Årsoversikt

søndag 5. juli 2020

Uke 27 2020 - Happy Fourth of July!

Illustrasjon: Maia
Happy Fourth of July!

I går var det fjerde juli - USA sin nasjonaldag.
Det måtte vi jo feire litt, med hjemmesnekret flagg,
Tronds amerikanske bukser og amerikanske aksenter.
Vi tar med oss alle gode grunner til å heise flagg.

Vi legger bak oss barnas andre sommerferieuke.
Jeg har hatt en rar uke på jobb med hjemmekontor to dager,
fri etter nattevakt en dag, og to dager på kontoret,
men jeg har nå fått unna en del papirarbeid på den måten i alle fall.

I helga har vi vært på koselig krepseaften på Svaberget,
og ellers så går det mest i pakking til flytting.

29. juni - Persok. Panromantic pride.

Foto: Trond og meg selv
Jeg startet uken på hjemmekontor, slik at sommervikaren kunne bruke mitt kontor.
Da ble det croissanter til lunsj for meg og barna.
Trond var på jobb i Sløvågen og tok bilde av utsikten der.

30. juni - Den internasjonale asterodiedagen. Aromantic pride.

Foto: meg selv
På ukens andre dag var jeg stort sett på jobb.
Først på kontoret her i Eivindvik med den beste utsikten,
og så på nattevakt på legevakten i Knarvik natt til onsdag.

1. juli - Snøballs bursdag. Canada Day.

Foto: Maia
Fridag etter nattevakt brukes mest til å sove.
Da jeg stod opp, tok Maia og jeg med oss limonade og tepper ut,
og koste oss sammen med Snøball i godværet på bursdagen hennes.

2. juli - Syftesok. World UFO Day.

Foto: Trond, meg selv og Maia
Trond var på langvakt på torsdag, 12 timer på jobb,
så da koste vi oss med pizza til middag,
og feiret Snøballs bursdag dagen derpå.

3. juli - Den internasjonale tegneseriedagen

Foto: meg selv
Etter en dag på kontoret på torsdag, var det hjemmekontor igjen fredag.
Snøball synes det er helt greit å ha mamma hjemme.
Til middag lagde Trond enchilladas. Han kuttet dem ikke opp denne gangen.

4. juli - Uavhengighetsdagen for USA. 

Foto: meg selv og Trond
I går feiret vi USAs Independence Day.
På kvelden var Trond og jeg på krepseaften på Svaberget,
mens ungdommene koste seg hjemme alene.

5. juli - Bikini Day.

Foto: Trond
I dag har det regnet, og regnet og regnet.
Vi har tatt det med ro, litt redusert etter gårsdagens festligheter,
og så har vi pakket videre mot flytting om 4 uker.

Ukens kreative fra Amanda

Foto: meg selv og Amanda
Amanda holder på å fjerne alt håret fra hodet til denne dukken,
og så skal den få nytt hår, det blir spennende å se resultatet.
Akkurat nå ser den nesten litt skummel ut - litt Toy Story - følelse.

Ukens spillanmeldelse fra Rune

Spill: Disney Infinity 3.0 på Xbox 360


"Spillet handler om Disney-figurer fra Star Wars, Inside Out, Marvel Avengers,
og Spiderman og Jack Sparrow og mange andre ting Disney eier.
Det er veldig gøy, fordi du kan gjør mange oppdrag, du kan spille så mange figurer du liker,
min favoritt er Darth Maul. Du kan gå inn på "Sand Box", der kan du slåss mot skurker."

Terningkast: 6 (Det er et bra spill.)

Ukens Snøball

Foto: Amanda og Maia
Denne uken fylte Snøball hele 5 år.
Det ble feiret med "kake" både til middag og dessert. Og party-hatt!

Ukens Ole Brumm

"Hjertelig til lykke med dagen,"
ropte Ole Brumm og glemte at han allerede
hadde sagt det før i dag.
"Takk, Brumm, det skal jeg nok ha," sa Tussi.

(Ole Brumm)

Foto: Maia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar