Årsoversikt

søndag 14. november 2021

Uke 45 2021 - Så flott et tre de på veggen maler

Illustrasjon: Maia

Så flott et tre de på veggen maler

En ukes ferie, det kunne gjøre godt,
Men hus må males, så det blir flott,
Så hva går ferien da ut på?
Å male vegger i hvitt og blå.

Nå begge jentene sku' tjene penger
Til en god sak strekker en seg lenger.
Et tre på veggen vil mamma ha,
Så blir det arbeid for mamma, da!

Så flott et tre de på veggen maler,
Der er jo derfor mamma betaler.
For kirsebærtre i trapp, det må til,
Da blir det akkurat slik mamma vil.

8. november 2021

Navnedag: Ingvild, Yngvild

Foto: Trond, Amanda, meg selv

Trond hadde friuke, og jeg tok ferie, for å jobbe litt effektivt. 
I huset begynte dørene å komme på plass. Det blir så fint!
Jeg handla julekaker, fordi jeg var sulten.
Amanda øvde til matteprøve på tirsdag, så kjekt å få hjelpe litt! 

9. november 2021

Navnedag: Tordis, Teodor

Foto: meg selv og Trond

På ukens andre dag skjedde det mye i huset.
Kjøkkenet er på vei opp, og rørlegger monterer på badene.
Vi har malt tak og vegger i kjelleren hele uka.
Først på de rommene som skal ha gulvbelegg.

10. november 2021

Navnedag: Gudbjørg, Gudveig

Foto: meg selv, Trond og Maia

Onsdag kom inngangsdørene til huset, de er så fine!
Maia kom hjem for en skikkelig langhelg, så kjekt å ha henne hjemme!
Bussen ble forsinka, men det ordna seg, heldigvis, for siste buss venta.
Vi malte green-screen-vegg på musikkrommet.

11. november 2021

Navnedag: Martin, Morten, Martine

Foto: meg selv og Trond

Begge jentene skulle tjene penger til OD og til Sygnarussen.
Så da ansatte jeg dem til å male et kirsebærtre som jeg ønsker meg.
Vi ble ferdig å grunne tak, deilig for hver milepæl en oppnår.
Benkeplaten på kjøkkenet var litt for liten, men vi har en løsning.

12. november 2021

Navnedag: Torkjell, Torkil, Tomine

Foto: Trond, Maia og meg selv

Fredag tok vi litt fri fra maling, og tok turen til Åsane med barna. 
Vi handlet mer maling, noen lamper, og mange bamser, 
Juleballkjole og gaver til Amanda ble det også.
Og så spiste vi god mat, først på IKEA og siden på Egon.

13. november 2021

Navnedag: Kirsten, Kirsti

Foto: Trond, meg selv og Maia

I helga ble det mer maling, maskering og maling.
Jentene jobbet med treet, som blir så flott!
Rune vil ha mørkt tak og mørke vegger, så det får han.
Maia så på Minecraft Championship mens vi andre så Skal vi danse.

14. november 2021

Navnedag: Fredrik, Fred, Freddy

Foto: Trond, meg selv og Maia

Jeg sov lenge fordi jeg skulle på nattevakt på søndag, så Trond malte alene.
Vi tok månedens familiebilde foran huset. Siste gang før innflytting?
Trond fikk kake og gave fra ungene på farsdagen.
Og så dro jeg til nattevakt på legevakten.

Vi anmelder forskjellige ting og tang 

Ukens "produkt": Egon Restaurant Åsane


Amanda spiser alltid "Party platter" på Egon, det gikk hun for også denne gangen, 
for det er det "eneste" hun liker på menyen til Egon. 
Rune prøvde sursøt kylling, Maia gikk for kylling quesedillas, 
og Trond og jeg hadde begge baconburger med søtpotet fries. 
Til forrett delte vi tortillachips og bruscetta.

Online bestilling i app er utrolig greit og effektivt, maten kom fort, drikke enda raskere. 
God service, vennlige servitører. 
Maten var god, de har noen nydelige dressinger som passer til det meste. 

Det blir fort litt dyrt når vi er 5, og vi til og med har forrett. 
Ellers liker vi oss godt på Egon, alle fem.

Terningkast: 4 +

Ukens bilde 

"Solnedgang ut Prestesundet"

Foto: meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar