Årsoversikt

søndag 11. juli 2021

Uke 27 2021 - Men bonusen er jo dette

Illustrasjon: Maia

Men bonusen er jo dette

Når huset til visning må ordnes,
men dagene går alt for fort.
Da kan det vel være det "tordnes",
og en prøver å ønske rotet bort.

Utstyrt med koster og kluter,
med hjelp fra tre barn som har "fri".
Vi rister på tepper og puter,
så må det vel ordentlig bli?

Vi kom da i mål på et vis, vel,
det ble som ble det, tenker jeg.
Da fredagen kom, litt på hell,
hotellmiddag ventet på meg.

Det ble en travel uke med rette,
med rydding og vasking til sent.
Men bonusen er jo dette;
nå er huset ryddig og rent.

5. juli 2021

Navnedag: Mirjam, Mina

Foto: meg selv og Trond

Jeg og jentene startet uka med tur til tannlege i Knarvik.
Jentene har litt tannlegeskrekk, så det var interessant.
Før vi dro hjem shoppa vi litt, og så tok ferja en omvei.
Den store båten som ligger ved kai i Sløvåg har fått nytt navn.

6. juli 2021

Navnedag: Torgrim, Torgunn

Foto: meg selv og Trond

Trond kjøpte inn salat med mer til deilig lunsj for meg.
For å motivere til husvask til visning shoppa jeg nye vaskesaker.
Det går på frem med huset vårt,
denne uka har mange av innerveggene kommet opp.

7. juli 2021

Navnedag: Håvard, Hulda

Foto: Trond og meg selv

Mens jeg og barna brukte ettermiddagene til å rydde og vaske,
har Trond hatt en ny ettermiddagsuke på jobb.
Da blir det fine bilder av solnedgangen sent på kvelden.
Jeg gikk for "enkel" middag med kylling/pastasalat.

8. juli 2021

Navnedag: Sunniva, Synnøve, Synne

Foto: Trond og meg selv

Torsdag var en dritt dag, der en rekke ting gikk skeis.
Men - jeg vant på pantelotteriet, så alt var ikke galt, heldigvis!
Føttene mine var slitne etter en lang dag på beina.
Teknisk rom i huset vårt er alt fullt av vannledninger, og mer blir det.

9. juli 2021

Navnedag: Gøran, Jøran, Ørjan

Foto: meg selv og Maia

Vi kom da i "mål" med vasking og ryddig til fredag, på et vis.
Gleder meg stadig til å flytte i eget hus om noen måneder.
Vi spiste middag på hotellet mens visningen pågikk.
Slik feiret vi også at det var akkurat 4 år siden vi flytta til Gulen.

10. juli 2021

Navnedag: Anita, Anja, Amina

Foto: Trond og meg selv

Trond har jobbet 12 timer dag i helgen, og vært borte for det meste.
Jeg har slappet av etter en hektisk uke, og nyter ryddig hus.
Amanda lagde deilig pesto-pasta til lunsj, oppskrift fra TikTok.
Snøball furta, for ho ville både smake, og gå på tur.

11. juli 2021

Navnedag: Kjetil, Kjell

Foto: meg selv

I dag har jeg holdt litt på med "detaljer" til nyehuset,
det er mange ting som en skal ta stilling til når en bygger hus.
Jeg og barna har spasert bort til huset en tur.
Det er alltid gøy å se alt som vi har tenkt komme på plass.

Vi anmelder brettspill - Uke 27

Etter 13 uker uten brettspilling, ble det spill fredag kveld i ryddig hus.

Spill: Bingo


Positive ting: Det er gøy, koselig, flere kan vinne, er som "normal" bingo.
Lett å forstå og tilpasse til de som trenger litt mer tid. Spennende.
Hyggelig, det var gøy da alle satt/stod og ventet på ett tall.
Negative ting: Litt dumt at oppleser ikke får være med og spille.
Passer for: Alle som kan tall.
Vil vi anbefale spillet til andre: Ja.
Vinneren ble: 1 rekke, 2 rekker og 3 rekker: Amanda
Fullt brett: Brita
2 fulle brett: Maia

Terningkast: 5

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: After sun gel fra Cosmica og Cliniderm


Etter at jeg klarte å bli godt solbrent på ryggen søndag,
så fant jeg ut at vi ikke hatt after sun i hus.
Dermed kjøpte jeg like godt 2 på apoteket på mandag.
Begge to fungerte godt, de kjøler og lindrer greit,
og ga god fuktighet til huden.
Cliniderm var ekstra kald med en gang, men effekten forsvant fortere,
mens Cosmica kjølte mye lengre. Cosmica er en gel, cliniderm er mer som en krem.

Terningkast: Cliniderm 4, Cosmica 5.

Ukens filmer - Uke 27


Artemis Fowl. 2020. Terningkast: 5. 

Ukens bilde

"Gjett om vi gleder oss til å bo her"

Foto: Amanda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar