Årsoversikt

søndag 17. oktober 2021

Uke 41 2021 - Endelig høstferie, barna er hjemme

Illustrasjon: Maia
 
Endelig høstferie, barna er hjemme

Endelig høstferie, barna er hjemme,
så godt å ha dem her, å kunne dem klemme.
Barna har kost seg og slappet av,
mens pappa og mamma var i hverdagens kav.

Maia har fått tid til å være med venner,
og treffe familie og andre hun kjenner.
Med mamma til Byrknes hun ble med i bil,
mens mamma jobba, samla Maia på smil.

I helga besøk fra familie vi fikk,
med maling og snekring, se tiden den gikk.
Med et var ferien over for nå,
tilbake til hverdagen alle må gå.

11. oktober 2021

Navnedag: Kevin, Kennet, Kent

Foto: meg selv og Trond

Selv om barna hadde høstferie, så var det jobb for oss voksne.
Jeg hadde vaktuke og startet uken på utekontor på Brekke.
På ettermiddagen begynte jeg å male på soverommet vårt.
Barna sov lenge, koste seg i hverandres selskap, og Amanda var i bursdag til Malin.

12. oktober 2021

Navnedag: Valter, Vibeke

Foto: Trond og meg selv

Med jobb på dagtid og kveldene i nye-huset, 
Så er det ikke så mye ungene har sett til oss to i ferien.
Det var heller ikke så mye å se ut Prestesundet tirsdag morgen.
Men barna fikk nå vært litt med venner, i alle fall.

13. Oktober 2021

Navnedag: Torgeir, Terje, Tarjei

Foto: meg selv og Trond

Onsdag var jeg på utekontor på Byrknes. 
Maia ble med på besøk til Hans. Slik ble det "to fluer i en smekk".
Trond kjøpte maling nesten hver dag denne uka, alltid noe vi trenger.
Og så malte vi videre oppe og pussa nede på kvelden. 

14. oktober 2021

Navnedag: Kaia, Kai

Foto: meg selv og Trond

Denne uka kom virkelig høsten med alt sitt vær.
Det passer jo bra, siden det tross alt var høstferie. 
I huset har snekkerne begynt å liste seg rundt vinduene. 
Trond var i Åsane og hentet flere deler til vaskerommet på IKEA.

15. oktober 2021

Navnedag: Hedvig, Hedda

Foto: Trond og meg selv

Siste hverdag i vaktuka og høstferien sin siste dag.
Rune og jeg bar inn over 400 kg gulv for aklimatisering.
Og så regnet og regnet og regnet jeg på gulvlegging. 
Amanda var i ukens andre fødselsdsgfeiring, til Tirill denne gangen.

16. oktober 2021

Navnedag: Flemming, Finn

Foto: Trond og meg selv

I går kom Runar og familie på besøk for å hjelpe oss litt i huset. 
Runar har montert vaskeromsinnredning,
mens Ragnhild og gutta har stått på og malt.
Snøball finner alltid en dyne eller noe å kose seg i.

17. oktober 2021

Navnedag: Marta, Marte

Foto: Meg selv, Ragnhild og Trond

I dag har vi tilbrakt det meste av dagen i huset.
Hovedetasjen er nå ferdig malt, og vi har begynt å legge gulv.
Runar har kommet langt på vaskerommet, skap og benker er på plass.
Nå er vi slitne, men fornøyd med å være kommet så langt!

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Egger Basic laminat

Dette var gulvet som var nærmest benkeplaten til kjøkkenet i fargen. 
Det er et rimelig gulv, men skal tåle endel, så vi endte med å skulle bruke det i mye av huset.
Det var litt kronglete å finne ut av hvordan å legge det i begynnelsen, 
men etter at vi kom inn det, så går det greit.
Vi synes i alle fall det blir veldig fint!

Terningkast: 5

Ukens bilde

"Solnedgang i Prestesundet"

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar