Årsoversikt

søndag 6. oktober 2019

Uke 40 2019 - Bedre med trøtte armer enn tomme tarmer.

D'er brotne kvister i alle skogar;
det henger mold under alle plogar;
på alle leider det lyte finst,
og mykje der, som ein ventar minst.

Ivar Aasen

Foto: Maia W. Hjønnevåg
Bedre med trøtte armer enn tomme tarmer.

Denne uka har Rune og jeg forsøkt å komme igang med trening.
Det blir litt trøtte armer av det, eller kanskje mest trøtte bein,
men så gjør det godt å vite at en har brukt kroppen litt.
Selv om jeg nok er et godt stykke unna å bli noen treningsnarkoman for det.

I helga har Maia vært på "Base Camp" i Hyllestad.
Vi andre har vært hjemme, og kost oss sammen her.
Jeg har fått syslet litt på hobbyrommet, og vi har vært på Kafe av og te.
Og så har vi blitt samlet igjen til søndagskveld her hjemme i dag.
Og fingeren til Trond gror som bare det, hurra for det!

Mandag


Det passer vel bra at denne uka starter der forrige uke sluttet;
med Tronds fingertupp, som ble godt beskyttet på jobb.
Amanda var med og skiftet på fingeren mandag kveld,
og har siden vært helt klart for å skifte selv neste gang,
men det har visst ikke blitt bruk for hennes ivrige fingre og kløkt enda.

Tirsdag


Rune og jeg ble litt inspirert på tirsdag,
og fant ut at vi måtte begynne å trene litt.
Så da ble det spasertur ut med hele familien tirsdag kveld.
Det regnet litt, men vi hadde likevel en fin tur,
der Trond fikk knipset dette fine bildet ut Prestesundet.

Onsdag


Maia hadde hjemmelekse i mat og helse denne uka.
Det medførte baking av eplekake onsdag kveld,
det var det vi hadde ingrediensene hun trengte til.
Rune og jeg syklet både til og fra sjukeheimen og treningsstudioet der,
sånn at han kom igang med treningen der igjen.

Torsdag


Travle torsdager til tross, Trond og Maia koser seg med bueskyting.
Og mens de siktet på blink, koste jeg og Amanda oss hjemme,
med å se sesongpremieren av Grey's anatomy.
Den serien får vi to "lege-hodene" nemlig ha for oss selv.
Og det synes vi for så vidt at er helt greit, også.

Fredag


Maia dro avsted med båten fredag kveld,
for hun har tilbrakt helga i Hyllestad på "Base Camp".
Med sekken full og med godt humør på tur sammen med Hans.
Vi var heldige og fikk nykokt krabbe av nesten-naboen Gunnar,
da vi stoppet innom der på hjemvei. Nydelig godt var det!

Lørdag


I går tok jeg symaskinen fatt og sydde en såkalt "multipose".
Jeg hadde tenkt å lage 3 av dem, til ting som hører barna til,
men den ble så stor at jeg tror jeg må lage 3 mindre til det formålet.
Men vi finner nok en bruk til den store posen også.
Lørdag bød ellers på Kafe av og te - og lørdagskos med Pizza.

Søndag


I dag har egentlig vært en veldig daff dag med alt for mye skjermtid.
Men vi har nå vært og hentet Maia, som fikk sitte på med Eirik hjem til Gulen,
og så har Amanda, Rune og jeg vært på treningsstudio,
nå begynner det å bli til noe på treningsfronten, det må jeg si!
Så får vi se om vi klarer å opprettholde dette, da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar