halloween, i alle fall ser det slik ut om jeg ser på bildene jeg har tatt denne uka, og så har uka vel vært preget av "normalisering" av hverdagen, med barna tilbake på skolen etter en ukes ferie.

Vi har fått gjort litt mer i hus, selv om jeg begynner å mistenke at vi nok aldri helt kommer til å komme i orden i dette huset. Men det går jo på frem for hver lille ting vi får gjort, da, tror jeg. 


Mandag var det "back in business" for alle i familien. Trond smurte niste og dro på jobb før vi andre var våkne, barna var tilbake på skolen, dog noe trøtte etter en uke fri, og jeg var på jobb, og hadde en dag til papirarbeid, noe som gjør godt, for i allmennpraksis hoper det der seg jammen fort opp.

På ettermiddagen ble det rømmevafler, rett og slett fordi svigermor hadde sendt med oss en hel masse rømme og melk som ikke hadde blitt brukt i høstferien, slik at vi fant ut at vi måtte bruke opp litt av all den rømmen og melken. Både Trond og jeg la ut bilder på Facebook, men det var ingen som tok hintet og kom på vaffel-besøk, så neste gang tror jeg jammen vi må være litt mer direkte og invitere åpnelyst.


Mandag kveld fikk vi også malt det andre strøket med hvitmaling på "gjesterommet", slik at vi tirsdag kunne installere denne ledlyslisten, som vel var litt for kort, men likevel ga et ganske så kult uttrykk på dette rommet.

Tirsdag ble ellers en ganske så rolig dag på jobben for meg, etter en travel vaktuke sist uke, så var det både godt og litt rart. 


Onsdag hadde jeg så en ny lang dag, med jobb her i Eivindvik først, og deretter rett til legevakten i Knarvik for opplæringsvakt nummer 2. Nå begynner jeg å bli litt mer kjent på legevakten, selv om det enda er litt å sette seg inn i og finne ut av på en travel interkommunal legevakt.


Torsdag morgen startet med litt mer stress enn vanlig, siden jeg da klarte å forsove meg. Mobilen stod på lydløs etter legevakt dagen før, og dermed ble jeg ikke vekt av vekkerklokka på mobilen, og våknet ikke før fem på halv ni, en halv time etter at jeg skulle vært på jobb, og en halv time før barna skulle være på skolen. Men jeg fikk dem da ut av sengene, gitt dem frokost, og fått dem på skolen før klokka var ni, og jeg var på plass på kontoret i tide før første pasient hadde time.

Torsdag kveld benyttet jeg blant annet til å se gjennom et ukjent antall symagasiner på jakt etter mønster til årets Halloween-kostymer.


Fredag ble en dag med litt dramatikk, litt logistikk, og litt shopping på tampen. Først var Maia uheldig og falt i gymtimen, og fikk såpass vondt i hofta at hun enda halter litt. Så dro Amanda direkte til bursdag fra skolen, og ville på overnatting hos en venninne, mens jeg trengte telefonen hennes for å få levert den inn til reparasjon etter at skjermen ble knust i høstferien. Så da ble det litt logistikk for å å få hentet mobil, avtalt overnatting, og levere overnattingsbag, før Trond, Rune og jeg dro til Åsane etter jobb for å få levert mobilen og Runes nettbrett til reparasjon, samt for å handle inn en detalj til Runes kostyme til Halloween - og den fant vi på Toys R Us.


I går var vi hjemme her i Eivindvik, bortsett fra en tur til Rutle på besøk for å hente Amanda og venninnen hennes, slik at de kunne være litt hos oss. På Rutle var det flott utsikt "hjem" til Krakhellesundet og Sula.

På kvelden inviterte vi familien til Amandas venninne til lørdagsmiddag, så vi fikk en koselig kveld sammen med nye venner, med god mat og godt prat.


Og så var vi kommet til dagen i dag, søndag, som jeg for det meste har brukt til å tegne mønster til tre kostymer til barna, og så har jeg i alle fall fått begynt å klippe delene til kostymene. Neste uke kommer nok i stor grad til å gå med til å gjøre kostymene klare, og å gjøre klar huset til Halloween - for når vi for første gang planlegger skikkelig Halloween-feiring i stedet for "Lossi", som vi har feira i alle år på Haua, (men som ikke feires her i Gulen), så gjør vi det ikke halvveis!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar