Årsoversikt

søndag 10. mai 2020

Uke 19 2020 - De beste ukene i Snøballs liv

Illustrasjon: Maia
De beste ukene i Snøballs liv

Til uka skal alle tre barna tilbake på skolen.
Det er det sannsynligvis bare Snøball som synes er trist;
hun har jo hatt de beste 8 ukene i sitt liv nå,
med opp til flere familiemedlemmer hjemme hele dagene.

Det har alltid vært noen som er klar for litt kos,
det har alltid vært noen som kunne ordne med mat og drikke,
det har alltid vært noen som har sluppet henne ut,
det har rett og slett vært Herrens glade dager for hunden vår.

Det er jammen godt at bestemor er på besøk,
for da blir det ikke alenetid på Snøball likevel, selv om barna er på skolen.

4. mai - Star Wars Dagen. May the fourth be with you!

Foto: Trond og meg selv
Amanda fikk egeninnkjøpt switch i posten, og fikk hente selv på butikken.
Trond hadde besøk av ei røy på jobb.
Og jeg forsøkte å fortsette på bunad på ettermiddagen.

5. mai - Cinco de Mayo. Den internasjonale jordmordagen.

Foto: Trond og meg selv
Maia lagde betasuppe som ukes mat og helse-oppgave.
Bestemor var i begravelse, og kom så tilbake til oss på kvelden.
Snøball var klar for å leke med bamsen sin, mens jeg sydde videre på bunad.

6. mai - International No Diet Day

Foto: Trond og meg selv
På Haveland var det egg å få denne uka,
så nå har vi rikelig med egg til både frokost og kvelds.
Bunadforkle ble klart på onsdag, hurra, det nærmer seg noe!

7. mai - World Password Day

Foto: meg selv og Trond
Utsikten fra kontoret mitt er aldri kjedelig, bare vakker.
På Trond sin jobb er de blitt gode på desinfisering.
Det tar jammen tid å sy ting for hånd. Hekter og trykknapper, for eksempel.

8. mai - Frigjøringsdagen

Foto: meg selv
Jeg og Amanda bakte kake på frigjøringsdagen.
Karamellsaus til pynt, det skulle bli bra, men jeg fikk den ikke til.
Amanda, derimot, hun kunne lage karamell.

9. mai - Europadagen

Foto: Trond og meg selv
Isbilen kom, så frysen kunne bli fylt opp til 17. mai.
Vi pyntet ferdig og spiste karamellbrownies med kaffe til.
Til tacoen så vi film: Jumanji - Next Level. Terningkast 4.

10. mai - Den europeiske (hjerne)slagdagen

Foto: Trond og meg selv
Etter to dagers pause har jeg endelig fått gjort litt mer på bunaden i dag.
Og så kom det snø. I midten av mai.
Det skyldes nok global oppvarming, det også, om det er aldri så kaldt.

Ukens kreative fra Amanda

Foto: Amanda
Amanda fikk sin egen "Switch lite" denne uka, og spillet Animal Crossing.
Der kan hun være kreativ med både stoffdesign og hagedesign.
Eller så kan hun lage skilt, slik hun gjorde 4. mai.

Ukens spill-anmeldelse fra Rune

Spill: Farming Simulator 19 på PS4


"Spillet handler om at du skal være en bonde, du skal jobbe med ting,
kjøpe kuer, sauer, en hund, kjøre traktor, kjøre bil så lenge du vil, 
du kan gro ting, du kan gjøre penger av det, du kan kjøpe mer.
Spillet er veldig gøy. Det er ikke egentlig et mål, bare å ha det gøy."

Terningkast: 6

Ukens Snøball

Foto: Amanda
Du har alltid en lekekamerat om du har en hund i livet ditt.
Selv om Snøball var litt skeptisk til å stå på rullebrett.

Ukens Ole Brumm

"Det er nettopp fordi du er et meget lite dyr
at du vil være til Stor Hjelp
i det eventyret som ligger foran oss."

(Ole Brumm)
Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar