Årsoversikt

søndag 19. september 2021

Uke 37 2021 - Et mammahjerte litt trøst vil trenge

Illustrasjon: Maia

Et mammahjerte litt trøst vil trenge

Når Maia ikke i helga er hjemme,
så kommer mamma i en skrekkelig blemme,
for mamma savner jenta si sånn,
da kjennes livet litt sånn på "bånn".

Selv om to uker ikke er så lenge,
et mammahjerte litt trøst vil trenge:
at jenta koser seg slik der hun er,
det gjør at mamma litt glad kan 'vær.

Mamma gleder seg til uka er omme,
for da kan jenta en tur hjem komme.
Da blir det glede i huset og hjem,
for vi kan igjen gi jenta vår en klem!

13. september 2021

Navnedag: Stian, Stig

Foto: Trond, Maia og meg selv

Trond dro til Bergen på mandag for en uke på kurs i arbeidsmannsforbundet.
I huset begynte maleren å sparkle taket, og isolasjon ble blåst i tak og gulv.
Maia plukket epler i Balestrand og tegnet nydelige blyanttegninger.
Jeg stemte i stortingsvalget, og tok en tur til Sløvåg for å hente sparkel.

14. september 2021

Navnedag: Ingebjørg, Ingeborg

Foto: Trond og meg selv

Trond var optimistisk i Bergen og handlet "donuts" og koste seg.
Amanda måtte hentes på skolen på grunn av sykdom, Maia var syk i Balestrand,
mens Rune var tilbake på skolen etter en sykedag på mandag.
Det ble enkel middag, siden hodet mitt ikke spilte på lag denne uka.

15. september 2021

Navnedag: Aslak, Eskil

Foto: meg selv, Maia og Trond

Fra onsdag ble jeg sykemeldt for å få hodet "på plass" igjen.
Rune og Amanda var begge syke på onsdag, de også,
mens Maia var bedre, og koste seg med is og blyanttegning på skolen.
Trond var på kino og så "Dune" på kvelden.

16. september 2021

Navnedag: Lillian, Lilly

Foto: meg selv, Maia og Trond

Torsdag var verken Amanda eller jeg i bedre form, 
men Rune var tilbake på skolen, dog uten fysiotrening eller kulturskole.
Maia gjorde ferdig det flotte selvportrettet, og koste seg i Balestrand.
Trond spiste flott festmiddag i Bergen, men det gikk i Fjordland her.

17. september 2021

Navnedag: Hildebjørg, Hildegunn

Foto: Trond, meg selv og Maia

Trond hadde siste dag på kurs og handlet McDonalds før han tok båten hjem.
Maia kom ikke hjem i helga, for første gang i høst.
I stedet tok hun en flott tur opp til Raudmelen sammen med klassevenner.
De fikk til og med sett nordlyset over fjella i Balestrand.

18. september 2021

Navnedag: Henriette, Henry

Foto: Maia, meg selv og Trond

Maia starta dagen med å gå ned igjen fra Raudmelen.
Hun koste seg med å bake kake og se på "MCC" på kvelden.
Her gikk det i Lego for barna, og malingstesting for Trond og meg.
Vi er veldig fornøyd med utendørs-fargen vi har valgt til huset.

19. september 2021

Navnedag: Konstanse, Connie

Foto: Maia, Trond og meg selv

I dag har Maia tatt det med ro på grunn av støle legger og vond ankel,
men hun måtte ned til "øko"-bygget for å spise hamburger til middag.
Jeg og Trond har malt i "nyehuset" - grunning av alt vi har sparklet.
Det blir nok fint til slutt, vi gleder oss til å bli ferdige!

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Komler/Raspeballer fra Fjorland


Mamma og jeg testet disse på torsdag, i vår uke med "lettvinte middager".
Jeg må innrømme at jeg var litt skeptisk, jeg er litt kresen på raspeballer,
men jeg ble faktisk positivt overrasket over smaken.
Raspeballene var litt fastere enn hvordan jeg liker dem,
men kjøttet var godt kokt og pølsene smakfulle,
og raspeballene smakte riktig så godt.

Terningkast: 4

Ukens filmer - Uke 37


Modig/Brave. 2012. Terningkast: 


Captain America - The first Avenger. 2011. Terningkast: 


 Secret Society of Second Born Royals
. 2020. Terningkast: 

Ukens bilde

"Balestrand by night sett fra Raudmelen"

Foto: Maia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar