Årsoversikt

søndag 15. januar 2017

Uke 2 2017 - "Uvær" både ute og inne

Storms never last do they babe
Bad times all pass with the wind
Your hand in mine stills the thunder
And you make the sun want to shine.

You followed me down so many roads, babe
I picked wild flowers and sung you soft sad songs
And every road we took lord knows our search was for the truth
And the clouds brewin' now won't be the last

Amanda har en trygg følgesvenn i Snøball
De største stormene er som regel ikke på havet, men om bord.

Da har vi lagt bak oss uke nummer 2 i det nye året. Her hos oss har det blitt en uke preget av sykdom mer enn av det dårlige været, siden to av tre barn har vært slått helt ut med omgangssyke det meste av uka. Stormen som raste denne uka forsvant litt midt i sykdommen, kan du si. Men så ble det vel mest en litt "flau" storm, også, da, som ikke helt svarte til "forventningene".

Denne uka har jeg også hatt min første "dag i mitt liv i bilder" her på bloggen. Torsdag ble dokumentert med sånn omtrent et bilde i timen gjennom dagen. Men la oss begynne med mandagens bilde, og ikke "foregripe" begivenhetene.


Mandag ettermiddag var jeg sulten på noe "kos", og siden svigermor hadde tømt kjøleskapet sitt og sendt med meg masse melk hjem fra henne, så passet det godt å lage vafler. Med litt surmelk, litt fløte og masse annet godt, så ble jammen vaflene riktig så gode. Farmor var ute på besøk, og vaflene falt i smak, både hos unge og gamle.


Tirsdag morgen ble Maia syk, og pappa måtte komme tilbake fra jobb, og være hjemme med henne. Tirsdag kveld var Trond på øvelse med amatørteateret, og jeg var alene med barna. Rune spurte etter lompe med sprøløk og ketchup. Jeg mente bestemt at jeg skulle ha sprøløk i matskapet, men kunne ikke finne det, så dermed ble det rydding og organisering av matskap. Sprøløken ble funnet, og i alle fall den ene hylla i skapet ble organisert.


Onsdag ble det min tur til å være hjemme med syk Maia. Da er det greit å kunne jobbe hjemmefra, og føle at en hjelper litt til, selv om en er hjemme med et sykt barn. I løpet av dagen ble også Amanda syk, og jeg måtte hente henne på skolen, siden hun var så vond i magen. Og utpå kvelden kastet hun også opp, slik at det dermed var duket for flere dager hjemme med syke barn.


Onsdag var det også nokså kraftig vind, særlig på formiddagen, det merket vi jo litt mens vi var hjemme, Maia og jeg. Men det var torsdag at det heftige været var meldt til. Det ble det jo ikke så mye av, egentlig, det blåste litt, og det ble litt høy vannstand rundt omkring, men ikke fullt så dramatisk som en hadde fryktet, heldigvis.

Torsdag hadde jeg min første "En dag i mitt liv i bilder". Det ble en "hverdagsdokumentar", siden det egentlig var en helt vanlig "hverdag". Vi får forsøke å finne en litt mer spennende dag neste gang.


Så kom fredag den trettende. Nå ble også Trond dårlig i magen, så han ble hjemme fra jobb, og dermed kunne jeg gå på jobb, selv om Amanda var hjemme fra skolen. Jeg har benyttet meg litt av januar-salget via internett disse første ukene i januar, og på fredag kom det ikke mindre enn to pakker, den ene fra platekompaniet. Sesong 15 av CSI var vel helst ikke på salg, men vi har de foregående 14 sesongene fra før, så da fristet det å handle denne da jeg fant den.

Fredag den trettende var ellers lite preget av uhell eller skumle hendelser her i huset, og heller mer av en lettelse over at en uke med storm på hjemmefronten gikk mot slutten. Skjønt, jeg hadde en noe skjebnesvanger tur til tannlegen på fredag, som skulle prege resten av helgen for min egen del.


Jeg har rett og slett vært litt slått ut av tannverk etter at jeg fikk fikset det hullet som nok holdt meg våken natt til mandag. Så helgen har vært preget av tannsmerter og hodepine som følge av tannsmertene. Men lørdagskos med pizza og diverse annen kos, det ble det jo likevel.

Trond, Amanda og Snøball hadde en fin tur i Rekedal på dagen, mens vi andre var hjemme. Bildet øverst i dagens blogg er tatt på den turen. De hadde kost seg skikkelig, kanskje særlig Snøball, som fikk gå litt uten bånd.


Ja, så var vi kommet til dagen i dag. Vi har jo passert 20. dag jul med 2 døgn, men det er nok ikke helt "julefritt" her i hus enda, må jeg innrømme. Nå har jeg tenkt å bruke tannverken min som unnskyldning for at jeg ikke har fått ryddet bort hele jula i helga, men vi har i alle fall begynt så smått i dag, og fjernet den pynten som synes best utenfra. Så får vel resten forsvinne sånn smått om senn frem mot påsken, tenker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar