Årsoversikt

søndag 26. juli 2020

Uke 30 2020 - Sommerferie med flyttesjau

Illustrasjon: Maia
Sommerferie med flyttesjau

Da var vi alt ferdig med første sommerferieuke.
Den har stort sett gått med til en eneste ting:
pakking, pakking og pakking,
og så i helga: flytting, flytting og litt mer pakking.

Kom vi i mål med pakkinga? Neida, det er enda mer igjen å pakke.
Har vi fått flytta alt? Neida, vi har enda mer igjen å flytte.
Men takket være fantastisk hjelp fra gode venner
er det langt mer som både er pakket og flyttet enn vi noensinne hadde håpt.

Så tusen takk til Ingrid, Jannicke, Arthur, Torhild, Odin, Tirill, Benjamin,
Belinda, Iselinn, Tor, Trym og Malin for uvurderlig hjelp. Dere er best!

20. juli - Maritmesse/Marit Vassause. International Cake Day.

Foto: Trond og meg selv
Ukedagene denne første ferieuka har vi stort sett brukt til pakking.
Været har vært vekslende, det har vært helt greit.
Litt kos må til når en har ferie!

21. juli - Tronds bursdag. Monkey Day.

Foto: meg selv
Siden Trond fylte 51 år på tirsdag, ble det ukens "fridag".
Vi tok turen til Bergen på handletur,
og for å feire dagen til Trond med et avbrekk fra pakkingen.

22. juli - Mari stol. Spooners Day.

Foto: meg selv
Onsdag skrev vi kontrakt på bygging av nytt hus. Hurra for det!
Onsdag fikk vi koselig besøk av Mona med familie.
Det endte med overnatting på grunn av ferjetrøbbel.

23. juli - Festdag for hellige Birgitta. Sprinkle Day.

Foto: Trond og meg selv
Torsdag ble det mer besøk på oss, så heldige vi er!
Åse kom først, på grunn av ferjevansker.
Og så hoppet mamma Kari og Zara på båten og kom, de også! Så kjekt!

24. juli - Cousins Day

Foto: meg selv
Og jammen kom det søskembarn-besøk på "cosins day".
Anne, Elida og Maria kom med båten fra Solund i finværet,
så da ble det bading med Amanda og is og kos!

25. juli - Jakobsmesse. Thread the Needle Day.

Foto: meg selv og Trond
Så kom dagen da vi overtok det nye huset vi skal leie frem til vårt eget er klart.
Med god hjelp fra gode venner kom vi godt i gang med flyttingen allerede i går,
i det nydelige været ble det mange skritt på oss alle.

26. juli - World Tofu Day.

Foto: meg selv og Trond
Vi ble jo selvsagt ikke ferdige med flytting på en dag,
men har fått like god hjelp også i dag, og mye er nå på plass.
Så i natt blir det første natt i nytt hjem. 

Ukens kreative fra Amanda

Foto: meg selv
Amanda var i det kreative hjørnet på mandag,
og lagde denne flotte bursdagskronen til Tronds 51. fødselsdag.

Ukens spill-anmeldelse fra Rune

Spill: Just Cause 3 på PS4


"Det handler om at du skal slåss mot onde skurker over en hel øy.
Det som er oppdraget er at du skal ta basene fra de onde skurkene.
Du kan gjøre mye, rive bruer, ødelegge ting, eksplodere ting,
du kan kjøre biler, fly og båter og fly fallskjerm.
Det er gøy fordi du kan gjøre hva som helst."

Terningkast: 6 (Et av de beste spillene jeg har spilt.)

Ukens Snøball

Foto: meg selv
Når Snøball legger seg og bare ser på meg fra dørkarmen,
da lurer jeg ofte veldig på hva det er hun egentlig vil.

Ukens Ole Brumm

"God dag, Nasse Nøff, jeg trodde du var ute."
"Nei, Ole Brumm, det er du som er ute!"
"Åja, jeg visste det var en av oss," sa Brumm.

Foto: meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar