Årsoversikt

søndag 15. august 2021

Uke 32 2021 - En ny side i Maia sin bok

Illustrasjon: Maia
 
En ny side i Maia sin bok

Så var den dagen kommet, som mamma har gruet seg til,
jenta vår flytter på skole, akkurat dit som hun vil.

Om barnet har klump i magen, er mammas klump minst like stor,
det er ganske tøft å si "hade", både for barn og for mor.

Et nytt kapittel er åpnet, en ny side i Maia sin bok,
det er jammen spennende dager, som hun jo på strak arm tok.

Nå ønsker vi jenta vår lykke til, og sender av sted nok en klem,
vi ønsker deg alt godt på ferden, og gleder oss til du kommer hjem!

9. august 2021

Navnedag: Roald, Ronny

Foto: Trond og meg selv. Maleri: Amanda

Denne uken var snekkerne tilbake på huset og begynte på utsiden.
Amanda har malt dette fine bildet til tante Aud.
Snøball synes mammas seng er veldig deilig,
men pappas skulder er ikke så dum, den heller.

10. august 2021

Navnedag: Lorents, Lars, Lasse

Foto: meg selv og Trond

Trond spiste flatklemt "sandwich" fra fryseskapet til lunsj,
mens jeg spiste yoghurt og niste.
Det er så gøy å gå tur til huset og se om noe nytt har hendt.
Amanda og jeg så film på kvelden, selv om hun hadde sett den før.

11. august 2021

Navnedag: Torvald, Tarald

Foto: meg selv

Det har vært travle dager på jobb når jeg både skal være fastlege,
og samtidig fungere som smittevernlege mens Anita er på ferie.
Sånn ser altså en negativ hurtigtest ut, vi tar flest av disse.
Huset er snart klart for kledning, og rista foran inngangsdøra er kommet på plass.

12. august 2021

Navnedag: Klara, Camilla

Foto: meg selv

Snøball passer alltid godt på når det nærmer seg tid for tur.
På torsdag begynte de å sette opp taket innvendig i huset.
Maia begynte å pakke til å flytte til Balestrand.
Jeg kommer meg visst aldri i seng før midnatt for tiden.

13. august 2021

Navnedag: Anny, Anine, Ann

Foto: meg selv og Trond

Fredag feiret vi 16 års bryllupsdag. Jeg fikk lunsjhilsen,
blomster og fuge, og vi koste oss med hotellmiddag.
På kvelden pakket Maia og jeg, mens Snøball været at noe skulle skje.
Trond var på bingo og vant en premie der.

14. august 2021

Navnedag: Stella, Storm

Foto: Trond og meg

I går kjørte vi til Balestrand med Maia og flyttelasset hennes.
Vi dro grytidlig, og var i Balestrand klokka 10.
Det gikk fort å få installert jenta på hennes nye rom,
en spennende første dag på videregående, både for henne og for oss.

15. august 2021

Navnedag: Margot, Mary, Marielle

Foto: Trond og meg selv

Trond og jeg hadde en fin natt på hotell i Balestrand,
selv om jeg ikke var glad i at Trond tok bilder på kanten av balkongen.
Før vi dro hjem var vi oppe og tok farvel med Maia, som skulle på skoletur.
Snøball reagerte ikke på at alle domino-ene falt da hun rørte dem.

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens "produkt": Kviknes Hotel, Balestrand

Foto: Trond og meg selv

I natt sov Trond og jeg på Kviknes Hotel i Balestrand.
Det er et flott og tradisjonsrikt hotell, med historie langt bak i tid.
Vi bodde i den "moderne" fløyen på et "twin-room".
Rommet var rent, stort nok og relativt nyoppusset,
det samme gjaldt badet, selv om vi stussa litt på den "gamle" kranen.
Jeg tror vi er litt obs på alt av interiør for tiden,
siden vi holder på å bygge hus selv.
Vi hadde en flott frokost i dag, og Trond fikk bacon.
Alt i alt frister oppholdet til gjentagelse, her blir det nok flere besøk,
selv om prisen ligger litt over andre hotell.

Terningkast: 5

Ukens filmer - Uke 32


The Kissing Booth 2. 2020. Terningkast: 4


The Kissing Booth 3. 2021. Terningkast: 

Ukens bilde

"Oppdatert bilde av vårt fremtidige hjem"

Foto: meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar