Årsoversikt

søndag 31. januar 2021

Uke 4 2021 - Snart er du klar for en ny tur ut i kavet

Illustrasjon: Maia
 
Snart er du klar for en ny tur ut i kavet

Det er ikke alltid så lett å være liten,
den minste i "flokken" vil alltid bli minstemann.
Når snøen går langt over hodet blir du sliten,
selv om du hopper og spretter så godt som du kan.

Du lurer nok på hva alt dette hvite kan være,
du smaker og leker og kjenner på alt.
Men pelsen blir fort full av snø, eller "tjære",
den setter seg fast, og det blir ganske kaldt.

Da er det godt å bli reddet inn fra snøhavet,
og komme inn i varmen til far og mor.
Men snart er du klar for en ny tur ut i kavet,
kan hende du i mellomtiden tror du har blitt stor?

25. januar 2021

Navnedag: Paul, Pål

Foto: meg selv

Trond fyrte i ovnen før han gikk på jobb, det er så deilig!
Hele uken har det vært kaldt, og is på sundet.
Vi lagde deilig fiskegrateng av restene fra søndag.
"His Dark Materials" anbefales på HBO.

26. januar 2021

Navnedag: Øystein, Esten

Foto: Trond og meg selv

Denne uken har det vært ganske kaldt og mørkt,
noe Trond har vært flink til å ta bilder av.
Jeg var til tannlege i Knarvik og tok bilder på ferja.
Amanda ville ut på tur med Snøball i kulden.

27. januar 2021

Navnedag: Gaute, Gurli, Gry

Foto: meg selv og Trond

Det har vært masse snø hele uka,
Trond sier det er fordi det var lite bær på rognetrærne i sommer.
På jobb har vi fått nye jakker for å vise hvem vi er,
det kommer godt med når vi skal stå ute og koronateste.

28. januar 2021

Navnedag: Karl, Karoline

Foto: meg selv og Trond

Jeg måtte filme og ta bilde av Solundir som lekte isbryter.
Det var sånn passe gøy å våkne til enda mer snø.
Trond kjørte mamma til Arna, det ble en sen kveld for han.
Rune fikk "nytt" instrument på kulturskolen, og var veldig fornøyd!

29. januar 2021

Navnedag: Herdis, Hermod, Herman

Foto: Trond og meg selv

Fredag var isen borte i sundet, og sola titta frem.
Amanda hadde laget kake til klassen og til oss på kontoret.
På hjemmefronten lagde hun små "minecraft"-bier.
Snøball og jeg var trøtte og la oss tidlig.

30. januar 2021

Navnedag: Gunnhild, Gunda

Foto: Trond, meg selv og Maia

Maia og Trond var en tur til Brekke, 
der Maia deltok på UKM Workshop i fotografering.
Jeg, Amanda og Rune børsta snøen av el-bilen,
og tok turen til butikken for å handle til lørdagskos.

31. januar 2021

Navnedag: Idun, Ivar

Foto: Trond og meg selv

I natt kom det enda mer snø, mer enn nok er det nå.
Snøball måtte hoppe og sprette for å få luftet seg litt.
Hun synes det er godt å komme inn og få tørket seg.
Jeg bygde litt lego i kveld - det er egenterapi!

Vi anmelder brettspill - Uke 4

Spill: A - å


Positive ting: "Svaret på livet er ubåt". Det var veldig gøy.
Det fikk oss til å tenke, og det er litt gøy å finne svarene etterpå.
Det er gøy, og man kan ha litt flaks også.
Negative ting: klokka er litt rar, med høy tikking.
Det var lett å komme borti bakdelen, som gjorde at den startet for tidlig.
Passer for: Familiespill. Passer for alle fra 10 år.
Vil vi anbefale spillet til andre: Ja.
Vinneren ble: Maia

Terningkast: 6

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Digg Burger - Cheeseburger


Av og til er det greit å bare kjøpe noe lettvint til middag.
Denne uka testa Rune og jeg disse burgerne.
De var overraskende gode til ferdigmat å være.
Varmet opp i mikroen på 2 minutter,
og vipps, så hadde vi en deilig middag klar.
Lettvint, raskt, og smakte godt.
Anbefales - en er gjerne ikke nok!

Terningkast: 5

Ukens filmer - Uke 4


The F**k-it list. 2020. Terningkast: 5


Happy Gilmore. 1996. Terningkast: 5

Ukens bilde

"Maia leker med photoshop"

Foto: Gøril Sætre (og litt Maia)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar