Årsoversikt

søndag 19. juli 2020

Uke 29 2020 - Hver sin smak

Illustrasjon: Maia
Hver sin smak

Endelig ble det vår tur til å få ferie, både Trond og jeg.
Denne uka har vi telt ned til sommerferie, begge to,
selv om årets ferie nok aller mest betyr jobb,
fordi vi skal flytte til nytt hus om en ukes tid.

Ferien har blitt innledet i helga, kanskje mest med å slappe litt av.
Vi har fortsatt med pakking til flytting,
og så har vi kost oss med god mat og drikke sammen med familien.
Rune mente at oreo-kjeks med sylteagurk måtte være godt.

Hver sin smak, sier nå jeg, det er rart med det,
det som er godt, eller kjekt, for noen, passer kanskje ikke for andre.

13. juli - Auds bursdag. Embrace Your Geekness Day

Foto: Trond og meg selv
Jentene har de siste ukene vært veldig flinke til hjelpe til i hus.
Det har vært en god motivasjon at de får lønn for "sommerjobben".
Været har vært grått, men det går greit når en er på jobb.

14. juli - Midtsommerdag.

Foto: Trond og meg selv
Ukens andre dag var like grå som dagen før.
På hjemmefronten ble det deilige vafler til kveldskos,
selv om de ble med mandelmel, siden jeg gikk tom for vanlig mel.

15. juli - St. Svithuns dag. 

Foto: meg selv
Nedtellingen til ferie har fortsatt gjennom uka.
Jeg har organisert på papirer og annet,
og drømmer om å ha et organisert hjem i fremtiden.

16. juli - World Snake Day

Foto: Trond
Torsdag fikk vi besøk av Runar og de tre yngste barna.
Runar var med meg og Trond på møte med byggmester.
Etterpå var vi ute på tomta vår en tur, der tok Trond dette fine bildet.

17. juli - Wold Emoji Day

Foto: Trond og meg selv
Trond hadde nedtelling til ferie gjennom dagen på Snap.
Jeg hadde det travelt på jobb med å komme "i mål" til ferien.
Det var deilig å legge beina høyt og ta ferie på slutten av dagen!

18. juli - Minnedag for slaget ved Hafrsfjord. World Listening Day.

Foto: Trond og meg selv
Vi begynte dagen med et rotete bord etter fredagskos.
Jeg lagde liste og plan for pakking den neste uka.
Rune oppfordret til å smake oreokjeks med sylteagurk. Lørdagsgodter?

19. juli - "Verdens første dag". St. Rufina og St. Justa av Sevillas dag.

Foto: Trond og meg selv
I dag har jeg vært helt slått ut av migrene, og orket lite.
Trond har jobbet litt med pakking og tatt bilde av båtlivet.
Jeg og jentene har sett film - vi er i Jane Austen - humør for tida.

Ukens kreative fra Amanda OG Maia

Foto: meg selv
I dag har begge jentene vært kreative og laget ørepynt.
Maia med perler som sier noe om hvem hun er.
Amanda har hengt både brusbokser og dyr i ørene i dag.

Ukens spillanmeldelse fra Rune


"Spillet handler om at du er en ninja, og du klarer å hoppe rundt
og blåse bobler og prøve å drepe andre folk. 
Jeg synes det er veldig gøy fordi du får gjøre hva du vil.
Du kan slå, og du har tre krefter. Din ultramove gjør noe spesielt."

Terningkast: 5 (veldig gøy, men trenger mer ompf.)

Ukens Snøball

Foto: Trond
Snøball kan være veldig tålmodig med alle Amandas påfunn.
Her med papir på hodet. Men det er kjedelig å vente på leggetid.

Ukens Ole Brumm

Det regnet og det regnet og det regnet.
Nøff sa til seg selv at aldri i hele sitt liv -
og han var gudene må vite hvor gammel - 
tre, eller var det fire?
Nok om det: aldri hadde han sett så mye regn!
Dag etter dag etter dag.

(Ole Brumm)

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar