Årsoversikt

søndag 26. mars 2017

Uke 12 2017 - Gode dager - Og hipp hurra for mamma Kari!


And now I know why all the trees change in the fall
I know you were on my side
Even when I was wrong
And I love you for giving me your eyes
Staying back and watching me shine

And, I didn't know if you knew
So I'm taking this chance to say
That I had the best day with you today

En smak av vår og et håp om sommer. Det har vært noen fine dager denne uka, dette bildet er tatt torsdag morgen.
Det beste et menneske kan gjøre er å spise og drikke og unne seg gode dager midt i alt sitt strev.

Da jeg satte meg ned for å blogge, var det bare en måte å starte dagens innlegg på:
Hipp hurra for mammaen min, som fyller 70 år i dag! Ja, for selv om vi altså feiret fødselsdagen hennes for en god uke siden, så er det i dag at hun faktisk fyller år. Jeg må innrømme at det er vanskelig for meg å godta at mamma faktisk er 70 år gammel, men alder er jo bare et tall, da! 
Og sangen på toppen her, den er til mamma fra meg på dagen hennes.

Dernest må jeg rette en stor takk til alle dere som har kommet med fine kommentarer, gode tanker, positive tilbakemeldinger og oppmuntring etter sist ukes blogg. Det varmer stort! Og for ordens skyld: jeg trives veldig godt i jobben min der jeg er, så det er sagt. Men drømmen om en tilværelse hvor jobb og bosted er samme sted, den har vi fortsatt, så får vi se hvor drømmen fører oss. Gode forslag mottas med takk!


Mandager har Rune øvelse på kulturskolen, der han lærer å spille "melodisk slagverk", noe som, blant annet, omfatter klokkespill. Han har ikke vært verdens beste til å øve, det skal innrømmes, men etter timen på mandag forlangte han klokkespillet montert i stua. Og jeg må innrømme at jeg ble imponert over hva læreren hans på kulturskolen har fått til, for det er neimen ikke lett for en gutt med litt "klossete" motorikk å treffe de små "lydpinnene", men jammen låter det ganske så bra nå!


Tirsdag var Verdensdagen for Down Syndrom. Det markerte vi med å rocke sokkene. Dette ble det jo en nyhetssak av, siden stiftelsen "Menneskeverd" ble anklaget for å kuppe dagen. Uansett, vi hadde fokus på Down Syndrom, og sokkene ble en fin innfallsvinkel til å snakke om dette både hjemme og i lunsjen på jobb.


Onsdag hadde vi en rolig ettermiddag hjemme. Det er godt å kjenne på at vi kan ha slike litt roligere dager også! Jeg hadde gått litt amok i fruktdisken på vei hjem fra jobb, sikkert en kombinasjon av at jeg var sulten, og at jeg stadig har en plan om å begynne å "juice" litt mer, selv om det enn så lenge har blitt med den planen. Barna er heldigvis glade i frukt, så den forsvant fort nok, den frukten her, ja.


Vi hadde oss en tur til bassenget tirsdag ettermiddag for å gå på "familiebading", men tenk, da var det helt fullt i bassenget, så det ble bomtur. Så da forsøkte vi igjen på torsdag, og da var det nesten bare oss som var i bassenget. Det var deilig med en god time i vannet.

Etter bassenget gikk barna ut og lekte i dekkjungelen. Det skulle det vise seg at ikke var noe lurt. Maia klarte nemlig å treffe en metallstang litt forkjært, og selv om stanga var polstret, så endte det med brukket arm og gips i to uker. Det er heldigvis et "fint" brudd, så det skal nok bli bra igjen.


På vei hjem fra jobb på fredag var jeg igjen innom butikken, og kjøpte, blant annet, med meg en pose med disse godbitene. Den ble tømt så fort av Rune, Trond og meg, at da Trond skulle opp til Haua for å hente Amanda, som var på seminar med skolekorpset, og Maia, som var i bursdag, så stakk han innom og kjøpte hele 5 poser til. Men ikke si det til noen, for vi vil gjerne ha dem for oss selv, så det ikke blir tomt i hylla på butikken.


Lørdag var jentene (Maia uten instrumentet) og Trond på seminar videre, så da fikk Rune og jeg en fin "mor-og-sønn-dag", eller "kvalitetstid", som Rune så fint kalte det. Vi tok oss en tur til Egersund og handlet litt nye klær og sko til gutten, det passet fint, for det var prisfestdager på Amfi, og mange gode tilbud. Etterpå var vi to på besøk hos tante Åse, som serverte nydelige vafler i anledning "Vaffelens dag". 

På kvelden hadde vi taco og familiekveld, hvor vi endte opp med å se en film på "Disney Channel", som tilfeldigvis stod på. En fin familielørdagskveld etter en fin dag på hver våre fronter.


I dag har jentene og Trond igjen vært på seminar, og til og med Rune var med en stund, så jeg har hatt en fin formiddag alene sammen med Snøball. I ettermiddag har 70-års jubilanten og tante Åse vært ute på besøk, det var kjekt å ha litt tid sammen med mamma på selve dagen også. Og det er helt greit med besøk når de til og med kommer med kaka selv, enklere blir det jo ikke!

Så legger vi bak oss en uke med litt hverdag, en masse kos, litt dramatikk, og litt feiring av jubilanter. Det er godt å kjenne på at hverdagen er tilbake, samtidig så må jeg innrømme at det telles ned til påskeferie og noen etterlengtede fridager for alle mann. Det har blitt noen gode dager sammen med de vi er glade i denne uka, og det er kanskje det en lengter mest etter: å ha gode dager, hvor enn en ender opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar