Årsoversikt

søndag 20. oktober 2019

Uke 42 2019 - Noe kommer alltid overraskende, slik som julaften på kjerringa.

Eit fuglepar samfløygt sprengjer
solgylt mot himmelrand:
det er oss to på spilande vengjer
heim til kjærleikens morgonland!

Jakob Sande

Foto: Brita W. Hjønnevåg
Noe kommer alltid overraskende, slik som julaften på kjerringa.

I dag blir det mest blogging om min kjære mann, Trond,
siden han ble grundig lurt - og feiret - i går.
Barna ville arrangere "Dadchelor-party" for han til 50-årsdagen,
siden han ikke hadde noe utdrikningslag da vi giftet oss, så da ble det slik.

Så dermed ble det en travel helg på tampen av en travel uke,
men mye moro ble det, og mye moro har vi hatt med å holde det hemmelig.
Jeg var sikker på at Trond hadde mistanke om noe
da han barberte bort skjegget fredag kveld,
men tenk, han ble skikkelig overrasket - som julekvelden på kjerringa.

Mandag


Denne uka startet Rune med et fag som heter "livsmestring".
Som ledd i dette skulle han gå tur i minst 30 minutter på mandag,
så da var det bare å gå ut på tur, i regnværet.
Bløte ble vi, men det ble likevel en fin tur,
selv om vi lovde hverandre at neste gang tar vi støvler og regntøy.

Tirsdag


Maia er i full gang med konfirmasjonsforberedelser,
og på tirsdag var det ny undervisningskveld på Dalsøyra.
Trond var sjåfør denne gangen, 
så han hadde en rolig kveld på Dalsøyra,
mens jeg tegnet mønster til en badedrakt han ikke skulle vite om.

Onsdag


Rune og jeg forsøker å opprettholde treningsfokuset vårt,
og på onsdag fikk vi oss en god økt på treningsstudioet.
Jeg tok meg selv i å kjenne på hvor godt det føltes etterpå
- å vite at jeg hadde trent og brukt kroppen.
Det tenker jeg må være et godt tegn.

Torsdag


Maia hadde tatt med seg noteboka til pianoøvelse på besøk på torsdag,
trodde hun, i alle fall. Men den lå igjen på sykkelen.
Trond var på bueskyting, og var sjåfør til og fra kulturskolen,
så da fikk jeg klippet og sydd badedrakten,
som han skulle få på seg på dadchelor-party på lørdag.

Fredag


Snøball følger med fra vinduskarmen der hun trives best,
da jeg hentet Amanda hjem på fredag,
så det ut som at hun blødde fra hodet, så da måtte det foreviges.
Vi pakket og gjorde oss klare for weekend i Bergen,
Trond trodde vi skulle på Vil Vite, men sånn ble det jo ikke.

Lørdag


I stedet fikk han på seg ullundertøy og badedrakt,
og fikk mange rare oppgaver, "sur straff" og belønning.
Og så endte han opp på spa med massasje mens vi andre badet.
På kvelden var vi ute på middag og konsert på Madam Felle,
og så hadde vi to en alt for kort natt på hotell i byen.

Søndag


Og så har jeg fortsatt hotell-livet, nå i Trondheim,
her skal jeg være frem til onsdag på kurs,
mens mann og barn må klare seg alene på hjemmefronten.
Det går nok helst bra, særlig så lenge det ikke kommer flere overraskelser,
for nå tror jeg Trond har fått nok slike på en stund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar