Årsoversikt

søndag 31. mai 2020

Uke 22 2020 - Smak av sommer

Illustrasjon: Maia
Smak av sommer

Det er siste uke i mai, og jeg har følt at vi enda er i april.
Helt frem til nå i helga, med nydelig vær og ekstra fridager,
så har det blitt en etterlengtet smak av sommer.
Selv om noen av oss klarte å bli litt solbrent i dag.

Hverdagene går sin gang, med skole og jobb.
Maia har begynt på årets tentamener, et sommertegn, det og,
og alle barna har vært ute i godværet og hatt uteskole.
Og midt i alt har vi til og med funnet et nytt sted å bo.

Sommeren blir dermed flyttetid, spennende, og sikkert travelt.
Da er det greit å få noen fine sommerdager nå.

25. mai - Urbanus. Håndkledagen.

Foto: Amanda og meg selv
Uken startet med fortsatt grått vær og april-følelse.
Litt plutselig var vi og så på nytt bosted,
et flott hus her i Eivindvik som barna forelska seg i umiddelbart.

26. mai - World Lindy Hop Day

Foto: Google maps
Vi så også på to rekkehus som kommunen har til utleie,
men endte opp med å bestemme oss for huset vi så på mandag.
Så nå blir det altså flytting i sommer, og pakking frem til da.

27. mai - World Otter Day

Foto: meg selv
Veiledningsgruppe på Teams fungerte flott,
selv om det er kjekkere å møtes "in real life".
Snøball var fornøyd med at jeg hadde hjemmekontor.

28. mai - National Brisket Day

Foto: Trond og meg selv
Ut over uken ble det stadig finere vær, selv om det fortsatt var litt kaldt.
På kontoret fikk vi dette flotte bildet i gave.
På ettermiddagen var det kulturskole for barna.

29. mai - Den internasjonale dagen for FNs fredsbevarende styrker

Foto: Trond og meg selv
På jobben til Trond betyr finvær støv - og behov for vanning.
På jobben min betyr finvær at utsikten blir flott,
og at vi drømmer om å ta "utekontor" nede på kaia.

30. mai - Pinseaften

Foto: meg selv og Trond
Vi startet gårsdagen på Gulatinget og utstilling der
Rune er med som et av flere "mellomalder-barn".
På kvelden var det grillfest hos gode venner, en fantastisk kveld!

31. mai - 1. pinsedag. Verdens tobakksfrie dag.

Foto: Trond og meg selv
I dag har vi kost oss i finværet på Solleibotn.
Trond og barna har fisket, barna har badet masse,
og vi har grillet pølser og burger. Fisken fikk slippe ut i sjøen igjen.

Ukens kreative fra Amanda

Foto: Amanda
Amanda liker å leke seg med sminke og andre effekter.
I går ble det kulehull i panna laget av diverse fra kjøkkenet.
Det ser heldigvis mer skummelt ut enn det er.

Ukens spillanmeldelse fra Rune

Spill: Marvel Avengers på PS4


"Du skal spille gjennom de to første filmene med Avengers.
Du er først i Sekovia, og skal få septeret til Loke tilbake.
Iron Man tar septeret, men blir besatt og ser en dårlig fremtid.
Etter det skal du prøve "the tesseract". Og så skal du møte Captain America. 
Du skal så spille tre episoder med han. Det er så langt jeg har kommet."

Terningskast: 6

Ukens Snøball

Foto: Trond og meg selv
Du har alltid noen som passer på deg om du har en hund i livet ditt:
om du sovner på sofaen, eller sitter på do, så er hun der og passer på.

Ukens Ole Brumm

"Så våt du er, Tussi," sa Nasse Nøff og kjente på ham.
Tussu ristet seg litt og ba noen forklare Nøff 
hva som skjer når man ligger i vannet i lengre tid.

(Huset på Bjørnehjørnet)
Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar