Årsoversikt

søndag 26. januar 2020

Uke 4 2020 - Litt luft under vingene

Illustrasjon: Maia
 Litt luft under vingene

I dag blogger jeg fra Gdansk i Polen, der jeg er på jentetur,
sammen med Åse, Ragnhild, Elise og Anne. 
Vi har hatt en fantastisk fin, morsom, opplevelserik og helsebringende langhelg her,
ja, "jentetur for helsa" ble mye mer enn et facebook-innlegg for oss!

Etter nok en travel uke på jobb var det deilig å pakke kofferten torsdag,
og dra avsted på tur tidlig fredag morgen, selv om det ble litt lite søvn den natta.
I helga har barna vært på pangstart med 4H for første gang,
jeg håper og tror det har vært en helg som har gitt mersmak for dem alle tre.

I dagens illustrasjon ble Maia inspirert av at onkel Tom skrev at Åse "er i lufta",
og pappa Tronds misforståelse om at hun har lært seg å fly, noe hun selvsagt kan!

20. januar - Brødremesse

Bilde: meg selv
Da jeg kom ned på butikken etter jobb på mandag fikk jeg vite at det kom pakke på fredag,
mens posten bare hadde sendt meg en sms om at den var forventet mandag.
Jentene var i alle fall godt fornøyde med vinterdressene sine, som var i pakken.

21. januar - Den internasjonale klemmedagen

Bilde: meg selv
Amanda boblet over med besøk av venner og kreativitet i begynnelsen av uka,
her er et av resultatene: nytt skjørt, topp og sekk til barbiedukkene.
Hun har laget det helt selv, og mestrer etter hvert symaskinen godt.

22. januar - Grandfather day (i Polen)

Foto: Trond
Det har blitt endel ekstra timer på jobb denne uka, 
så da Trond ikke fikk svar på mobilen min på onsdag, kom dette bildet til meg.
To biler tett i tett utenfor kontoret mitt, med den fineste utsikten ut Prestesundet.

23. januar - World Freedom Day

Foto: Trond
Torsdag var Trond på bueskyttermesterskap på Dalsøyra,
det ble en ny fjerdeplass på han, men han var godt fornøyd med det.
Imens skulle jeg pakke til helgens tur, noe jeg helst gjorde etter at han var kommet hjem.

24. januar - Moebius Syndrome Awareness Day

Foto: meg selv
Etter bare fire timer søvn natt til fredag, og tidlig start fra Eivindvik,
var jeg sånn passe trøtt da jeg var på flyplassen i Bergen.
Men vi kom oss da helskinnet frem til Gdansk, og hadde en super kveld sammen her.

25. januar - Pålsmesse

Foto: meg selv
I går var en dag fylt med opplevelser. Vi startet dagen med spabehandling,
deretter var vi på fancy restaurant med "tasting menu", før vi var innom en rockebar,
så testet vi polske tog, og noen av oss var ute en siste tur på byen i natt også.

26. januar - International Customs Day

Foto: meg selv
Anne måtte dra hjem allerede i dag, mens vi andre har sett oss litt om i byen,
handlet litt gaver til de som venter på oss hjemme, og til oss selv,
og så har vi hatt filmkveld, og sett "Dolemite is my name". Terningkast: 3,5

Ukens kreative fra Amanda

Bilde som Amanda har laget på helgens pangstart.
De har hatt et variert og spennende program i helgen,
og blant mye annet har Amanda og Rune laget bilder.
Dette er Amandas kreative resultat - jeg vet ikke hvordan det er laget, men fint var det!

Ukens spill-anmeldelse fra Rune

Spill: Minecraft på PS4 (Og X-box 360)


"Eg syntes det er bra fordi du kan bygge ting, det er creative og survival.
På natta er det zombier, på morgen kan du møte andre som egentlig bare er folk.
Det er veldig gøy. Du kan gå på jakt, plante, lage hus, gå til "the nether", 
og så kan du gå til "end-portalen", der du må slåss mot en drage, og få et egg, og bli ferdig."

Terningkast: 6

Ukens Snøball

Foto: Trond
Du trenger aldri være alene om du har en hund i livet ditt:
Du har alltid noen som vil se på mobilen din sammen med deg.

Ukens Ole Brumm

"Å, Tiger, hvor er dine manerer?"
"Det vet ikke jeg, men jeg vedder på
at de har mer morro enn jeg."

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar