Årsoversikt

søndag 3. oktober 2021

Uke 39 2021 - Når alarmen går, men søvnen er dyp

Illustrasjon: Maia

Når alarmen går, men søvnen er dyp

Det er ikke alltid like lett å våkne for ungdom som har vært sent oppe,
når alarmen går, men søvnen er dyp, og drømmen er vansk'lig å stoppe.
Da går det skeis, og første time på skolen blir tilbrakt i drømme,
men det går nok greit, og lærdommen blir; for dette vil ingen deg dømme.

For voksne kan også forsove seg, det kan vi nok mange bekrefte,
så lenge det ikke blir en hyppig ting, så vil det nok ikke hefte.
Så har vi lært at det viktig er å tidsnok i senga seg komme,
det blir nok lenge til neste gang at jenta lar drømmene flomme.

27. september 2021

Navnedag: Dagmar, Dagrun

Foto: Maia, Trond og meg selv

Maia forsov seg for første gang på mandag, det tok hun tungt, men det gikk bra.
Hun tok nok lærdom av dette. På skolen var det pizza til middag.
Jeg hadde fri etter nattevakt, og satt med beina høyt og løste kryssord i senga,
mens Trond var på det første av 4 nattevaktskift denne uka.

28. september 2021

Navnedag: Lena, Lene

Foto: meg selv og Trond

Allerede søndag begynte jeg å kjenne på forkjølelse, fra tirsdag ble det bihulebetennelse.
Så da ble det en uke med sykdom for meg, og takmaling for Trond, uten assistanse.
Rune testet malingen vi skal ha på kjøkkenet, det synes jeg ble veldig fint!
Trond var kreativ på mandag for å nå opp i spissen på takene.

29. september 2021

Navnedag: Mikael, Mikal, Mikkel

Foto: meg selv og Maia

På onsdag ble gulvbelegget på vaskerommet lagt ned, så fint!
Snøball og jeg var omtrent like redusert, så vi sov det meste av dagen.
Maia storkoser seg på KDA, og lærer stadig nye kunstteknikker.
Jeg fikk maling på jakka mi på vei hjem etter å ha holdt Trond med selskap på huset.

30. september 2021

Navnedag: Helga, Helge, Hege

Foto: Maia og meg selv

Maia og klassen lærer om design, og bruker og spiser twist for å gjøre dette.
Jammen er det kjekt å se hvor hun koser seg på Sygna.
Jeg forsøkte å stå opp og jobbe litt, men endte på sofaen,
så Trond fikk fortsatt ingen hjelp med takmaling, bare selskap av meg og Snøball.

1. oktober 2021

Navnedag: Rebekka, Remi

Foto: Trond, Maia og meg selv

Trond sov bare noen timer etter siste nattevakt før han dro til Åsane for å hente maling.
Jeg satt hjemme og lette etter farger til maling, fortsatt ikke i form.
Maia kom hjem, og viste frem det flotte maleriet hennes på Sygna sin Instagram.
Og så koste vi oss med McDonalds-mat, og bær og krem til dessert.

2. oktober 2021

Navnedag: Live, Liv

Foto: Trond, meg selv og Maia

Trond vekte oss til deilige, nystekte croissanter. Så deilig!
Vi brukte en del tid i huset i går, Trond malte tak, og ble ferdig med første strøk,
mens jeg og barna testet farger på veggene før det ble lørdagskos.
Maia tok det kule bildet av de mørke skyene som truet i horisonten.

3. oktober 2021

Navnedag: Evald, Evelyn

Foto: Maia og meg selv

Søndagene for tiden er preget av oppbruddstemning, siden Maia skal reise.
Vi har brukt noen timer i huset i dag også, men mest sammen med henne.
Formen er endelig litt bedre, så i dag har jeg hjulpet Trond litt.
Og om mindre enn en uke kommer Maia hjem på høstferie! Hurra!

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Nougat-hjerter og Melkesjokolade med japp, ricekrisp og havsalt.


I går testet vi rett og slett to nye sjokolader fra Freia. 
Nougathjertene falt veldig i smak, alle likte disse, selv om de kostet litt.
Den nye sjokoladen i oppfinnerserien blander flere smaker,
men det fungerte veldig godt sammen. Kunne for min del vært litt saltere,
men ellers var kombinasjonen (til Marius) absolutt innenfor.

Terningkast: 6 for nougathjerter, 5 for sjokoladen.

Ukens filmer - Uke 39


Free Guy. 2021. Terningkast: 5 1/2

Ukens bilde

"Vi tar imot alle slags pasienter på legevakten"

Foto: meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar