Årsoversikt

søndag 10. januar 2021

Uke 1 2021 - Med nyttår kom snøen med latter og lek

 Illustrasjon: Maia

Med nyttår kom snøen med latter og lek

Hva vil det nye året bringe? Det lurer vel alle på?
Blir alle ting slik vi tenker, og drømmer om her og nå?
Vi lager oss fine planer og prøver å endre på alt,
men etter en liten uke er planen i ferd med å gå galt.

Så tenker vi kanskje; "det blir som det blir",
og det er jo riktig og rett.
For dagene kommer, og dagene går,
sånn må det bli, rett og slett.

Det nye året har så langt vært fint, 
og en ting er sikkert og visst:
med nyttår kom snøen med latter og lek, 
det blir nok et godt år til sist!

4. januar 2021

Navnedag: Roar og Roger

Foto: Trond og meg selv

Jeg startet uka på hjemmekontor med to bestemødre på "slep". 
Trond var på jobb og barna på skolen.
På kvelden reiste mamma til Bergen.
Jentene, Snøball og jeg gikk tur. Det er et nyttårsforsett...

5. januar 2021

Navnedag: Hanna og Hanne

Foto: Meg selv og Trond

Farmor dro hjem. Trond har vært på ettermiddag resten av uka, 
og tatt fine bilder av solnedgangene der.
Det går bra, når ladeledningen min er med på jobb.
Barna og jeg koste oss med kvelds-te og tv-serier.

6. januar 2021

Navnedag: Aslaug, Åslaug og Aisha

Foto: Trond og meg selv

Med Trond på ettermiddag var det opp til meg å fyre i peisen.
Det gikk fint, helt til jeg skulle legge på mer ved...
Vi koste oss hjemme med kakao og brettspill, et annet nyttårsforsett.
mens Trond var vitne til brann i Sløvågen, det gikk heldigvis bra!

7. januar 2021

Navnedag: Eldbjørg og Knut

Foto: Meg selv

Torsdag var det ny hjemmekontordag for meg,
deilig å få gjort unna litt av papirarbeidet som har hopet seg opp i høst.
Trond var også hjemme på dagtid,
og på kvelden var det tid for kulturskole for barna.

8. januar 2021

Navnedag: Torfinn og Turid (Gratulerer til farmor/mor!)

Foto: meg selv og Trond

Også ukens siste hverdag fikk jeg tilbringe på hjemmekontor.
Det er litt kjedelig utsikt fra dette "kontoret".
Barna og jeg har begynt å se på "Modern Family" igjen.
Trond var litt tidligere hjemme, så da ble det film; Dark Phoenix.

9. januar 2021

Navnedag: Gunnar og Gunn

Foto: meg selv

I går våknet vi til "snøstorm" som etter hvert gikk over til sludd.
Vi holdt oss for det meste innendørs i det sure været,
og koste oss med lørdagspizza av den hjemmelagde sorten,
og film: "Børning", som lørdagskos. 

10. januar 2021

Navnedag: Sigmund og Sigrun

Foto: Trond og meg selv

Vi oppdaget at Trond sin sprengfyring hadde hatt konsekvenser.
Amanda og jeg bakte boller, og lagde kakao,
og så tok vi turen ut med akebrett og mat i sekk,
og gikk helt til Solleibotn, der Trond hentet oss igjen.

Vi anmelder brettspill - Uke 1

Spill: "Who's the Dude"


Positive ting: Det var veldig gøy. Det er mye ting å gjøre. 
Det er en ekstra bonus at vi får bevege litt på oss.
Negative ting: Det er alt for kort. Noen ord er litt vanskelig å gjøre eller uttrykke.  
Passer for: Alle aldre, selv om det egentlig er "16 pluss". 
Vil vi anbefale spillet til andre: JA!
Vinneren ble: mamma

Terningkast: 5

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens "dings": Elektrisk potetskreller


Denne er fra Ellos. Jeg fikk den til jul fra Trond og barna.
Den fungerte ganske godt, særlig med jevnstore poteter.
Måtte gå litt over til slutt med en vanlig potetskreller.
Litt kronglete å vaske, stivelsen fra potetene 
gjør at det nok er viktig å gjøre det med en gang.

Terningkast: 4

Ukens filmer - Uke 1


X-men: Dark Phoenix. 2019. Terningkast: 5


Børning. 2014. Terningkast: 5 1/2

Ukens bilde

"Solnedgang over Prestesundet"

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar