Årsoversikt

søndag 22. januar 2017

Uke 3 2017 - Vinter, hverdager og shopping

Oh, so cold up north that the birds can't hardly fly
So cold up north that the birds can't hardly fly
I'm going back south
And let this winter pass on by
And let this winter pass on by
And let this winter pass on by
Let this winter pass on by

Nydelige blomster jeg fikk fra to kollegaer i går! Slikt gir sommerfølelse i hus!
Det finnes optimister som gleder seg til at det skal bli vinter, 
slik at de kan begynne å glede seg til at det skal bli sommer.

Søndagene kommer jammen fort i dette nye året, det føles i alle fall slik, tenk, nå har vi allerede fjerde søndagen i 2017, siden 1. januar jo var en søndag.

Vi har lagt bak oss en vinteruke, med enkelte ganske så kalde dager. Men temperaturene varierer en del, og det har vært like kald hos mamma/bestemor i Spania som her hjemme, det snødde faktisk der nede på onsdag, visstnok noe som ikke har forekommet på mange tiår, men så smeltet det visst bort igjen på en times tid. Så det var nok ikke så veldig dramatisk like vel. 

USA har også fått ny president, det er jo spennende og historiske tider vi lever i, men jeg har jo lovet at jeg ikke skal snakke om politikk her i bloggen, så det blir med dette. Her hjemme har det imidlertid ellers egentlig vært en relativt vanlig uke.


Mandag morgen var det iskaldt, minus 10 grader, tror jeg det var da vi stod opp. Så da var det bare å finne frem ullundertøy til barna, og en liten halvtimes diskusjon med Rune for å få han til å forstå hvorfor han måtte ha på ullundertøy. Men de dro da til slutt på skolen med ull innerst, alle tre. Selv gikk jeg nok i korte armer som alltid, men så er jeg da også innendørs for det meste, så det går faktisk helt greit!


Tirsdag kom det pakke fra Panduro med litt hobby-saker som ble handlet på nett sist uke. Januarsalg er farlig, men jammen er det gøy også da. Og for å si det slik: årets til-fra-lapper til jul er i boks, jeg tror det kom 300 stk i denne pakken. Jeg var ellers på øvelse med amatørteateret på kvelden, så ettermiddagen min gikk for det meste med til dette. Jeg var visst også hos tannlegen en tur på tirsdag, det resulterte heldigvis ikke i tannsmerter denne gangen, men en noe "slaff leffe" inntil bedøvelsen gikk ut.


Onsdag var det Trond som var på teaterøvelse på kvelden. Jeg var innom Nille og shoppet nye sofaputer, slik at putene som "hører til" julegardinene i stua, som jeg nok må innrømme har vært i sofaen i et år nå, kunne få seg en vask, og kanskje bli lagt bort frem til jul. Utfordringen med å kjøpe sofaputer i rosa, grått og lime var å finne noen gardiner som kunne passe til. Men jeg er i alle fall fornøyd med putene!


Torsdag var både jeg og Trond på teaterøvelse, denne gangen var det en nokså stillesittende øvelse, der vi øvde på sang sammen med sangpedagog. Det ble kanskje litt for teknisk både for Trond og meg, men jeg skal ikke klage høylydt så lenge jeg har fått "sutret" meg til å bare synge melodistemmene. Og det blir sikkert veldig bra til slutt.


Fredag koste vi oss med taco-middag og Anno-maraton sammen med barna. Vi er visst i ferd med å gjøre det til en fast ting for tiden, at vi ser alle ukens episoder av Anno sammen på fredag kveld. Og siden vi planla shoppingtur til Sandnes og Stavanger på lørdag, så passet det greit å ta "lørdagsmiddagen" på fredag i stedet.


Ja, så lørdag tok familien altså turen til Stavanger og Sandnes på shopping. Målet for turen var egentlig Ikea, der jeg hadde planlagt endel innkjøp mot mitt mål om en mer organisert hverdag, men jammen ble det visst flere andre butikk-besøk også. På Ikea fant vi faktisk nye gardiner til stua, som vel og merke har litt blåfarge i seg i stedet for mint, men slik blir det, når jeg kjøper puter først, og gardiner etterpå. Og så ble det noen flere puter på Nille, så nå nærmest bugner sofaen av puter her.


I dag fikk jeg sove lenge, og så har vi vel egentlig brukt dagen til å ta i bruk det vi shoppet i går. På bildet er det nytt "søppelsorteringssystem" som monteres, av undertegnede, selvsagt, mens Trond laget middag. Sånn er det ofte med oss, jeg er glad i å skru og ordne med slikt, mens min kjære mann kanskje like gjerne sysler med mat. 

I dag har vi også sett "Istid 5", som ble handlet i går (det forekom meg billigere enn et kinobesøk, som fort blir dyrt med 5 i familien). Vi har sett den før, men de filmene er så bra at vi godt kan se dem flere ganger. 

I kveld har vi faktisk fått opp de nye gardinene i stua også, så nå er julegardinene tatt ned der for nå. Og tenk, vi er enda ikke ferdig med januar måned! Jeg er rent stolt av oss her, jeg. Ja, nå gjelder det bare å få pakket vekk resten av jula også. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar