Årsoversikt

søndag 21. november 2021

Uke 46 2021 - Tenk, en fjortis i hus.

Illustrasjon: Maia
Tenk, en fjortis i hus.

Så mye kan skje på en ukes tid
Med travle liv sånn som hos oss
Fra bursdag til gulvlegging med litt flid
Alt strømmer på som en foss.

Amanda ble fjorten; tenk, en fjortis i hus,
Hu hei hvor tiden den går.
Bursdag ble feiret med kake og brus,
Og gaver til godjenta vår.

Fra bursdag til juleball har de det gøy
Med finstasen på, alle tre!
De koste seg, selv om musikken var høy,
Så kjekt at de alle fikk bli med!

Fra maling til gulvlegging det går på frem,
Snart flytter vi inn, hipp hurra!
Vi gleder oss til å komme hjem,
I nytt hus, tenk, det skal bli bra!

15. november 2021

Navnedag: Oddvar, Oddfrid, Eira

Foto: meg selv

Jeg startet uka i Knarvik etter nattevakt. 
Der tok jeg bilde av toalettet og den ventilgreia nede ved gulvet.
Etter litt søvn var det tilbake til maling, siste innspurt påbegynt.
Og så dro Maia til Sygna igjen etter 5 dager hjemme.

16. november 2021

Navnedag: Edmund, Edgar

Foto: meg selv

Det manglet jo selvsagt noen deler til vifta på kjøkkenet som jeg har glemt å bestille.
Så det måtte bestilles i full fart på tirsdag, litt rundt omkring på Vestlandet.
Vi malte oss nesten ferdig i huset, bare et strøk på en vegg igjen!
Og så pakket jeg inn 11 gaver til Amanda.

17. november 2021

Navnedag: Hugo, Hogne, Hauk

Foto: meg selv

Amanda ble altså 14 år på onsdag. Hurra for jenta vår.
Dagen ble feira med frokost og gaver på senga,
og så kjøpte, pynta og serverte hun kake selv, fjortisen vår.
Runes lampe kom i posten, og ble montert. 

18. november 2021

Navnedag: Magne, Magny

Foto: meg selv

Torsdag dro Trond og jeg til Bergen etter jobb. 
Vi hentet deler til vifta på Sotra og i Arna,
handla lamper, henta dusjdører og badekardeler.
Jammen var det godt å krype under dyna den kvelden.

19. november 2021

Navnedag: Elisabeth, Lisbeth

Foto: meg selv

Så ble det tid for juleball, første gang med alle tre på ball!
Maia kom hjem, og ble siste jeg leverte på ungdomshuset. 
De hadde det kjekt, selv om det ble litt høy lyd for Rune.
Og mamma og jeg hadde en fin kveld alene hjemme mens Trond jobbet natt.

20. november 2021

Navnedag: Halvdan, Helle

Foto: meg selv

Lørdag kunne vi begynne å legge gulv i underetasjen. 
Her må det fuktsperre under gulvet, det var jo litt fint med sølv.
Men det blir lys eik også i stua og gangen nede.
Vi kom et godt stykke på vei med gulvet.

21. november 2021

Navnedag: Mariann, Marianne

Foto: meg selv og Amanda

Søndag gikk videre med gulvlegging, andre rom nede påbegynt!
Amanda deltok på lysmesse som konfirmant.
Etterpå feiret hun bursdag med noen gode venner.
Og så dro Maia til Balestrand igjen. Søndag er ikke min favoritt. 

Vi anmelder brettspill - Uke 46

Spill: What do you Meme? (On the go)


Amanda fikk dette spillet i gave til bursdagen.
Positive ting: Endelig fikk vi spilt litt igjen! Dette var gøy!
Vi koste oss, og lo masse!
Negative ting: Det passer best for 4 eller flere spillere, 
ellers ble det litt lett å gjette hvem som la hva.
Passer for: fra mellomtrinnet og oppover.
Vil vi anbefale spillet til andre: ja!
Vinneren ble: Brita

Terningkast: 5


Vi anmelder forskjellige ting og tang 

Ukens produkt: Iskaffe Caffe Caramello - Salty Caramel

Denne likte jeg skikkelig godt, og så kjekt at den var laktosefri!
Nå er jeg kanskje i overkant av snittet glad i salt karamell,
men dersom du er glad i ting som smaker slik,
så kan du trygt forsøke denne. Pluss for laktosefri kaffedrikk,
det er greit for oss som ikke tåler all verdens laktose så godt.

Terningkast: 5

Ukens bilde

"Selvgjort er velgjort"

Foto: Amanda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar