Årsoversikt

søndag 18. juni 2017

Uke 24 2017 - Er det ikke det ene, så er det det andre...

Så bli med i vårt korps hvis du liker musikk.
En oppvekst i ordnede former.
Bli med i vårt korps hvis du liker å gå i takt,
i ganske stilige uniformer.

Over 800 korpsinger på dagens oppstilling i Mandal Idrettspark.
Hvis musikk er kjærlighetens føde, spill videre!

Av og til så er det helt greit at jeg "må" sette meg ned og blogge litt. Slik var det akkurat nå. Etter en uke med livet litt på "høygir", så gjorde det godt å unne seg en pause i sofaen uten å holde på med noe annet enn å skrive i bloggen om uken som har gått.

Det føles som vi har hatt en todelt uke. Først fire dager med jobb på dagen og så pakke, pakke, pakke, på ettermiddag og kveld, og deretter en helg på Skolekorpsfestival i Mandal, noe som jeg hadde tenkt skulle bli en pause i pakkingen, men som til tider har føltes littegrann som en treningscamp. Jeg satte til og med ny skrittrekord i antall skritt på en dag på lørdag, så å påstå at vi har hatt en rolig helg uten pakking, er et lite stykke fra sannheten. Men gøy har det vært, det skal ingen ta fra oss!


Målet for denne uken når det kommer til pakking, var å bli ferdig med kjelleren, og så begynne på loftet. Det skar seg fort, for det tar jammen tid å gå gjennom alt mulig vi har "samlet" på opp gjennom årene, pose etter pose etter pose. Vi kaster mye, men disse bladene er noe av det jeg bare må ta vare på. Jeg har (nesten) fulle årganger av "Nemi", og de kaster jeg aldri! Så "Nemi" har fått en egen eske, hun, likegodt!


På jobb er det flere som er så snille og samler flytteesker til oss, så det kan være at vi ikke trenger å kjøpe flere flytteesker slik det ligger an nå. På tirsdag kom jeg hjem med to nye esker som ble tatt i bruk allerede samme kveld.


Denne uka har endelig sommeren begynt å titte fram, så da ble det utemiddag flere dager. Onsdag foreslo jeg pastasalat, så det ble dagens middag i godværet. Nå ble salatskåla så full før pastaen kom på plass, så dermed ble det blanding på tallerkenene i stedet for i salatskåla. Men veldig godt var det, uansett!


Både onsdag og torsdag fikk jeg med meg nye esker hjem fra jobb, så nå bugner det av tomme esker i kjelleren. Dermed gjenstår det jo bare å få fylt i alle disse eskene også. For selv om jeg føler at vi har stått på og jobbet fra vi kom hjem fra jobb til sent på natt hele uka, så går det såpass sakte på frem at jeg mistenker at vi ikke kommer til å komme i mål med å gå gjennom alt vi har.


Fredag hadde jeg tatt en feriedag, siden vi skulle dra på Skolekorpsfestival fredag ettermiddag. Jeg trodde at jeg skulle få pakket litt av flyttelasset på formiddagen, men det skjedde ikke, for dagen gikk egentlig med til å pakke til helgeturen. Nå lurte buss-sjåføren på om vi skulle flytte til Mandal, så det er mulig at jeg pakket litt vel mye. Men når alle fem skal sove på en skole, så blir det litt å dra på, særlig når undertegnede har et visst krav til komfort-nivå. 

Vel, vi kom oss i alle fall på plass på Mandal Videregående Skole, som har vært vårt "hjem" for helgen, med tykke luftmadrasser, soveposer og dyner, instrumenter og uniformer. Jentene var på øvelse allerede en times tid etter at vi hadde ankommet Mandal, og etter det spaserte vi ned til sentrum, der det var åpne butikker helt til midnatt.


Lørdag morgen var vi tidlig oppe for frokost og morgenstell, før det var på med uniformer og utmarsj før klokka ni. Etter marsjering gjennom byen var det offisiell åpning av festivalen i Skriverparken. Oppropet ble det litt kluss med, for jenta klarte å si "Sogndal" i stedet for "Sokndal", så det var ingen som skjønte at hun mente dem fra Sokndalsgjengen, og dermed var det ingen som svarte. Sånn går det når en ikke er helt inne på de bløte konsontantene.

Etter åpning hadde de en kort pause før de igjen skulle ned til sentrum for å spille gatekonsert. Etter det var det lunsj, før alle hadde litt "fri". Vi gikk i bassenget, mens mange valgte å gå på stranda i området. Etter en deilig dukkert så bar det tilbake til skolen for "Linedans-kurs". Deretter kastet vi i oss lørdagsmiddagen, før det var på tide på vise frem det vi hadde lært på kurset. Og så var det diskotek, selv om jeg valgte å trekke meg tilbake, så koste Amanda seg skikkelig med det, før vi alle mer eller mindre kollapset på sengene våre.


I dag startet vi litt senere, og hadde tid til å pakke og gjøre klar for hjemreise, før det igjen var tid for uniformer og ut på marsjering. Dagens marsjering var konkurransen for helgen, og jeg synes jo barna våre klarte seg utrolig bra på innmarsjen, men jeg er kanskje noe inhabil i så måte. Men det var to andre korps som vant pokalene du ser på bildet.

Nå har vi "flyttet" til svigermor for noe tid fremover, mens vi pakker ned hovedetasjen i huset hjemme, så er det greit å ikke rote til igjen fortere enn vi klarer å rydde. Det blir noen travle uker i tiden fremover, men til slutt blir det nok bra, tror jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar