Årsoversikt

søndag 5. januar 2020

Uke 1 2020 - Nytt år - ny blogg

Illustrasjon: Maia

Nytt år - ny blogg.

Etter 4 år med "ukesblogg", så godt som hver søndag,
er det blitt en vane for meg å finne frem data-en søndag kveld,
og skrive noen ord i bloggen om uka som har gått.
Og jeg har ikke tenkt å gi meg med det riktig enda.

Hvert år har jeg etter nyttår også endret litt på hvordan bloggen er lagt opp.
Og når noe har vært slik i minst 3 år på rad, så er det jo en tradisjon.
Så da blir det, tradisjonen tro, ny "layout" på bloggen vår også i år.
Ja, for det er jo vår blogg - familiens blogg - eller dagbok, om du vil.

Så derfor kommer det etter planen litt fra oss alle seks i bloggen fremover,
selv om Amanda og Rune ikke helt har funnet ut hva de skal bidra med enda...

30. desember 2019 - Lille nyttårsaften

Foto: meg selv
Fjorårets siste dager tilbrakte vi i Ytre Sula hos mamma.
Jentene var på skattejakt på loftet og fant avlagte klær fra 80-tallet.
Det er tydeligvis "in" med 80-tallet, i alle fall blant mine to frøkner.

31. desember 2019 - Nyttårsaften

Foto: Trond
Så kom vi til fjorårets aller siste dag, nyttårsaften, i Ytre Sula,
med tid for refleksjon, nyttårsforsetter, og familieselskap.
En flott kveld - med brettspill, nyttårsshow, god mat, godt selskap - og fyrverkeri.

1. januar - Nyttårsdag

Foto: Trond
Årets første dag brukte vi til å reise hjem til Eivindvik igjen.
Men først måtte Trond ta bilde av Rune med lyssabelen på fjellet hos bestemor,
for Rune var helt bestemt på at mamma trengte nytt bakgrunnbilde til mobilen.

2. januar - Andre nyttårsdag

Foto: meg selv
Tilbake til hverdagen for Trond og meg etter nesten 2 uker med fri fra jobb.
På hjemmefronten ble det vafler til kveldsmat, mest fordi jeg hadde samlet opp
endel melk og rømme som måtte brukes. Men også fordi det er godt!

3. januar - Aud og Rolf sin bryllupsdag

Foto: Trond
Årets første uke har, om ikke annet, vært preget av vær. Mye vær.
Aller mest vind, men også regn, halgbyger og litt snø.
Som selvfølgelig har regnet bort igjen etterpå. Vi er tross alt på Vestlandet.

4. januar - Metusalems minnedag

Foto: Trond
I helga har Maia vært på overnattingsbesøk hos en venninne på Oppdalsøyra,
og Trond har vært på jobb begge dager i mange timer.
Men farmor, jeg og de to minste har kost oss helt fint alene hjemme.

5. januar - Helligtrekongersaften

Foto: meg selv
I dag har vi fortsatt med å kose oss. Amanda og jeg har sett film: "The Holiday".
Det er jo viktig å holde på julestemningen enda litt lengre!
Amanda ga filmen terningkast 6. Den innfridde, med andre ord.

Ukens Snøball

Foto: meg selv
En av mange gleder som følge av å ha en hund i livet sitt:
Vi blir alltid mottatt av en lykkelig hund - selv om vi bare har sovet lenge.

Ukens Ole Brumm

"Jeg kommer ikke til å gjøre Ingenting lenger."
"Aldri mere?"
"Vel, ikke så ofte i hvert fall. De lar deg ikke få lov."

(Huset på Bjørnehjørnet).


Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar