Årsoversikt

søndag 12. januar 2020

Uke 2 2020 - Med håp om et godt år - med fred og gode dager

Illustrasjon: Maia
Med håp om et godt år - med fred og gode dager

Så var vi tilbake til hverdagen, alle seks, med skole, jobb og hus-pass.
Barna hadde første skoledag i 2020 på mandag.
Farmor dro hjem på mandag, slik at Snøball passer hus igjen på dagene,
og Trond og jeg startet jo på jobb igjen i forrige uke.

Ukens illustrasjon fra Maia ble påbegynt i kunst- og håndverk på skolen,
noe som jo passer bra som illustrasjon på hverdagen som er tilbake.
Jeg synes samtidig den sier noe om håp - håp om et godt år,
med frihet, luft under vingene, og med bud om fred og gode dager!

Denne uka er Amanda og Rune også representert i bloggen,
Amanda med sin kreativitet - og Rune med det han brenner for!

6. januar - Helligtrekongersdag. 13. dag jul.

Foto: Meg selv
Jeg startet uken med utekontor i Brekke og vaktuke.
Det var litt hardt for barna å komme seg opp på morgenen,
men det gikk nå på et vis, og på skolen kom de seg, alle tre.

7. januar - International Silly Walks Day


Foto: Trond
 Rune var uheldig på mandag og forstuet lillefingeren litt i gymtimen.
Så da ble han dagens første pasient for meg, og fikk på bandasje.
Jeg kom meg endelig til tannlege i Knarvik på tirsdag ettermiddag.

8. januar - Torfinn av Hamars festdag


Midt i uka var jeg på utekontor på Byrknes.
På kontoret her i Eivindvik har jeg endelig fått opp navneskilt på døra.
Jeg fikk det til jul fra Amanda, som selvsagt er kunstneren.

9. januar - Saint Stephen's Day

Foto: Trond
Helt siden nyttår har det vært mye vær, og mye vind, her vest i landet.
Torsdag må været ha tatt en liten "pust" i bakken,
da Trond tok bilde av denne skarven som tørka seg på stolpen.

10. januar - World Hindi Day

Foto: Trond
Jeg skulle ha legevakt natt til lørdag, så fredag var det jobb - sove - jobb for meg.
Trond var på jobb så tidlig at han fikk med seg den flotte soloppgangen.
Og så tok vinden seg opp igjen i løpet av natten.

11. januar - Brettemesse.

Foto: meg selv
Etter at jeg hadde sovet litt på lørdag morgen, tok vi turen til Bergen.
Målet for dagen var Bergen Kino, og filmen vi så var "Frozen2".
Alle likte filmen, med Disney-magien som vi alle elsker: Terningkast 5.

12. januar - Midtvinterdagen


I dag ble jeg vekt til nystekte bagels, et impulskjøp på vei hjem i går.
Maia har vært hos Odin og feiret bursdag, mens vi andre slappet av.
Og så har vi sett film i dag også: Wonderpark, som fikk terningkast 4,5.

Ukens kreative fra Amanda

Månedens maleri: "Omg!"

Maleri: Amanda og Dorthea
Amanda og Dorthea har malt dette sammen i dag - i farget lys,
så de ikke kunne se hvilke farger de malte med.
Jeg syntes resultatet ble utrolig flott, med mye liv!

Ukens spill-anmeldelse fra Rune

Spill: Paradise City Remastered på PS4.

Skjermdump fra Rune.
"Det er et kjørespill. Det er kjempebra. Jeg har likt det så langt.
Jeg har ikke prøvd alle bilene enda, fordi det er mange biler.
Det er ingen politi, så du kan kjøre så fort du vil, og du kan kræsje masse.
Det er kjempegøy, og anbefales virkelig."

Terningkast: 6.

Ukens Snøball


Det er alltid spennende å ha en hund i livet sitt:
Du vet aldri hva som plutselig har blitt omdefinert til seng.

Ukens Ole Brumm

"Si fra dersom jeg tar feil," sa Ugla, "men har jeg rett i min antagelse
av at det er en meget Stormfull dag utenfor?"
"Meget," sa Nasse Nøff, som stillferdig forsøkte å tine ørene sine
og ønsket at han var trygt hjemme igjen.

(Huset på Bjørnehjørnet)

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar