Årsoversikt

søndag 4. juli 2021

Uke 26 2021 - Heldigvis har vi litt mer ferie i vente

Illustrasjon: Maia

Heldigvis har vi litt mer ferie i vente

I sommer er ferien for oss voksne stykkevis og delt,
med en uke ferie, to uker jobb, og så to uker ferie til.
Det beste hadde nok vært å samle ferien helt,
men av flere grunner blir det ikke alltid slik en vil.

Denne første ferieuken hadde Amanda og jeg laget en meny;
først til Sula en tur for å se etter fargerik stein,
så hjem en tur for å snu, hvorpå en tur til Bergen by,
der vi kunne få testet både kropp og "bein".

Vi har da fulgt planen, hele gjengen, og kost oss vi har,
men uka ble for kort for å pusten igjen hente.
Nå er ferien over for denne gang for mor og far,
men heldigvis har vi litt mer ferie i vente.

28. juni 2021

Navnedag: Lea, Leo, Leon

Foto: meg selv og Trond

Uka startet bedre enn den forrige sluttet, siden hodet mitt var bedre.
Vi slappet av i Sula det meste av dagen.
Trond, jeg og jentene hadde oss en kjøretur rundt på jakt etter fine steiner.
Og så lagde vi middag og koste oss sammen med bestemor.

29. juni 2021

Navnedag: Petter, Peter, Per

Foto: meg selv, Trond, Maia

Så dro vi tilbake til Eivindvik en tur, siden mamma skulle ta blodprøver.
Men første måtte Rune ta sitt tradisjons-jedi-bilde på haugen.
Vel hjemme var det greit å ta en tur bort til huset og kikke litt,
og så lagde Amanda krem til Snøball som belønning for en fin tur.

30. juni 2021

Navnedag: Solbjørg, Solgunn

Foto: Maia, meg selv, Ragnhild og Trond

Onsdag gikk turen til Bergen, for noen med bil og for noen med båt.
Maia fikk tilbringe dagen sammen med venner,
mens vi andre for det meste spiste og drakk i varmen,
og hadde en koselig kveld på terrassen til Runar og co.

1. juli 2021

Navnedag: Ask, Embla

Foto: meg selv og Trond

Etter en deilig natt på Scandic Bergen City hotel, og deilig frokost der,
tok vi turen til Vestkanten og Vannkanten, der vi koste oss masse.
Deretter dro vil til Arna og hentet bursdags"barnet" Snøball, som hadde kost seg der,
før vi dro hjem til Eivindvik, der Amanda bakte kake og feiret 6-åringen.

2. juli 2021

Navnedag: Kjartan, Kjellfrid

Foto: meg selv og Trond

Fredag var Trond på tur alene til Knarvik og synstest,
mens jeg forsøkte å få "ladet batteriene" her hjemme.
Det ble pannekaker til middag, siden mamma ønsket seg det,
og så gikk vi tur til huset på kvelden, der Snøball fikk disse litt.

3. juli 2021

Navnedag: Andrea, Andrine, Andre

Foto: meg selv

I går ble nok en tung dag for min del, med mange timer under dyna.
Snøball liker å holde meg med selskap når jeg har sånne dager.
På kvelden hadde Amanda og Snøball et kunstprosjekt,
der Snøball litt uvitende malte dette flotte maleriet.

4. juli 2021

Navnedag: Ulrik, Ulla

Foto: meg selv og Trond

I dag bestemte jeg meg for å nyte den siste fridagen,
så jeg har tilbrakt mye av dagen ute i solskinnet og lest.
Vi har hatt oss en tur til Solleibotn, der alle unntatt meg badet.
Jeg har klart å bli solbrent på ryggen, men ellers har det vært en fin dag.

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Kyllingvinger fra Fly Chicken


Amanda og Trond testet ut kyllingvinger fra Fly Chicken,
som du finner i første etasje på Galleriet.
Jeg og barna har spist her før, og likte maten godt.
Amanda syntes de var kjempegode, hun er veldig glad i kylling.
Pappa fikk smake en av 5 kyllingvinger på menyen,
og han syntes også de var crispy og gode.

Terningkast: 6

Ukens filmer - Uke 26


Luca. 2021. Terningkast: 5

Årets bøker

Lucinda Riley: Den forsvunnede søsteren


Halve året skulle altså gå før jeg leste ut en bok.
Det går altså ikke spesielt fort med meg for tiden,
men så var denne på godt over 500 sider også, da!
Den syvende boken i serien om de syv søstre var i samme klasse
som de foregående 6 bøkene, og anbefales varmt.
en bør ha lest de første 6 bøkene for å holde tritt,
særlig da denne boken "trekker" alle karakterene sammen.
Bokserien er absolutt verdt tiden det tar å lese den,
selv om vi kanskje aldri får vite hele historien.

Terningkast: 5

Ukens bilde

"Barna gleder seg til å nyte denne utsikten"

Foto: meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar