Årsoversikt

søndag 5. september 2021

Uke 35 2021 - Når Snøball ikke får slikke sår

Illustrasjon: Maia
 
Når Snøball ikke får slikke sår

Når Snøball ikke får slikke sår,
så har hun rundt hodet en kjegle fått.
Det skaper litt moro i hverdagen vår,
for den støter hun borti stort og smått.

Hun skjønner jo ikke at det er til hennes beste,
for kjegla nok bare i veien er.
Den gjør at hun sitt hode fast stadig vil feste,
og at hun ei kommer frem både her og der.

På tur blir det særlig morsomt, fordi
hun stadig vil lukte på grus og på gress.
Med nesa i bakken tar kjegla nedi,
Nei, med kjegle blir kveldsturen lite til tess.

Stakkars Snøball, hun vil nok gjerne bli fri
den kjegla som hun rundt sitt hode må ha.
Men enda en stund må hun tåle, fordi
det er det som skal til for at hund skal bli bra.

30. august 2021

Navnedag: Benjamin, Ben

Foto: Maia, Trond og meg selv

Maia glemte nøklene sine her på søndag, så det var litt krise.
Men Trond fant ut at vi kunne sende dem med båten til Balestrand.
Slik fikk hun nøklene tilbake allerede mandag kveld.
Jeg og Trond pusset videre i nyehuset, med hårbeskyttelse denne kvelden.

31. august 2021

Navnedag: Berta, Berte

Foto: Maia, Trond og meg selv

Maia har tatt bilde av frokosten sin, uten laktosefri melk på tirsdag.
Trond kjørte Amanda sin sekk til skolen før han dro til tannlegen.
I huset begynte de å legge plater til vannbåren varme.
Jeg ryddet kjøkkenet, det trengtes etter noen dagers forsømmelse.

1. september 2021

Navnedag: Solveig, Solvor

Foto: Maia, Trond og meg selv

Maia koste seg med is i Balestrand, mens jeg spiste kake på jobb.
Onsdag var det vaksinering på Dalsøyra for min del, 216 doser.
Amanda forlangte en uke med fisk til middag, så det hadde vi.
Men på kvelden lagde jeg vafler til kos, med deilig syltetøy til!

2. september 2021

Navnedag: Lisa, Lise, Liss

Foto: Trond, meg selv og Maia

På huset var det stor aktivitet torsdag og fredag, hele 9 biler stod det utenfor.
Snekkerne begynte på kledningen, så fint huset blir!
Maia spiste sjokoladepudding, her i hus var det "fish and chips".
Trond legger ofte lunsjen min fint på plass i kjøleskapet på jobb.

3. september 2021

Navnedag: Alise, Alvhild, Vilde

Foto: meg selv, Trond og Maia

Fredag var det litt grått da Trond og mamma dro til Bergen og sykehset.
Trond var sjåfør, mens mamma var til både behandling og utredning.
Maia kom hjem med buss, spiste pizza på veien,
og fikk sitte på fra Instefjord med gode venner, så flott!

4. september 2021

Navnedag: Ida, Idar

Foto: meg selv, Trond og Maia

I går koste vi oss med deilig "hotell-frokost", litt langt på dag.
Vi var en tur borte i huset for å vise Maia hvor langt de er kommet.
Snøball er et yndet objekt for bilder både med og uten "kjegle".
Lørdagskos med "jordbærfisk" må vel være innenfor i "fiske-uka"?

5. september 2021

Navnedag: Brede, Brian, Njål

Foto: meg selv, Trond og Maia

I dag har vi vært ute i hagen og høstet litt epler, det er så mange der ute!
Amanda har bakt eplepai og sukkerkaker, nydelig gode, som alltid.
Maia har dratt tilbake til Balestrand, og ble fulgt av Snøball til båten.
Hun er nå et artig skue der hun går rundt med en kjegle rundt hodet.

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: "Cotton Candy" druer


Druer er jo godt, uansett, da, men disse skal altså være ekstra søte og gode.
De innfridde til forventningen, en kunne faktisk smake "sukkerspinn"-smak.
Litt skuffende at druene som ble kjøpt i går allerede i dag hadde noen "brune",
men ellers var barn og voksne alle fornøyde.

Terningkast: 5

Ukens filmer - Uke 35


Love and Monsters. 2020. Terningkast: 6


We can be heroes (Superheroicos). 2020. Terningkast: 5

Ukens bilde

"Snøball med kjegle følger Maia til båten"

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar