Årsoversikt

søndag 17. mai 2020

Uke 20 2020 - Nasjonaldagsfeiring ble det, til tross for pandemi

Ill: Maia
Nasjonaldagsfeiring ble det, til tross for pandemi

I dag har vi feira 17. mai - hele Norge - i smittevernets ånd.
Det har ikke vært barnetog, men bil-tog (her i Eivindvik), båt-tog og andre tog.
Det har ikke vært samling på skolen, i stedet har vi kost oss hjemme.
Det har ikke vært slik det pleier, men det har likevel blitt en fin dag.

Vi har hatt champagne-frokost for første gang.
Vi har hatt leker og moro her hjemme.
Vi har vært med på Familieduell, Kahoot og 17-mai-nøtter.
Vi har sunget "Ja, vi elsker" sammen med hele Norge.

Vi har trosset pandemien og vist at vi kan feire likevel - på et litt annet vis.
Gratulerer med dagen, Norge!

11. mai - Eat what you want day

Foto: Trond og meg selv
Uken startet som forrige uke, med Trond og meg på jobb,
jentene på hjemmeskole, og Rune på skolen.
På kvelden la jeg opp bunaden til Maia. Og lengre har jeg ikke kommet.

12. mai - Den internasjonale sykepleierdagen 

Foto: Trond og meg selv
Da vi våkent på tirsdag trodde vi nesten ikke det vi så; midtveis i mai - og snø. 
Jeg skulle på legevakten på nattevakt, så dagen gikk i jobb og søvn.
Været kom seg utpå dagen, det har vekslet mye denne uka.

13. mai - World cocktail day

Foto: Trond
Barna startet opp med skole igjen på onsdag.
Jeg kjørte hjem fra legevakt, og gikk mer eller mindre rett til sengs.
Trond var på jobb og tok bilder av stein.

14. mai - National Chicken Dance day

Foto: Trond og meg selv
Trond var fornøyd med at det ikke lengre var snø i lavlandet.
Jeg startet dagen min i møte om kompetanseheving.
Hodet mitt var ikke helt fornøyd etter nattevakt på tirsdag.

15. mai - Hallvardsmesse. FNs internasjonale familiedag.

Foto: Trond og meg selv
Jeg avspaserte fredag, og tok en tur til Knarvik i nødvendige ærend.
På kvelden tyvstartet vi litt på 17. mai-feiringen,
Trond på sin måte, og jeg på min.

16. mai - Love a tree day

Foto: Trond
Gårsdagen brukte jeg for det meste til å rydde hus og pynte til i dag.
Trond var på butikken og pantet en del tomgods, 
det ble noen kroner i pant, kan du si!

17. mai - Grunnlovsdagen. Norges nasjonaldag.

Foto: Trond og meg selv
Det er litt dumt når 17. mai faller på en søndag.
Men det ble en veldig fin dag fra morgen til kveld likevel,
med gode venner til frokost, morsomme oppgaver og familiefeiring.

Ukens kreative fra Amanda


Amanda har brukt uken til å planlegge forskjellige leker til i dag.
Hun har til og med laget et lykkehjul helt selv,
og en "trekk i en snor, så får du premie" - eske som ble populær.

Ukens spill-anmeldelse fra Rune

Spill: Brawlhalla på PS4


"Det er et spill som er gratis for alle, det er et slossespill.
Det handler om at du skal slå folk, "knocke" de ut, du eller en team-mate.
Du kan hoppe rundt, du kan skifte figur, det er mange våpen.
Spillet er veldig gøy. Du kan også spille online."

Terningkast: 6

Ukens Snøball

Foto: meg selv
Det er ingen tvil om at Snøball liker å ligge på tepper og dyne.
Det var ingen tvil om at hun var misfornøyd når tepper og dyne var borte.

Ukens Ole Brumm

"La oss gå og hilse på alle sammen," sa Brumm.
"for hvis man har spasert i vinden mil eller mil,
og man plutselig kommer inn i stua til en eller annen
og denne en eller annen sier: 'God dag, Brumm! 
Du kommer akkurat i riktig tid til en liten munnfull',
og det virkelig stemmer, da er det hva jeg vil kalle
en Hyggelig Dag."

(Huset på Bjørnehjørnet.)
Foto: meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar