Årsoversikt

søndag 18. juli 2021

Uke 28 2021 - Så blå og fin, den gjør oss blid

Illustrasjon: Maia

 Så blå og fin, den gjør oss blid

Så var det endelig også vår tur,
til å ta ferie, Trond og meg.
Den siste uka på jobb har vært sur,
når det røyner på og jeg er litt lei.

Men midt i innspurt til ferietid,
så kom det en glede vi glemmer sent.
Så blå og fin, den gjør oss blid,
og enn så lenge, så rent og pent.

En garasjeport som gir glede til mange,
ja, det tror jeg jammen jeg hevde vil.
Når hverdagene kjennes tunge og lange,
er det en slik port du hjem vil komme til.

12. juli 2021

Navnedag: Elias, Eldar

Foto: Trond og meg selv

Trond og jeg har begge vært på jobb på dagtid denne uka.
Mens vi var på jobb fikk vi besøk av Tom og Åse.
Jeg irriterte meg litt over at det var lang kø på butikken til lunsj.
Men med nydelig vær, så forstår vi jo hvorfor turistene kommer hit.

13. juli 2021

Navnedag: Mildrid, Melissa, Mia

Foto: Trond og meg selv

Været har vekslet mye denne uka. Prestesundet er fint, uansett.
I huset er hovedetasjen nå klar for elektrikeren,
og taksteinene er snart kommet helt på plass.
Vi gleder oss sånn over at vi stadig er et skritt nærmere innflytting.

14. juli 2021

Navnedag: Solfrid, Solrun

Foto: meg selv og Trond

Rune hadde plantet tomatplanter på skolen i vår.
Det har så langt resultert i 2 fine og søte tomater som jeg fikk smake.
Tante Åse og barna badet i "Hundehølen" på kvelden.
Det så kaldt ut, så jeg holdt meg på land.

15. juli 2021

Navnedag: Oddmund, Oddrun

Foto: meg selv, Trond, Amanda

De siste dagene på jobb før sommerferie er alltid tunge.
Nedtelling pågår mens en prøver å bli klar for ferie.
På ettermiddagen ble det ny badetur, og jammen kom jeg meg uti.
Snøball badet, hun også, men vi syntes begge det var for kaldt.

16. juli 2021

Navnedag: Susanne, Sanna

Foto: meg selv og Trond

Selv om dagen startet noe dårlig, med at jeg fikk et bilde i hodet,
så var fredag selvsagt en god dag, siste dag før ferie!
Åse hadde selskap av to hunder i senga.
Jeg feiret at jeg hadde ferie med å hekle litt og spise kake.

17. juli 2021

Navnedag: Guttorm, Gorm

Foto: Trond og meg selv

I går var Trond og jeg i Åsane og hentet gulv til huset.
Trond har ikke bilnøkkel, og jeg hadde glemt visakortet.
Slikt blir det fort litt floker av. Men jeg fikk ikke floker på heklegarnet.
Huset er ikke fullt så ryddig lengre en uke etter visning.

18. juli 2021

Navnedag: Arnulf, Ørnulf

Foto: meg selv og Trond

Jeg startet dagen med besøk av 4 "små" i senga mi.
Så har vi fått gulvet på "plass" i det nye huset.
Og barna og jeg har vaska tilhengeren, utvendig og innvendig.
Nå er det snart vår tur til å være turister med god tid!

Vi anmelder brettspill - Uke 28

Spill: Sjakk


Positive ting: Det er gøy, og ikke så vanskelig å lære seg. 
Det er rolig og lager ikke mye bråk. Det er avslappende.
Negative ting: Du kan bare være 2 som spiller. 
Det er ikke lurt å spille om du er en dårlig taper.
Passer for: 10 år og oppover
Vil vi anbefale spillet til andre: Ja
Vinneren ble: Amanda

Terningkast: 5

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Jif Engangsmopp (epleblomst)


Jeg kjøpte disse til husvasken sist uke, 
men innså fort at de var mer til jobb enn til hjelp.
Det er så mye såpe i moppen at gulvet er supersleipt etter vasking,
og jeg måtte gå over med rent vann minst 2 ganger før det ble bra.
Jeg ble ikke fornøyd med disse i det hele tatt.

Terningkast: 2 (det ble da "rent" på et vis)

Ukens filmer - Uke 28


Paddington. 2014. Terningkast: 6

Ukens bilde

"Det er ikke så lett å ta bilder av hunden når vi er på tur"

Foto: Amanda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar