Årsoversikt

søndag 10. november 2019

Uke 45 2019 - En far er en som hjelper deg opp når du ramler og lar deg prøve en gang til.

Ei lukke for alle
den lagnad var
å hava til far
ein fagna kar.
Han kann ikkje rakvaksen
ryggen retta
den mann som er
av ein krusling ætta.

Tore Ørjasæter

Foto: Maia W. Hjønnevåg
En far er en som hjelper deg opp når du ramler og lar deg prøve en gang til.

Hipp hurra for alle fedre på dagen i dag.
Her har vi feiret pappa i huset fra morgen til kveld,
fra frokost og gaver på senga på morgenen
til eplepai, iskrem og churros til kveldskos.

Denne uka har igjen vært preget av litt sykdom,
litt legevakt, litt vaktuke, litt utekontor, veiledningsgruppe i Bergen,
og hverdagslivet med alt det bringer av stort og smått.
Det har blitt ganske så kaldt utendørs,
og Rune venter og håper på snø og vintervær.

Mandag


Jeg hadde nattevakt på legevakten natt til mandag,
og tilbrakte derfor det meste av dagen under dyna.
Amanda var syk, og hjemme fra skolen.
Rune var på Flolid på "fotosession", og tok dette fine bildet der.
På kvelden var Maia og jeg på korøvelse til årets adventskonsert.

Tirsdag


Amanda var syk frem til og med onsdag denne uka,
og siden jeg hadde vakt, var Trond hjemme med henne både mandag og tirsdag.
På kvelden begynte jentene og jeg å planlegge juleballkjoler,
mens Rune og Trond var på første innedørsskyting for i høst.
Og Snøball slappet av i kjent stil.

Onsdag


Vaktuke betyr utekontor, og onsdag betyr det Byrknes-tur.
Så da ble det bilde fra Byrknes denne dagen.
Amanda var fortsatt ikke helt i form, men klarte seg alene hjemme.
Jeg er fortsatt ikke helt i form igjen selv,
så det ble ikke trening på Rune og meg denne uka heller, huff og huff!

Torsdag


Flere dager denne uka har det vært skikkelig kaldt og frost,
og siden jeg skulle til Bergen på fredag så ble det dekkskift torsdag kveld.
Men først var det foreldresamtale,
deretter kulturskole for Rune og Maia, og bueskyting for Trond,
og så var Maia i bursdag mens vi skiftet dekk i "natten".

Fredag


Dermed ble det tur til Bergen på meg på fredag,
til veiledningsgruppe med personlighetsforstyrrelser som tema.
På veien hjem fikk jeg kjøpt stoff til juleballkjoler,
og noen farsdagsgaver fra barna til pappa.
Mens Maia var på diskotek på Byrknes, og kom hjem sent på natt.

Lørdag


I går koste vi oss for det meste sammen hjemme,
selv om både Rune og Maia var på besøk hos venner i løpet av dagen.
Vi lagde oss skikkelig god "frunsj",
og så lagde vi rotfruktchips (eller er det rotgrønnsakschips?),
og hadde en fin lørsdagskveld med julefilm og lørdagskos.

Søndag


I dag har vi feira pappa på farsdagen.
Barna hadde laget gaver til ham, på hvert sitt vis,
og så ville han gjerne ha eplepai og churros i stedet for kake,
så da fikk han jo det.
En fin dag med mye kos og fine ord til pappa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar