Årsoversikt

søndag 3. januar 2021

Uke 53 2020/2021 - Overgang til et nytt år

 

Illustrasjon: Maia

Overgang til et nytt år

Selvsagt måtte 2020 ha en femtitredje uke, var ikke det typisk?
Et år som mange vel er glad for å ha overstått,
selv om året vi legger bak oss også har hatt mye positivt med seg.
Men en siste uke måtte til før vi kunne skrive 2021.

Så blir dette det femtitredje innlegget i bloggen for 2020,
selv om vi allerede altså er tre dager inne i det nye året,
noe Maias illustrasjon hinter til - et nytt år!
Vi ser frem til 2021, og håper det blir et bedre år enn "det gamle".

Med dette ønsker vi alle godt nyttår,
med et siste blogginnlegg etter den "gamle" malen.

28. desember - Barnemesse. Holy Innocents' Day.

Foto: Trond

Jeg og Trond var på jobb begge to denne uken,
noen må jobbe slik at andre får ferie, og denne romjulen var det vår tur.
Trond holdt på med maling på jobb, og tok dette bildet av det.

29. desember - Tick Tock Day

"Foto": meg selv. Hustegning: ©Byggmann

Jeg har så smått begynt å kikke på tapeter og farger
til det nye huset vårt, som etter planen skal bli bygd i løpet av 2021.
Vi gleder oss til å se det ferdige resultatet!

30. desember - Bacon Day

Foto: meg selv

Årets nest siste dag på kontoret var alt annet enn rolig,
men sånn er det vel, kanskje, at sykdom ikke tar ferie?
Det gikk likevel greit å være på jobb, med meg og en vikar.

31. desember - Nyttårsaften. Hogmanay

Foto: Trond og meg selv

Så kom den siste dagen i året, med en kort dag på jobb,
deretter en fin kveld med god mat og drikke,
før vi gikk bort på tomta og skøyt raketter for å feire et nytt år.

1. janar 2021 - Nyttårsdag.

Foto: meg selv

Det har vært helt greit med en "myk start" på det nye året,
med 3 dager fri før hverdagen returnerer, da gjelder ikke forsetter enda!
For sjokolade har vi nok av etter jula, og skjermtid må vi snart begrense.

2. januar 2021 - Andre nyttårsdag.

Navnedag: Dagfinn og Dagfrid

Foto: meg selv

I går rakk vi mye, med te-selskap, besøk på Svaberg,
Trond var på handletur til Åsane, vi spiste crispy chicken,
og en sen kveldstur med jentene ble det også tid til.

3. januar 2021 - Tredje nyttårsdag.

Navnedag: Alfred, Alf og Alva

Foto: meg selv

I går kom det endelig litt snø, noe barna har utnyttet til aking i går og i dag,
Amanda testet en ny måte å avise bilvinduer på i dag,
og jeg kom på at vi ikke hadde spist opp julebaksten vår.

Ukens kreative fra Amanda

Foto: meg selv

Amanda fortsetter å være kreativ - i går ble det til te-selskap,
med nybakte scones, "fairy-bites", sandwicher av flere slag,
og masse annet godt på tallerkenen til alle som ville være med.

Ukens spill-anmeldelse fra Rune

Spill: Jetpack Joyride på mobil-app


"Spillet handler om en fyr som stjeler en flyvende sekk, en "jetpack".
Det du skal gjøre, er å trykke ned, så han flyr opp i været.
Det kommer en haug av lasere som du må dukke under, forsøke å ikke bli truffet av,
og så er det missiler som greier å lukke seg og skyte mot der du står.
Det er bra fordi du kan få ting som robot-fugler, eller robot-drakt, en drage og annet.
Du bør prøve det, det er gratis, på mobil, og gøy."

Terningkast: 5

Ukens Snøball

Foto: Maia

Snøball følger ofte og ivrig med i vinduskarmen om noe skjer utenfor.
I dag var det Amanda og Rune som aviset biler som fanget interessen. 

Ukens Ole Brumm

"Å, Bamsen min!" sa Kristoffer Robin.
"Jeg er så glad i deg!"
"Det er jeg også," sa Ole Brumm.

(Ole Brumm)

Foto: Maia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar