Årsoversikt

søndag 31. oktober 2021

Uke 43 2021 - Så ble det feiring av Halloween

Illustrasjon: Maia
 
Så ble det feiring av Halloween

"Hva skal du være på Halloween-fest?
En skummel heks, eller kanskje en hest?"
"Nei, jeg vil være en liten skjønn fe",
klart vi må ordne kostyme for det.

Den eldste vil helst være en banan,
det fant vi på nett, sånt går jo an.
Den yngste så skummel i maske og dress,
det kjøpte pappa til han uten press.

Så sydde vi kjole og vinger til feen vår,
det er rart hvor fort sånt av og til går.
Alle tre fikk være omtrent det de ville,
til knask, ikke knep, for de er jo så snille!

Så ble det feiring av Halloween,
en banan, en varulv, en fe, så fin.
Kanskje det bare er kommersielt,
men jammen er det gøy i vårt byggefelt!

25. oktober 2021

Navnedag: Margrete, Merete, Märtha

Foto: meg selv

Uken startet med migrene-anfall for min del,
så den uventa kontordagen ble i stedet en sykedag.
Trond arbeidet ettermiddagsskift,
så da ble det lettvint middag på oss andre; Tortelloni.

26. oktober 2021

Navnedag: Amandus, Amanda (Hipp hurra!)

Foto: meg selv og Trond

Trond hadde ukens andre ettermiddagsskift på tirsdag.
Han leverte bilen min til dekkskifte før jobb.
Amanda og jeg pussa sparkel på rommet hennes på kvelden,
og så sparklet jeg første strøk på Maias rom litt senere.

27. oktober 2021

Navnedag: Sturla, Sture

Foto: meg selv, Skisse: Amanda

Amanda laget tegning av hvordan kostymet hennes skulle være.
Problemet var å finne et slikt kostyme på 2 dagers varsel.
Trond var i Åsane med bilen på service og henta gulv.
I huset begynte flisene på badene å komme på plass.

28. oktober 2021

Navnedag: Simon, Simen

Foto: meg selv

Trond kjøpte kostyme til Rune på onsdag i Åsane,
men Amanda fant han ikke til, så da fikk vi sy kjole og lage vinger.
I huset begynte vi å sparkle på teknisk rom.
Jeg er bedre på EKG enn gulvlegging, men fikk nå justert gulvene på et vis.

29. oktober 2021

Navnedag: Noralf, Norunn

Foto: meg selv

Amanda dro på Halloween-diskotek på Byrknes og koste seg der.
Jeg hadde så lyst på quesedillas, så da lagde jeg det, da.
Trond handlet lilla blomster til Halloween-pynting.
Og så jobbet vi videre i huset, til litt for sent.

30. oktober 2021

Navnedag: Aksel, Ove

Foto: meg selv

Mens Trond hadde jobbehelg og lange dagskift,
så dro jeg og de to minste på besøk til Maia i Balestrand.
Der var det "foreldredag", med loppemarked og foreldremøter.
Jeg fikk leggkramper, men vi koste oss skikkelig sammen for det.

31. oktober 2021

Navnedag: Edit, Edna

Foto: Trond, Amanda og meg selv

Etter en rolig morgen i Balestrand dro vi hjem i tide for Halloweenfeiring.
Amanda pynta huset i full fart før de dro ut på "knask eller knep".
Alle som kom hit, fikk godter, så lenge vi var hjemme, i alle fall,
for vi måtte jo ha en økt i huset på tampen av helga.

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Plantebasert Idyll is fra Henning Osen


Amanda og jeg fant ut at denne måtte vi jo bare teste.
For oss med laktoseintoleranse kan jo plantebasert is være et alternativ.
Isen kostet endel, men det smakte virkelig is,
selv om jeg nesten kunne kjenne en "plantesmak" på slutten av hver skei.
Vi testet salt karamell og jordbærsmak,
begge falt i smak, og forsvant fort før de andre fikk snake.

Terningkast: 5

Ukens bilde

"Vi feirer Halloween"

Screenshot fra Snapchat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar