Årsoversikt

søndag 7. november 2021

Uke 44 2021 - Å legge gulv, det er ganske hardt

Illustrasjon: Maia

Å legge gulv, det er ganske hardt

Å legge gulv, det er ganske hardt,
men jammen er det også kjekt å jobbe.
Med klikk og klakk er det fort nok klart,
vi legger bord for bord med gulv ned.
Amanda, hun er veldig flink og sterk,
mens mamma får en god del muskelverk,
på en-to-tre, gulv legges ned,
så blir det riktig fint i huset.

Trond kjører saga og bærer plank,
sånn blir det effektivt og riktig.
Nei, her får ingen av oss drive dank,
det er jo faktisk ganske viktig.
Det måles, kuttes, før det legges ned,
for riktig må det bli, vi ser jo det,
på en-to-tre, gulv legges ned,
vi får det riktig fint i huset.

Snart blir vi ferdig å legge gulvet ned,
det synes vi er rett så flott, ja.
Selv om vi koser oss litt med det,
så er det mere jobb å ta av.
Men enda skal vi legge mer av golv,
ja, av og til blir klokka over tolv,
sånn vil det bli, det er fordi
vi vil ha det riktig fint i huset.

1. november 2021

Navnedag: Veslemøy, Vetle

Foto: Trond og meg selv

Trond fant ut at noen ikke var fornøyd med godteriene de fikk til Halloween.
I huset var pipa endelig på vei opp etter litt forsinkelse.
Amanda og jeg tok i bruk knebeskyttere for å legge gulv i gangen.
Maia møtte hundevalper og var med hospitanter på Sygna.

2. november 2021

Navnedag: Tove, Tuva

Foto: Maia og meg selv

I Balestrand er det mulighet for å finne en skatt.
Jeg så på lamper til huset, og lurte på om denne kan flyttes med oss.
Nytt Donald-kryss kom i posten, men jeg var så opptatt med å legge gulv,
at jeg enda ikke har kommet til å åpne det.

3. november 2021

Navnedag: Raymond, Roy

Foto: Maia, Trond og meg selv

Jammen la vi gulv på onsdag også. Trond monterte støvsuger på saga.
Til frokost hadde jeg havrelunsj, selv om det nesten ble lunsj.
I huset ble sentralstøvsugeren installert på teknisk rom, det skjer ting!
Maia var på bading i Høyanger, så kjekt for henne!

4. november 2021

Navnedag: Otto, Ottar

Foto: Maia og meg selv

I Balestrand koste Maia seg med quesedillas-rester.
Kaffi er en viktig motivator for å komme seg gjennom dagen.
Under fremsetet i bilen fant Amanda blekket jeg trodde jeg hadde mistet.
På huset kom pipa gjennom taket, nå snakker vi!

5. november 2021

Navnedag: Egil, Egon

Foto: Maia, meg selv og Trond

Maia kom ikke hjem til helga, og koste seg med deilig mat på fredag.
I tegnetimen tegnet hun "Fredrik", som hun kalte tegningen.
Jeg oppdaterte familiens kalender, det må til for å huske alt.
Og gjett hva: vi fortsatte å legge gulv også fredag kveld.

6. november 2021

Navnedag: Leonard, Lennart

Foto: Maia, meg selv og Trond

Maia kom for tidlig til frokost, og for seint til middag.
Trond og jeg tilbrakte dagen med å pusse og sparkle kjelleren.
Det ble mange timer i huset den dagen,
mens Snøball tok tidlig kveld.

7. november 2021

Navnedag: Ingebrigt, Ingelin

Foto: Maia, meg selv og Trond

Søndag koste Maia seg med å spille D&D med venner,
og så kostet hun opp litt fra gulvene på rommet sitt.
Trond og jeg pussa og sparkla videre, siste innspurt nå!
Og så la vi siste rest av gulvet i hovedetasjen!

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Pergo Modern Plank Sensation Farmhouse Oak


Med all den gulvleggingen vi har holdt på med denne uka,
så passer det jo bra å anmelde det andre gulvet vi har valgt i huset.
Jeg ønsket meg et litt mørkere gulv på soverommene,
og valget falt til slutt på dette fra Pergo, særlig siden Obs hadde tilbud på det.
Det har gått ganske greit å legge gulvet,
Amanda har helt klart best teknikk, hun har lagt mye av det nesten alene,
mens jeg har vært hånd-langer og hjulpet til så godt jeg kunne.
Alt i alt er vi godt fornøyd med dette gulvet.

Terningkast: 5 +

Ukens bilde

"Høststemning i Balestrand"

Foto: Maia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar