Årsoversikt

søndag 29. august 2021

Uke 34 2021 - Så er det visst enda stas å fylle år


Illustrasjon: Maia

Så er det visst enda stas å fylle år

Som barn var det stas å fylle år,
tenk, endelig var en blitt ett år eldre.
Mens voksne ofte sin dag forbi går,
vi har ikke tid, vi som er foreldre.

Men barna og mannen, de ordner opp,
med frokost på sengen og gaver så fine.
Sånn starter jeg dermed min fødselsdag på topp,
så heldig jeg er, som har alle mine.

Gaver fra venner, sjokolade og plen,
favorittmat til middag, så deilig og godt
Amanda bakte kake, den var riktig så pen.
Tenk, for en vidunderlig feiring, så flott!

Så er det visst enda stas å fylle år,
i alle fall når en er så heldig som jeg,
la tiden stå stille, selv om dagene går,
så synger de bursdagsangen for meg!

23. august 2021

Navnedag: Signe, Signy

Foto: meg selv, Maia og Trond

Uken startet på topp - med min fødselsdag.
Med frokost på senga, flotte gaver, til og med plen,
og super kake fra Amandas hånd ble dagen fenomenal!
Maia tegnet perspektiv i kunst, og gjorde eksperimenter.

24. august 2021

Navnedag: Belinda, Bertil

Foto: meg selv, Trond og Maia

Dagen etter bursdag er alltid litt tung, et helt år til neste gang.
Trond og mamma var på kommunehuset og forhåndsstemte på tirsdag.
Maia og kunstklassen var på akvariet og tok bilder.
På ettermiddagen arbeidet Trond og jeg i huset.

25.  august 2021

Navnedag: Ludvig, Lovise, Louise

Foto: meg selv, Trond og Maia

Jeg fulgte mamma til time på sykehuset på onsdag.
På vei hjem stoppet jeg på Dalsøyra og ventet på Amanda,
og de andre konfirmantene, mens Trond tok med seg mamma hjem.
Maia deler bilder av alt det spennende hun opplever på Sygna.

26. august 2021

Navnedag: Øyvind, Eivind, Even

Foto: Maia og meg selv

Hovedetasjen i huset ble ferdig "plata" denne uka, så nå sparkler vi i vei.
Det er så kjekt å være kommet så langt, endelig!
Trond har hatt nattskift, så da har jeg hatt besøk i senga av hund og barn.
I kunsttimene har Maia blant annet lært å tegne fugler denne uka.

27. august 2021

Navnedag: Roald, Rolf

Foto: Reidun Vilsvik, Maia, meg selv og Trond

Rune og Amanda var på aktivitetsdag med skolen på Flolid på fredag.
Maia fikk kunst-tingene sine, og reiste hjemover.
Ukedagene går fort, så plutselig kom Maia hjem igjen på helgebesøk.
Trond kjørte til Vadheim og henta henne siden han hadde fri.

28. august 2021

Navnedag: Artur, August

Foto: Trond og meg selv

Trond brukte det meste av dagen i går i huset med pussing.
Jeg hjalp til, også, og testet ut farger til huset.
Rune fikk pakke i posten fra farmor.
Det er mange epler på trærne i hagen som må høstes.

29. august 2021

Navnedag: Johan, Jone, Jo

Foto; meg selv

I dag har vi vært i kirka på presentasjonsgudstjeneste.
Amanda er konfirmant til våren, så da måtte vi stille, hele gjengen.
Rune har lyst til å melde seg inn i kajakklubben.
Maia har reist tilbake til Balestrand, og vi har sparkla i huset.

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Handverkcider med bær fra Ciderhuset.


Ciderhuset i Balestrand lager mye godt, både med og uten alkohol.
Denne helga testet vi denne cideren med eple og bær, 
som vi kjøpte da vi var i Balestrand for 2 uker siden.
Den var skikkelig fruktig og god på smak,
jammen godt vi har flere gode grunn til å ta turen til Balestrand igjen.

Terningkast: 6

Ukens filmer - Uke 34


Divergent. 2014. Terningkast: 6


Insurgent. 2015. Terningkast: 5


Allegiant. 2016. Terningkast: 5

Ukens bilde

"Amanda baker kake etter mammas hjerte"

Foto: meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar