Årsoversikt

søndag 1. august 2021

Uke 30 2021 - Borte er bra, men hjemme er best.

Illustrasjon: Maia

Borte er bra, men hjemme er best

 Det er kjekt å være på ferie-tur
så lenge været er varmt og godt.
Deilige dager der ingen er sur,
da har vi det rimelig flott.

Men når været snur og regnet flommer
da lengter en plutselig hjem,
for ingenting minner lengre om sommer,
og en vil bare komme helt frem.

Borte er bra, men hjemme er best,
sånn er det vel helst for de fleste?
Om livet på veien kan være en fest,
så er det hjemme vi best kan feste.

26. juli 2021

Navnedag: Anna, Anne, Ane

Foto: Trond og meg selv

Uka startet i sommervær i Bø Sommarland.
Barna koste seg i sklier og i "elva" nesten hele dagen.
En halv time før stengetid begynte det å regne skikkelig.
Da var det godt å vite at vi hadde bestilt hytte for natta på Notodden.

27. juli 2021

Navnedag: Marita, Rita

Foto: meg selv

Det fortsatte å regne ut over tirsdagen, så da ville vi hjem.
Men først var vi på besøk hos Arnt Helge og familie på Notodden,
og så kjøpte vi stoff til Amanda sin bunad på Bø, 
før vi kjørte hele veien hjem via middag på Seljord og Hardanger.

28. juli 2021

Navnedag: Reidar, Reidun

Foto: Amanda, meg selv og Trond

Etter mange timer i bilen tirsdag var det deilig å slappe av hjemme.
Vi var på buikken og handla mat og henta hundemat,
Amanda mekka tomatsuppe til lunsj og/eller frokost.
I huset var det skjedd litt mens vi var på ferie, spennende dager!

29. juli 2021

Navnedag: Olav, Ola, Ole

Foto: Trond og meg selv

Torsdag fulgte vi mamma til Bergen til ny cellegift-kur.
Mens vi var på sykehuset, var Trond og ungene på FlipZone.
Snøball var med, på full ferje på grunn av tunnelstenging.
Jeg fikk hekla litt mer mens jeg ventet på mamma.

30. juli 2021

Navnedag: Aurora, Audhild, Aud

Foto: meg selv

Snøball var plaget med hikke på fredag, og søkte tilflukt i fanget mitt.
Jeg brukte bamsen til Amanda til brillestativ.
Den kan være både sur og glad, den bamsen.
Vi slappet av, og gikk tur bort til huset, der det har vært lite aktivitet denne uka.

31. juli 2021

Navnedag: Elin, Eline

Foto: Trond og meg selv

I går var det kaidag her i Eivindvik.
Rune storkoste seg med å få gå alene og se på alt i bodene.
På kvelden gikk vi tur bort til huset for å nyte utsikten,
får aldri nok av den, tror jeg, helst.

1. august 2021

Navnedag: Peder, Petra

Foto: meg selv

I dag har vi stort sett slappet av, siden det er siste feriedag for denne gang.
Jeg har tatt bilder av møbler for å finne farger til nyehuset,
og så har Rune og jeg sett litt for mange episoder av Gotham,
en serie på Netflix som vi to er litt "hekta"" på.

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens "produkt": Bø Sommarland


Her har vi vært mange ganger før, i forbindelse med besøk på Notodden.
Vi var spent på hvordan det var med smittevern nå,
siden vi hadde lest litt negativt om dette på nett før vi skulle hit.
Det var ikke alle som skjønte konseptet med "felt" på bakken for å holde avstand,
men parken hadde da forsøkt å gjøre tiltak, om de ikke alltid ble fulgt.
Stort sett gikk det greit å holde avstand, likevel.
Maten smakte helt greit, og en fikk mye mat for pengene.
Softisene var så store at vi slet med å få dem i oss før de smeltet.
Baderingene kostet heller ikke all verden, og det kostet ikke noe for tralle.
Jentene hadde det veldig gøy i alle skliene, og testet de fleste.
En del av solsengene var noe ødelagt.

Terningkast: 5

Ukens filmer - Uke 30


Come Away. 2020. Terningkast: 4


The Rocker. 2008. Terningkast: 5

Ukens bilde

"Kaidag i Eivindvik"


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar