Årsoversikt

søndag 22. august 2021

Uke 33 2021 - Sånn er det å være artist

Illustrasjon: Maia
 
Sånn er det å være artist

Det er travle dager for Maia vår,
med full fart og gøy dagen lang.
Med mye som skjer, se hvor dagene går,
men jammen har hun også tid til litt sang.

På tur hjem i helgen med buss og bil,
ukens dager gikk rasende fort.
Men ikke nok med det, det ble flere mil,
ja, på lørdag hun måtte dra bort.

Til innspilling av sang til UKMs finale,
sånn er det å være artist.
Da må vi jo dra av sted, fort og gale,
til Frekhaug på tur, det er visst.

UKM med smittevern er ikke helt som før,
men jeg tror Maia koste selv 'lell.
I oktober vi skal heie, slik det seg hør og bør,
finalen skal bli en flott kveld!

16. august 2021

Navnedag: Brynjulf, Brynhild

Foto: Trond, meg selv og Maia

Så var hverdagen tilbake for alle i familien, med skolestart for Rune og Amanda.
Maia var fortsatt på tur til Hafslo, og vant teambuilding med laget sitt.
Trond har fått en "pappa gris" bamse av Amanda.
Jeg var trøtt etter travle dager de siste ukene.

17. august 2021

Navnedag: Verner, Wenche

Foto: meg selv, Trond og Maia

Trond har startet ny skiftplan denne uka, med 2 ettermiddagsskift først.
Maia hadde første "ordinære" skoledag på Sygna, og koser seg der.
Snille Ronny klipte plenen utenfor huset her, så nå er den så flott!
Amanda fikk pakke fra Sparkjøp til 4H-prosjekt.

18. august 2021

Navnedag: Tormod, Torodd

Foto: meg selv og Trond

Med skolestart åpnet vi også utekontorene, på Brekke mandag og Byrknes onsdag.
Trond hadde fridager før helgejobb, og dro til Åsane til kjeveortoped med Amanda.
Så fikk han handlet sparkel og maling til takene i hovedetasjen på huset.
Amanda og jeg bakte "smores-kake", fordi vi hadde lyst på kake.

19. august 2021

Navnedag: Sigvald, Sigve

Foto: meg selv og Trond

Nye anbefalinger gjør at Maia kanskje snart kan bli vaksinert, 
noe vi er glade for, siden hun har astma, og dermed risiko for alvorlig sykdom.
Jeg ble oppslukt av Tour De Norway, som syklet på kjente veier på Haua.
På kvelden begynte Trond og jeg med egeninnsats i huset vårt.

20. august 2021

Navnedag: Bernhard, Bernt

Foto: meg selv, Trond og Maia

Saegheh hadde sin (foreløpig) siste dag hos oss fredag, da ble det kake og gaver.
Trond har jobbet 12 timers skift hele helgen, og vært mye på jobb.
Maia kom hjem på helgebesøk, og fikk lasagne til middag.
Jeg pusset sparkel, og det var det mulig å se at jeg hadde gjort.

21. august 2021

Navnedag: Ragnvald, Ragni

Foto: meg selv og Maia

I går var Maia, Rune og jeg på Frekhaug og i Knarvik.
Maia var på opptak til fylkesmønstringen til UKM, og sang med husband der.
Rune og jeg shoppa litt, traff gamle kjente, og koste oss i Knarvik,
før vi dro hjem til pizzakveld og familiekos.

22. august 2021

Navnedag: Harriet, Harry

Foto: meg selv

I dag har vi slappet av litt, vasket klær og ryddet litt i hus,
og kost oss sammen med Maia før hun dro tilbake til Sygna i kveld.
Trond har vært på jobb i 12 timer i dag også,
men likevel orket han å være med og sparkle litt i huset på slutten av dagen.

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Netthandel fra Sparkjøp


Amanda trengte en hvit college-genser til et 4H-prosjekt,
så søndag kveld bestilte vi en slik fra Sparkjøp.
Imponerende nok ankom pakken fra dem mindre enn 2 døgn senere,
allerede midt på dagen tirsdag var genseren hennes på plass.
Imponerende fort levert av Sparkjøp, og av posten!

Terningkast: 6

Ukens bilde

"Egeninnsatsen i nytt hjem er i gang"

Foto: meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar