Årsoversikt

torsdag 30. mars 2017

En dag i mitt liv i bilder - Mars 2017

Doktorens dag og Korpsmammaens kveld.

I mars hadde jeg tenkt å ta en dag i mitt liv i bilder på en lørdag. Men det klarte jeg altså å glemme hele 4 lørdager på rad. Og siden det nå er 1. april på lørdag som kommer, så endte jeg opp med å dokumentere en dag i mitt liv i mars i dag i stedet, sånn helt på tampen av måneden.

I dag har det vært "Doctors Day" i USA, så det er jo en fin dag å markere på denne måten, tenker jeg!


Det ble ikke noe bilde hjemme i morges, for etter en rask dusj, finne frem klær til barna, og gymtøy til Amanda, så sprang jeg av sted for å komme meg på jobb. Her er arbeidsplassen på pulten min, klar for en ny dag. 


Torsdag er en av to dager i uken hvor vi har tverrfaglig visitt. Da sitter alle faggruppene sammen og går gjennom forløp og videre plan for alle pasientene. I "pausen" mellom gruppene tok jeg dette bildet av en grå og trist marsdag.


Etter godt og vel 2 timer med visitt trenger jeg ofte en liten pust i bakken før jeg går videre med dagens oppgaver. Da er det greit å ha kort vei til kaffestasjonen. Egen kopp har jeg også, selv om den begynner å bli noe slitt i trykket etter mange års bruk.


Før en vet ordet av det, så er det jammen lunsjtid. Trond er så skjønn, ikke bare smører han niste til meg nesten hver dag, men for tiden er det slike små, koselige, beskjeder til meg fra han gjemt i matpakken. Er det rart jeg elsker han?


Jeg er glad i penner i flere farger, og bruker farger som "kode" til meg selv på notatarkene mine. Gult betyr at noe er viktig eller må gjøres, grønt betyr at det er gjort, for eksempel. Jeg har fått begge "sprøyte"-pennene i gave, men dødningehodepennen min, den har jeg kjøpt selv. Den er forøvrig Runes favoritt, som han alltid må låne om han er på besøk.


Jeg er håpløst flink til å glemme å levere skittentøy til vask. Det hentes torsdager, så da er det viktig å få det levert, ellers blir det ikke rene klær å hente om 1 ukes tid.


Det begynner å nærme seg slutte av dagen på jobb, men når været er såpass trist og grått som i dag, da gjør det ikke noe om det enda er en god time igjen med jobbing.


Veldig fornøyd med meg selv over at jeg fikk levert det skittentøyet i dag. Og i riktig kurv, også, denne hører til rehabiliteringsavdelingen, som er en del av SUS. Så da får jeg rent arbeidstøy også den siste uka før påske!


I dag gikk turen rett til Soknatun etter jobb, der Skolekorpset skulle ha basar i dag. Det var jammen mange fine gevinster, både på åresalg og på loddbøker. Og det genererer en flott inntekt til korpset, så dette må regnes som en vinn-vinn-situasjon!


Det ble altså ingen gevinster på oss til tross for 4 åresalg. Men det går helt greit, særlig siden farmor vant en hel masse på loddbøkene, og Maia vant en ting, hun også, så da jevnet det seg ut litt, og farmor delte med Amanda og Rune også, så barna var godt fornøyd tross manglende hell i spill hos mammaen. 


Skolekorpset spilte fire sanger for oss, to av dem sammen med en ganske stor aspirant-gruppe. Maia var med og spilte til tross for gipset høyrearm, hun fant ut at hun klarte å spille en god del med venstre hånd i stedet, jo! Fire drilltropper hadde også oppvisning.


På vei hjem stakk jeg innom Prix og handlet kveldsmat, en boks "rett i koppen" til hver av oss til kveldsmat. Det gjør godt med noe varmt til kvelds etter en lang dag.


Men det var ikke så lurt med sånn "rett i koppen", for jeg klarte jo å helle kokende varmt vann på tommelen. Og etter nesten en time med stadig isbad på vond finger, så gjorde det fortsatt vondt! Men så lot jeg Snøball slikke litt på fingeren, og vips, så sluttet den å gjøre så vondt. Effektivt behandling fra Snøball, med andre ord!


Jeg burde nok ha stått på og gjort husarbeid nå på tampen av dagen, men tenk, så tillot jeg meg i stedet å sette meg med nettbrettet istedet en liten stund, før jeg tok frem dataen og ga meg i kast med dagens blogginnlegg. 


Nå kjenner jeg at senga frister skikkelig, så da tror jeg rett og slett at jeg skal gå og legge meg, og kveldens siste bilde blir derfor av senga mi. Med 2 doble dyner er det neimen ikke rart at det frister å komme seg til sengs! God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar