Årsoversikt

søndag 3. november 2019

Uke 44 2019 - Natta er ikke så lang at dagen ikke kommer

Ikke så ondt som vi gjerne tror,
når rundt oss kvelende mørket gror.
Endog det tetteste mørke har bund.

Nils Collett Vogt

Foto: Maia W. Hjønnevåg
Natta er ikke så lang at dagen ikke kommer

Her jeg nå sitter og gjør meg klar for nattevakt på legevakten,
og på tampen av en uke preget av Halloween,
så syntes jeg det passet godt med et sitat
om at dagen kommer - etter en mørk og trist natt.

Etter at vi stilte klokka sist helg har kveldene blitt mørke,
og med det en følelse av at en er oppe halve natta,
selv om det egentlig ikke er senere enn det var forrige uke.
For meg har uka vært preget av siste innspurt på søm av kostymer,
og så har helga vært preget av sykdom.

Mandag


Uka startet med en papirarbeidsdag, med innlagte lønnsforhandlinger,
som ikke ble så effektiv som jeg skulle ønske.
Så var det hjem og sove litt før nattevakt på legevakten,
og deretter en kjapp middagsstund med familien,
før kvelden og natta ble tilbrakt i Knarvik.

Tirsdag


Etter en våkenatt på legevakten gikk noe av dagen med til å sove ut,
og så ble det ferdigstilling av kostymene til barna.
Amanda fikk HPV-vaksine, og trengte støtte, så søvnen ble avbrutt,
men det mest går jo, om en bare tilpasser seg litt.
Og kostymene til barna ble ferdige utpå kvelden tirsdag.

Onsdag


På ukens tredje dag fortsatte jeg med å sy kostymer,
da var det Trond sitt og mitt eget kostyme som stod for tur.
Barna og Dorthea skar ut gresskar til pynt,
de ble riktig så flotte, begge to, og gjorde seg godt på trappa.
Så da begynte vi å bli ganske klare for torsdagens feiring.

Torsdag


Så ble det Halloween-feiring på oss alle til slutt.
Alle tre barna fant noen å gå sammen med (etter litt krøll),
og vi fikk besøk av flere grupper, både store og små,
som alle ble tatt imot med åpne armer, og fikk godter i poser og spann.
Det ble en fin feiring, selv om formen min hadde begynt å hangle litt.

Fredag


Fredag morgen våknet jeg med feber og vond kropp,
og Amanda var ikke mye bedre, selv om hun ikke hadde feber,
så da ble det en dag hjemme fra skole og jobb for oss to.
På kvelden hadde Maia invitert til filmkveld med skummel film,
så da evakuerte vi andre til Belinda på koselig besøk der.

Lørdag


Gårsdagen tilbrakte Amanda og jeg stort sett på sofaen,
siden vi begge to fortsatt ikke var helt i form.
Maia dro til Solund på Halloween-diskotek på kvelden,
Rune hadde overnattingsbesøk av en kompis,
og vi andre hadde en rolig lørdagskveld.

Søndag


Dagen i dag har stort sett gått med til
å forberede meg på en ny nattevakt på legevakten.
Selv om jeg ikke er helt feberfri, og Trond mener jeg burde holde meg hjemme,
så skal jeg nok komme meg gjennom nattevakt på et vis,
for natta er faktisk ikke så lang at dagen ikke kommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar