Årsoversikt

søndag 24. januar 2021

Uke 3 2021 - Kanskje kan vaksinen gi oss hverdagen tilbake

Illustrasjon: Maia

Kanskje kan vaksinen gi oss hverdagen tilbake

Det er et tegn i tiden at sprøyter i bloggen blir med.
Med spisser uten filter, eller, hvordan var egentlig det?
Det blandes og det måles, hvor mange doser får vi nå?
Og hvem er ukens heldige, som denne dosen skal få?

Et lite stikk i armen, var det virkelig alt?
"Jeg kjente nesten ingenting", det gikk vel ikke galt?
Så langt har ingen kjent bivirkninger, det må vel være bra!
Denne uken ble det din og min tur, nå er vi jammen glad!

For viruset det herjer, og mutanter dukker opp.
Nå venter vi vel alle på den neste smitte-topp.
Men kanskje kan vaksinen gi oss hverdagen tilbake,
da skal vi invitere til vaksinefest og kake!

18. januar 2021

Navnedag: Hild, Hildur

Foto: Maia, Trond og meg selv

Vaktuke betyr utekontor i Brekke på mandag.
Fine Snøball er alltid glad når vi kommer hjem.
Trond tok bilde av speilblank is i Sløvåg.
Og så ble det søtpotetstappe til middag.

19. januar 2021

Navnedag: Marius, Margunn

Foto: meg selv, Trond og nabo Nina.

På min jobb var det kaffi og tid for Covid-19 vaksinering.
Trond, derimot, jobbet inne i en tunnel.
På kvelden hadde vi kurs i hjerte-lunge-redning på jobb.
Det er så kjekt med oppdatering fra tomta vår fra kommende nabo Nina!

20. januar 2021

Navnedag: Sebastian, Bastian og Fabian

Foto: Amanda, meg selv og Maia

Jeg fulgte mamma til time på Haukeland onsdag.
Vi koste oss med litt shopping og salat på vei hjem.
Amanda var syk, og lagde seg nudel-suppe til lunsj.
Maia tegnet denne kule tegningen.

21. januar 2021

Navnedag: Agnes, Agnete

Foto: Trond, meg selv og nabo Nina

Noen dager på jobb blir lengre enn andre, torsdag var en sånn dag.
Trond tok bilde av solglimt på himmelen.
Tomta vår begynner å bli klar for første byggetrinn, hurra!
På kvelden så vi på detektivserie på NRK.

22. januar 2021

Navnedag: Ivan, Vanja

Foto: meg selv og Maia

Snøball er alltid klar om jeg spør om vi skal på tur.
På ukens siste hverdag tegnet jeg en strektegning på jobb,
og ønsket meg en bedre versjon fra Maia.
Maia er nemlig mye flinkere enn meg til å tegne!

23. januar 2021

Navnedag: Emil, Emilie, Emma, Emily

Foto: Trond og meg selv

I går kom isbilen på besøk for første gang i det nye året.
Trond var på plass og stod og ventet da den kom.
Jeg hadde en daff dag, og sov masse.
På kvelden så vi film og koste oss med lørdagskos.

24. januar 2021

Navnedag: Joar, Jarle, Jarl

Foto: meg selv og Trond

I dag har jeg forsøkt å få ryddet bort jula. 
Vi har gått en fin tur bort til tomta vår,
og sett hvor langt de er kommet med grunnarbeidet der.
Vi hadde deilig fersk torsk til middag, takk til Raymond!

Vi anmelder brettspill - Uke 3

Spill: Classic Games. 100 Games.


Positive ting: Det var skikkelig moro. Vi spilte stigespill og "Game of Goose". 
Vi hadde det veldig gøy. Kjekt å gjøre noe med familien.
Smart å ta med seg på tur, over 100 spill i en eske. 
Negative ting: Spill 47-100 er med "fyrstikker". Men gøy, de også!
I vårt spill mangler det grønne brikker, det er litt dumt, synes vi.
Passer for: Alle, i alle fall alle over 6 år, som spillet angir.
Vil vil anbefale spillet til andre: Ja. Absolutt.
Vinnerene ble: Rune - Mamma - Pappa

Terningkast: 5 (de manglende grønne brikkene trekker ned)

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: "Ekte Skillingsboller fra Baker Bruun" (Isbilen)

Foto: meg selv

 Dette var månedens nyhet på Isbilen, så da måtte det testes.
Skillingsbollene kommer i pakker på 8, 
det var et litt vanskelig antall å dele på 6, 
men med litt over 1 pakke så ordnet det seg.
Instruksjonene var enkle, 50 grader i 1 time og 15 minutt,
og så 10-12 minutter på 200 grader.
Eneste utfordring var at "vår" ovn starter på 80 grader.
Men det gikk helt fint, det også.
Bollene ble veldig fine, og smakte nydelig godt.
Anbefales!

Terningkast: 6

Ukens filmer - Uke 3


Dr Dolittle. 2020. Terningkast: 6


Percy Jackson & Lyntyven. 2010. Terningkast: 5 1/2

Ukens bilde

"Snøball sjekker utsikten fra tomta vår"

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar