Årsoversikt

søndag 24. mai 2020

Uke 21 2020 - Skolehverdagen er tilbake

Illustrasjon: Maia
Skolehverdagen er tilbake

For første uke siden 12. mars har barna vært på skolen en full uke.
Eller, i alle fall nesten en full uke,
for det var jo fridag for alle på torsdag.
Hurra for inneklemte fridager, som gir en pust i bakken!

Maia har til og med startet opp med valgfag igjen;
"Produksjon av varer og tjenester".
Maia og en gutt i klassen skal samle inn gevir fra hjort,
og forsøke å lage produkter for salg, til pynt og til bruk av dem.

Så nå er skolehverdagen virkelig tilbake for barna,
det er jammen bra, for nå er det jo snart sommerferie.

18. mai - Eriksmesse

Foto: Trond og meg selv
Trond måtte til Åsane med bilen på mandag, da ble det handling på IKEA.
På jobb tok han bilde av tørrdokken som er i produksjon,
mens jeg fikk jobbet litt videre på bunaden til Maia.

19. mai - World Family Doctor Day

Foto: Maia, Trond og meg selv
Ungdomsskolen benyttet finværet til tur i fjellet.
Trond hentet bilen fra verkstedopphold i Åsane, 
men vinterdekka hadde de ikke sendt med hjem.

20. mai - International Clincal Trials Day

Foto: Maia, Trond og meg selv
Det var kaldt natt til onsdag, og frost på bilen på morgenen.
I kjøleskapet var det kaffefløte ut over hele skuffa. Men ingen kaffe.
Softismaskinen kom 18. mai, og ble testet onsdag. Hengekøyestativ er gøy!

21. mai - Kristi Himmelfartsdag

Foto: Maia og Trond
Det var deilig med en fridag sånn midt i uken.
Trond lagde laks til middag - og noen måler til Snøball uten salt.
Det er en vinner både hos hund, voksne og barn.

22. mai - Bjørnevok

Foto: Trond og Amanda
Trond var på ettermiddagsjobb fredag,
og tok et slag for utrydding av Corona etter jobb.
Amanda planla "øya" si på Animal Crossing med stor presisjon.

23. mai - World Turtle Day

Foto: Trond
Jeg var utslått det meste av gårsdagen på grunn av migrene,
men rakk å få med meg at isbilen kom på besøk.
Dekkene kom hjem med en grei kar som fikk låne tilhengeren vår.

24. mai - World Schizophrenia Day

Foto: Maia, Trond og meg selv
Maia har hatt litt valgfag i dag, og vært på jakt etter hjortegevir.
Jeg har planlagt hage i påvente av å komme igang med bygging.
Barna har kost seg ute i hagen med krokket, pilkast og frisbee.

Ukens kreative fra Amanda

Foto: Trond
Amanda hadde tenkt å bake til 17. mai, men tida strakk ikke til.
Så da ble det baking nå i helga i stedet: 
en bryllupskake, "for ingen spesiell grunn", som hun sa selv.

Ukens spill-anmeldelse fra Rune

Spill: Lego Marvel Superheroes på PS4


"Spillet handler om at du skal spille gjennom 'Avengers'.
Det er mange figurer, og du skal prøve å slå en diger kjempe,
som spiser planeter, og skal spise jorda. Du må gjøre masse oppdrag,
det tar lang tid. Spillet er veldig gøy, og du kan kjøpe ekstra pakker."

Terningkast: 6 (av 6)

Ukens Snøball

Foto: Maia
Du har alltid selskap i hengekøya om du har en hund i livet.
Men Snøball var ikke helt trygg på å være alene i hengekøya.

Ukens Ole Brumm

"Jeg synes ikke du er til mye hjelp," sa han.
"Nei," sa Brumm ydmykt,
"men jeg forsøker å være det."
Sprett takket ham for forsøket.

(Huset på Bjørnehjørnet)
Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar