Årsoversikt

søndag 19. januar 2020

Uke 3 2020 - Trøtt i trynet og trang i auga

Illustrasjon: Maia
Trøtt i trynet og trang i auga

Gikk vi rett på en smell nå, tro? Etter en optimistisk og positiv blogg sist uke,
så ble dagens illustrasjon fra Maia preget av at vi er litt trøtte her i hus.
For min del har det blitt litt mange timer på jobb,
og for barna har det kanskje blitt litt for sene kvelder og litt for lite søvn?

Etter to uker med travle dager på jobb og to legevakter på under en uke,
så endte jeg med migreneanfall på fredag, og forfall til veiledningsgruppe.
Det har blitt en daff helg på meg, med mye søvn,
og lite annet fornuftig, selv om noe av julepynten endelig er tatt ned.

Maias illustrasjon er hentet fra gårsdagen,
da hun sovnet i bilen på vei hjem fra konfirmasjonsamling på Dalsøyra.

13. januar - Tyvende dag jul. "Besta" Berna sin fødselsdag

Foto: Trond
Ja, det var det med å få pakka bort jula, da. Tyvende dag jul er vel siste frist?
Men etter en litt treg og lang dag på jobb, så skjedde jo ikke det.
Juletreet står visst fortsatt så fargerikt og fint i kroken her.

14. januar - Hedensk jul

Foto: Trond
Tirsdag ettermiddag betyr skytetrening for Rune.
Maia og Snøball tok seg en ettermiddagshvil på sofaen imens.
Vi har vært trøtte hele uka, hele gjengen, ser det ut til.

15. januar - National bagel day

Foto: meg selv
Natt til onsdag og onsdag var det meldt stormflo.
Fra kontorvinduet mitt kunne jeg følge med sjøen ut over formiddagen
før jeg dro til Knarvik for ettermiddagsvakt på legevakten.

16. januar - National nothing day.

Foto: Trond
Etter å ha vært hjemme litt over midnatt på onsdag,
så ble det en tung dag på jobb på torsdag etter litt for lite hviletid.
Trond var på bueskyting på kvelden, mens vi andre gjorde lekser.

17. januar - Grisens dag. Antonsmesse

Foto: meg selv
Døra mellom stua og gangen fungerer best om den er lukket.
Da holder vi en levelig temperatur i stua, mens det er ganske kaldt i gangen.
På kvelden så vi film: Rocketman. Den fikk terningkast 5.

18. januar - Verdens snømanndag

Foto: Trond
Maia var på konfirmasjonssamling på lørdag, og dro så på overnattingsbesøk.
Trond dro til Bergen på konsert og for å levere teppet til bandet.
Amanda hadde besøk. Rune og jeg så film: Mission Impossible. Terningkast 5,5.

19. januar - National popcorn day

Foto: Trond
Rune og jeg har sett mer film i dag: Mission impossible 2. Terningkast 4.
Middagen ble et samarbeidsprosjekt mellom Trond, Maia og meg.
Råkost hører med når det er fiskeboller i hvit saus på menyen.

Ukens kreative fra Amanda

Kreativ pynt på mobilen fra Amanda
Amandas telefon har fått øyne.
Hun hadde besøk i går, og lekte seg med det hun kaller "googly eyes".
Og plutselig hadde telefonen fått nytt liv.

Ukens spill-anmeldelse fra Rune

Spill: Fortnite på PS4


"Spillet er et Battle Royale spill. Det er gøy både for barn og voksne.
Det er mange som spiller det.
Jeg synes det er gøy fordi det har mange moduser å velge mellom. 
Det er et skytespill. Du kan ha opp til 4 spillere på et lag."

Terningkast: 6.

Ukens Snøball

Det er alltid kos tilgjengelig om du har en hund i livet ditt:
Du må bare tro du får ta en hvil på sofaen i fred.

Ukens Ole Brumm

"Og hvordan står det til?" spurte Brumm.
Tussi ristet langsom på hodet.
"Ikke mye hvordan", sa han.
"Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

(Ole Brumm)

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar