Årsoversikt

søndag 10. oktober 2021

Uke 40 2021 - Nå er vi inne i malingens dager

Illustrasjon: Maia

Nå er vi inne i malingens dager

En uke ferie så deilig kan være,
men denne gang var det noe annet i gjære,
for tak og vegger i huset må males,
litt egeninnsats, slik at alt kan betales.

Så har vi to stått der fra morgen til kvelden sen,
med rulle i hånden og maling så pen.
Vi blir ikke lei, selv om ryggen, den klager,
for nå er vi inne i malingens dager.

En vegg i hvitt og en annen i blått,
vi synes i alle fall selv det blir riktig så flott.
Vi gleder oss slikt til vi kan flytte inn,
da blir "male-ferie" bare vinn-vinn.

4. oktober 2021

Navnedag: Frans, Frank

Foto: Trond, Maia og meg selv

Vi startet uka med mye vind, og et veltet tre i hagen.
Maia hadde vannmelon til frokost, og presentasjon om Twist med ny vri.
Trond og jeg startet "maleferien" vår, det ble 6 timer med maling.
Amanda og Rune plukket inn resten av eplene i hagen, en god eplehøst!

5. oktober 2021

Navnedag: Brynjar, Boye, Bo

Foto: Maia, Trond og meg selv

Tirsdag var jeg en tur på jobb og på legevakt på kvelden.
Maia analyserte egen tekst, og spiste nuggets til middag.
Og så var hun på en høyst ufrivillig blind date i regi av Sygnarussen.
Trond jobbet i huset med å male tak mens jeg var på jobb og legevakt.

6. oktober 2021

Navnedag: Målfrid, Møyfrid

Foto: Maia, Trond og meg selv

Maia brettet origami på skolen på onsdag, og fikk spiselige lapper til lunsj.
Trond og jeg jobbet videre i huset, endelig vegg-maling!
Jeg bestilte innredning til badene, som kunne hentes etter en time.
Snøball gleder seg over å kunne vaske føtter, når hun bare finner dem.

7. oktober 2021

Navnedag: Birgitte, Birgit, Berit

Foto: meg selv, Maia og Amanda

Torsdag ble det dermed tur til Åsane for å hente baderomsinnredning,
selv om det kanskje er enda noe tid før de skal på plass. 
Snøball hadde spist noe uten lov, som ga henne gul pels i ansiktet.
Maia kom hjem på høstferie, hipp hurra! 

8. oktober 2021

Navnedag: Benedikte, Bente

Foto: meg selv, Maia og Trond

Etter pause torsdag var det tilbake til maling fredag, og stua ble klar.
I kjellerstua hadde snekkerne satt inn verandadøra. Hurra!
Jeg måtte bare ta bilde av Epos (tidligere "bokbåten"), som var på besøk i bygda.
Maia koste seg med ferie, Snøball og Minecraft.

9. oktober 2021

Navnedag: Leif, Liam

Foto: Trond, Amanda, Maia og meg selv

Trond og jeg var tidlig oppe i går, og satte igang med maling av kjøkkenet.
Amanda har vært på "Basecamp" i Hyllestad i helga, og kost seg stort der!
Trond skadet tommelen sin litt midt i malingen.
Maia feiret Tor sin bursdag, og hadde med en Pokemon til gave.

10. oktober 2021

Navnedag: Fridtjov, Frida, Frits

Foto: meg selv og Trond

I dag har vi da fortsatt å male, så nå er kjøkken og spisestue ferdig malt.
Vi har pakket inn noen av vinduene som alt har fått tilsetninger.
Snøball tar mye plass i senga mi, selv om hun ikke er store jenta.
Jeg har laget semulepudding til dessert i dag, med deilige jordbær og rød saus.

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Solo Super - Pære og Fersken


I dag har vi testet denne nye brussmaken; Solo med pære- og fersken-smak.
Jeg synes den var god, og har lyst på mer. Jeg synes den smakte som limonade.
Amanda syntes den var veldig god, det samme sier Trond, 
som mener den var syrlig og god. Amanda sier den smakte pære.
Rune likte den, han også, og vil helst gi den en sekser.

Terningkast: 5 (gjennomsnitt for alle)

Ukens bilde

"My home in 2 months time"

Foto: meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar