Årsoversikt

søndag 12. juli 2020

Uke 28 2020 - Så kjekt med besøk!

Illustrasjon: Maia
Så kjekt med besøk!

Denne helga har vi fått koselig besøk fra Notodden,
fra Torgeir og Ellen og skjønne Jakita. Så kjekt med besøk!
Rune fant fram BB-8-roboten sin og lekte med den i går,
da ble Jakita forvirret - for det er jo litt rart med en ball som ruller av seg selv!

Denne uka har barna fortsatt sommerferien,
og da jeg fant ut at de kunne få sommerjobblønn for å hjelpe til,
så ble det plutselig fart på jentene, som har stått på og ordnet opp,
så da ble huset ryddet og klart for besøk.

Amanda har som alltid vært kreativ på flere fronter.
Det resulterte blant annet i hjemmelaget is flere ganger denne uka.

6. juli - Verdens kyssedag.

Foto: meg selv
 Siden Anita er på ferie, har jeg fått litt nye oppgaver på jobb denne uka.
Da er det helt greit å komme hjem til hjemmelaget is.
Med cookie-dough i isen var det noe av den beste isen jeg har prøvd!

7. juli - Vår forlovelsesdag. Chocolate day.

Foto: meg selv
 Sånn midt på dagen på tirsdag kom jeg på at vi hadde forlovelsesdag.
Så da Amanda holdt på å lage mer is da vi kom hjem
var vi ikke sene om å godkjenne det - som forlovelsesdagsfeiring!

8. juli - Seljemannamesse. Coca cola day.

Foto: Trond
 Været har vært noe grått og trist denne uka,
men de får vi i alle fall gjort mer med pakking til flytting.
Trond fikk besøk av en liten fugl på jobb som hadde testet vingene.

9. juli - Festdagen til Sankt Villehad av Danmark

Foto: meg selv
 Vi sorterer og organiserer på ting og tang for å flytte.
Amanda har sortert fargeblyanter etter farge,
og penner og blyanter i andre bokser, så nå er det orden på det!

10. juli - Knutsmesse. World kebab Day.

Foto: meg selv og Trond
Etter en travel dag på jobb var jeg veldig klar for helg på fredag.
Trond kjørte til Åsane etter jobb for å handle flytteesker.
Han fikk en øl som belønning og takk da han kom hjem.

11. juli - World miniature golf day

Foto: meg selv
 I går fikk vi besøk av Torgeir og Ellen og Jakita,
så da har vi hatt en flott helg sammen med dem, med lørdagskos,
og med en forvirra Jakita som bjeffet mot BB-8.

12. juli - Kari med Riva.

Foto: Trond og meg selv
 I dag har vi kost oss sammen med besøket,
med deilig frokost, lang spasertur med hundene,
laks til middag og en rolig kveld, selv om hundene lekte seg litt.

Ukens kreative fra Amanda

Foto: Trond og meg selv
 En kveld vi skulle gå og legge oss møtte Amanda oss med dette ansiktet.
Hun liker å leke seg med sminke, og dette ble skummelt.
I går lekte hun seg med neglelakk med flott resultat.

Ukens spillanmeldelse fra Rune

Spill: Paladins på PS4


"Det er et spill som handler om at du har mange superhelter,
og du skal sloss superhelter mot superhelter.
Det fins flere "moder", en heter "team deathmatch".
Jeg synes det er gøy, du kan gjøre mye, og det er gøy."

Terningkast: 6

Ukens Snøball

Foto: Maia
Barna fikk blant annet i sommerjobb å lufte Snøball.
Hun er alltid klar for tur, og lykkelig for å få være med.

Ukens Ole Brumm

"Kristoffer Robin har gitt med et klimatister-frø,
og jeg har plantet det,
og snart kommer jeg til å få klimatistere
over hele inngangsdøren hos meg."
"Jeg trodde det het rhododendron," 
sa Nasse Nøff forsiktig og fortsatte å hoppe.
"Nei," sa Brunn, "ikke de jeg fikk.
De heter klimastistere."

(Huset på Bjørnehjørnet)

Foto: Maia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar