Årsoversikt

søndag 27. oktober 2019

Uke 43 2019 - Man skal lære av den skole man går i.

Saa synker begges oktoberløv
om stille stammer i aftenkulden,
men lyser, døende, op fra mulden,
som hellig aske, som gyldent støv!
Et evig-bindende løfte givet
om sammenhengen i lykkelivet,
og tro på lykken, Sieglinde, prøv!

Olaf Bull

Foto: Trond W. Hjønnevåg
Man skal lære av den skole man går i.

Så går oktober mot slutten, og jeg begynner å kjenne på stigende stress,
for snart er det desember og advent og jul.
Men først må bli klare til Halloween om 4 dager,
så nå sitter jeg på syrommet og syr kostymer så støvet letter.

Hvert år i august tenker jeg at nå burde jeg begynne,
men så er det plutselig midt i oktober, og jeg har ikke kommet igang,
Jeg lærer visst aldri å være ute i godt tid.
Men noe har jeg kanskje lært denne uka, 
siden jeg var på kurs fra mandag til onsdag - så er det i alle fall håp!

Mandag


Jeg startet altså uka i Trondheim på kurs, på Nidaroskongressen.
Nå var det tid for det fjerde (og siste) grunnkurset jeg trenger
for å bli spesialist i allmennmedisin.
Kurset gikk fra åtte om morgenen til halv seks på kvelden,
og etter det så sovnet jeg på hotellrommet og sov til neste morgen.

Tirsdag


Det var også en lang dag på kurs på tirsdag,
så for å ikke sovne på rommet etter kurs,
tok jeg meg en tur ut i blåsten i Trondheim.
På kvelden hadde vi filmkveld på rommet til Anne Marit,
så kjekt å være på kurs sammen med flere fra Alis-Vest-gjengen!

Onsdag


Kurset startet tungt på onsdag, men varte heldigvis bare til kl 14.
Dermed ble det litt ventetid for meg, siden flyet mitt gikk først kl. 18.45.
Snille Trond hentet meg på flyplassen i Bergen,
mens barna var hjemme alene og ventet på at jeg skulle komme hjem.
Skal si det var godt å komme frem godt utpå kvelden!

Torsdag


Etter tre dager på kurs var jeg helt døgnvill på torsdag,
og glemte helt at Rune skulle møte på skolen tidlig for å trene,
og at jeg skulle på foreldremøte på kvelden.
Men Rune oppdaget begge deler, og tilkalte meg så jeg fikk med meg halve møtet.
Maia var på bueskyting, og satte ny personlig rekord med 28 poeng!

Fredag


Amanda fikk nye skolisser i posten på fredag,
og var veldig fornøyd med det, etter at de gamle slitnet sist søndag.
Hun var på øvelse til lørdagens 4H-fest på ettermiddagen,
og så var det Halloween-disko for alle tre på kvelden,
selv om kostymene ikke akkurat ble ferdige, så ordnet det seg likevel.

Lørdag


I helgen har jeg stort sett tilbrakt tiden min på syrommet,
men en tur til Oppdalsøyra ble det i går,
siden Amanda var med på 4H-høstfesten der.
Det var blant annet åresalg med gevinster, og Trond vant Twist,
så da var lørdagskosen sikret for denne uka.

Søndag


I dag har jeg tilbrakt det meste av dagen på syrommet,
så nå nærmer vi oss tre ferdige kostymer til barna.
Det går heldigvis ganske raskt å sy når jeg har tre maskiner å veksle mellom.
Så det blir nye Halloween-kostymer også i år.
Til neste år skal jeg begynne på kostymene i august, for en gang må jeg vel lære?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar