Årsoversikt

torsdag 12. januar 2017

En dag i mitt liv i bilder - Januar 2017

Nytt prosjekt i 2017: en dag i mitt liv i bilder en gang i måneden.

I dag har det vært "Midtvintersdagen", og da passet det godt å velge i dag som en første dag der jeg dokumenterer dagen min i bilder. I dag har det for så vidt vært "en vanlig dag på jobben", så det bærer bildene preg av. I tillegg har jeg innsett at jeg drikker i overkant mye kaffe.


Jeg hadde klart å komme så langt som i bilen på vei til jobb før jeg kom på at jeg hadde tenkt å gjøre dette akkurat i dag. Og da var det jo bare å hoppe i det. Første bilde altså tatt på vei til jobb. Det var mellom 0 og 2 grader hele veien. Kaldt, med andre ord.


I dag var det tid for tverrfaglig visitt. Mens jeg holdt på å forberede meg til den, så spiste jeg frokosten min. Elsker disse små boksene fra Fjordland. De er sikkert ikke så sunne, men gode er de, i alle fall!


Det tar noe tid å gå gjennom alle pasientene våre tverrfaglig. Da er det greit å kunne fylle på med kaffe sånn halvveis i visitten, mens vi venter på "ny" sykepleier og fysioterapeut.


Etter at visitten var ferdig, var det tilbake til pulten, og arbeide med dokumentasjon, noe som bare blir viktigere i helsevesenet. Det er jo ikke egentlig papirarbeid lengre, siden det aller meste foregår på datamaskiner i dag.


Lunsj halv tolv er fast på programmet. Trond hadde ordnet med niste, jeg er dårlig på å lage slikt. Men kaffe, det ordner jeg selv!


Det skulle jo bli ekstremvær i dag, men "Vidar" ble visst ikke så ekstrem som fryktet. Men en skikkelig hagl-skur eller to, det ble det, sånn omtrent midt på dagen. Dette er forøvrig min noe triste utsikt fra kontoret mitt.


En time senere så det faktisk ut til å lysne litt på himmelen der.


Og det ble fint vær, også. Ikke at jeg rakk å nyte det, for sola hadde jo så godt som gått ned da jeg gikk fra jobb.


Ja, sånn rundt klokka fire (etter en tur innom vaktrommet ble den vel faktisk litt over fire), så var det tid for å logge av jobb-pc, og kjøre hjemover.


Vel hjemme ble jeg, som alltid, møtt av en overivrig og entusiastisk Snøball. Hun blir like glad hver gang noen kommer hjem, den hunden vår.


Etter middag var det ut igjen, på revyøvelse med Amatørteateret i kveld, med masse sang og dans, kjenner det både i hals og hofter. Men gøy er det!


Det må være lov til å ha med seg teksten på øvelse også denne andre uken, men snart må nok permen ligge igjen hjemme.


Vi fikk en liten pause halv åtte, da skulle vi egentlig ha holdt på til ni, men siden vi hadde vært så flinke, fikk vi gå litt tidligere hjem. 


Så da fikk jeg tid til å lese for Maia. Vi holder på med innspurten i bok nummer 6, og det er skikkelig spennende. Godt vi kan lese videre i morgen!


Så snart barna hadde funnet roen, var det tid for litt kveldsmat. Trond og jeg fant noen pølser som var på vei til å gå ut på dato, så da var det i boks.


Kvelden har vi avsluttet med å se på en ny serie Trond fant på Netflix: Travelers. Den likte vi, så det blir fort til at vi ser på denne en stund fremover.


Og så var dagen til ende, og jeg har blogget meg ferdig. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar