Årsoversikt

søndag 23. april 2017

Uke 16 2017 - Livet er fullt av muligheter - ta imot dem mens du kan!

I never told you how
How much you mean to me
What in the world I would do
I just never made it through to you
Ooh, to you

There goes a day, there goes a week
So many goals I had to reach
The more I did, the less I cared
The more I miss the love you shared
If life is a song, somehow it`s sad
I don`t know the words without you dad
You`ve been on my mind all the time
And I'm missing you

Bildet er fra Sandnes Garn, fargerike nøster som mamma kan gjøre om til gensere og andre varme ting.
Alle menn kan bli far, men det krever et realt mannfolk å være pappa.

Nå er det sikkert noen som tror at jeg har rotet meg helt bort i forhold til dato, for det er da virkelig ikke farsdag i dag, tenker dere. Men neida, jeg har ikke det. Jeg har bare kommet på at i dag hadde min pappa hatt fødselsdag og fylt 69 år, om han hadde vært i live. Men det er han jo ikke, det har faktisk blitt så mange år siden pappa døde at jeg begynte å bli litt usikker på om jeg husket riktig. 

Så ble jeg litt trist, både fordi jeg faktisk var usikker, og fordi jeg stadig savner pappa, selv etter alle disse årene. Midt i alt som skjer i livet, så tenker jeg jo av og til på hva pappa hadde syntes om noe, hvor glad han hadde vært for alle barnebarna som det etter hvert har blitt, og hvor urettferdig det er at jeg nå er eldre enn han rakk å bli. Så fikk det bli noen tårer på meg da, men nå får det være nok, for Trond har minnet meg på at datamaskiner og vann ikke fungerer så godt sammen.


Mandag hadde jeg jo "en dag i mitt liv i bilder"-dag, og dokumenterte dermed turen hjem i bilder. Dette er tatt mellom Eivindvik og Brekke, i Gulen kommune. Besta Berna var fra Byrknes i Gulen, og pappa hadde et sterkt bånd dit, så det passer godt med et bilde fra Gulen i dagens blogg.


Tirsdag var jeg og Trond tilbake på jobb, og barna på skolen. Vi hadde en fin ettermiddag i Egersund, Maia hadde vunnet en påskekonkurranse på bokhandelen, og fikk hentet premien, og jentene fikk seg nye joggesko. På hjemvei satte Trond el-bilen på lading hos forhandler, og så "trimmet" vi dit på kveldstur med Snøball og hentet bilen. Men det var helt greit å ha "skyss" hjem igjen, for bakken opp til huset kan være skrekkelig tung.


Onsdag ettermiddag klarte jeg å tygge så forkjært at jeg mistet en fylling i den ene fortanna mi, så det satte meg litt ut. Men vi fikk i alle fall revidert regnskapet til amatørteateret, slik at det var klart for årsmøte på torsdag kveld. 


Torsdag ble en travel dag. Den startet med tannlegebesøk på morgenen der fortanna ble fiksa. Etter jobb bestemte vi oss så for å gå på en visning på et hus som er til salgs i Egersund. Det er vel neppe noen hemmelighet lengre at vi vurderer å flytte på oss, men det blir altså ikke til det huset. Etterpå spiste vi pizza-middag fra Pizzabakeren på togstasjonen i Egersund, der vi glemte tiden litt, og dermed ble litt for sene til kveldens årsmøte i amatørteateret. Men vi rakk det da nesten. Etter møtet fikk vi se årets revy på storskjerm i kinosalen. Det er rart, og til tider noe flaut, å se seg selv slik, men utrolig gøy å få sett revyen fra den vinkelen også.


Fredag ettermiddag var jeg skrekkelig snopesjuk, så det passet utrolig bra at Trond hadde fått pakke fra en tilsynelatende svært så hyggelig tysker som Trond har blitt kjent med via Instagram. Jeg sier ingenting, jeg, så lenge det kommer sjokolade i posten. Og nydelig gode var de, også!


Lørdag, i går, var vi altså i Sandnes og Stavanger på handletur. Eller snopetur for hobby-mennesker. Vi var altså innom "Sandnes Garn Fabrikkutsalg" og handlet masse garn som skal sendes til mamma i Sogn og bli til gensere til barna. Derfra gikk turen til "Stoff og Stil", hvor det ble stoff til kostymer og litt til. Og så dro vi til "Kreaktiv" på Kvadrat, der handlet blant annet jentene fargeblyanter og -bøker, for de er begge veldig glade i å tegne. En tur innom "Starbucks" måtte også til, det var bare helt greit at de har åpnet kafe på Kvadrat.

På kvelden så vi "Dr. Strange", som vi hadde handlet på turen, det er jo nesten en liten hobby for hele familien her å se film, så vi måtte jo "snope" litt på Platekompaniet også, når vi først var på hobby-snopetur. 


Så var vi kommet til søndag, dagen i dag, og altså pappas fødselsdag. I dag har vi slappet av, sett litt mer film, og tatt livet med ro. På ettermiddagen var vi i kirken på konsert med Sola Brassband, Sokndal Musikkorps og Sokndal Skolekorps, og deretter har vi sett enda en film, så da vil jeg tørre å påstå at vi har holdt på med litt hobby. Amanda har, i tillegg, malt ansiktene til meg og Maia, med ansiktsmaling innkjøpt på turen i går. 

Alt i alt har vi hatt en fin uke, der temaet for min del har vært at det er deilig å kjenne på at en har mange muligheter, i stedet for å føle at en sitter fast, og kanskje det å benytte seg av de mulighetene som skjebnen sender vår vei. Hvem vet hva neste skritt skal bli, og hvor ferden går videre? Jeg liker i alle fall å tenke at pappa er der ute et sted og passer på, og følger med på hvordan vi skikker oss. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar