Årsoversikt

søndag 24. oktober 2021

Uke 42 2021 - Endelig kunne de feire årets 4H-fest

 
Illustrasjon: Maia

Endelig kunne de feire årets 4H-fest

Så var det den tida på året med innspurt for 4H.
Barna må fullføre oppgaven, hva gikk den ut på?
En hadde valgt lego, det var et greit oppdrag,
og kreativ hverdag, det er jo Amandas fag.
Tenk, likevel satt vi der og stresset litt nå.

Men oppgavene, tenk, de ble ferdig til slutt,
og rett som jeg var klar for en liten salutt,
så innså vi at begge trengte kostyme,
en sau og en ku, på det fikk vi oss bryne,
for jur måtte kua ha, sa min lille gutt.

Et bamsekostyme har før blitt til hund,
så kan vi vel lage en ku på en stund.
Med juret på magen og ørene spisse,
så ble det en bamse-ku, på det var vi visse,
kostyme i boks før vi tok oss en blund.

Endelig kunne de feire årets 4H-fest.
Utstilling, skuespill, med mang en gjest.
Begge fikk godkjent og merke så flott,
og maten, den smakte riktig så godt,
slik er det en holder en flott høstfest!

18. oktober 2021

Navnedag: Kjersti, Kjerstin

Foto: Trond og meg selv

Trond startet uken i Haugesund på tariffkonferanse.
Jeg startet uken med å bli syk og måtte gå hjem fra jobb.
Det var kaldt, så jeg fyrte i ovnen. I huset hadde elektriker begynt.
Amanda sydde ferdig hovedprosjektet til 4H-oppgaven sin.

19. oktober 2021

Navnedag: Tora, Tore

Foto: meg selv og Trond

Selv om formen ikke var helt på topp, var jeg tilbake på jobb tirsdag.
 Trond var fortsatt i Haugesund og koste seg med hotellfrokost.
Amanda lagde de siste tingene i leire til 4H-utstillingen,
mens Rune registrerte på digital plattform, og jeg sydde jur.

20. oktober 2021

Navnedag: Henrik, Heine, Henrikke

Foto: meg selv og Trond

Onsdag var det tid for visitt på sjukeheimen for min del.
Trond hadde siste dag på konferanse, og kom hjem utpå kvelden.
Jeg hjalp barna å lage utstillingene sine på 4H.
I huset var det kommet mer rekkverk på verandaen.

21. oktober 2021

Navnedag: Bergljot, Birger

Foto: Trond og meg selv

Trond fortsatte uka med kurs, mens jeg tok bilde av utsikten ut Prestesundet fra jobb.
Endelig fikk vi fortsatt på gulvlegging i huset. 
mens Amanda var på konfirmasjonssamling i Masfjorden.
På badene har flislegger kommet godt i gang.

22. oktober 2021

Navnedag: Karianne, Karine, Kine

Foto: meg selv og Trond

Fredag hadde vi deilig ostekake til lunsj, Anita hadde bakt.
Ungene hadde generalprøve på stykket til 4H,
mens Trond var i ungdomshuset og var lydmann det meste av kvelden.
Jeg ble litt lei meg for at noen tilsynelatende har revet opp den ferdig malte veggen.

23. oktober 2021

Navnedag: Severin, Søren

Foto: meg selv og Trond

I går var det tid for høstfest med 4H, med fullt program.
Maia var kommet hjem, og fikk vært med, hun også.
Alle fikk godkjent og utlevert årets merker i gull, sølv og bronse.
På kvelden la vi gulv, og jeg fant meg knebeskyttere.

24. oktober 2021

Navnedag: Eilif, Eivor

Foto: meg selv og Trond

Jeg sov lenge i dag, for jeg skulle på nattevakt på legevakten,
det var imidlertid ikke magen min med på, så det måtte avlyses.
Heldigvis kom jeg meg litt, så det ble litt gulvlegging,
slik at kjøkken, spisestue og stue nå har fått ferdige gulv.

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Hardanger Bestikk


Vi har, på uforklarlig vis, klart å miste en del gafler,
så da jeg oppdaget at jeg kunne bestille flere fra Hardanger Bestikk,
så var jeg ikke sen om å bestille 10 nye gafler og 5 nye kniver.
Det gikk akkurat 3 dager fra jeg bestilte til bestikket kom i posten.
De nye gaflene og knivene var omtrent helt like de gamle,
så nå er jeg så glad for at vi kan dekke til mange igjen!
Flott service, raskt levert, og bonus for å legge ved drops!

Terningkast: 6

Ukens bilde

"Årets 4H-utstillinger"

Foto: meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar