Årsoversikt

søndag 20. juni 2021

Uke 24 2021 - Tenk, grunnskolen er over for eldstejenta vår

lllustrasjon: Maia

Tenk, grunnskolen er over for eldstejenta vår

Siste uke på skolen og siste skoledag,
tenk, da var vi kommet så langt i år.
En pause fra skole og pause fra fag,
Det føles som de startet på skolen i går.

For Maia var uka litt rar, og litt trist,
siden den var den siste av 10 år på skolen.
Hun har fullført med ære, så sikkert og visst,
hun skinner jo nesten som solen.

Tenk, grunnskolen er over for eldstejenta vår,
nå venter nye utfordringer og eventyr.
10 år har gått fort, begynte hun ikke i går?
Ja, huff a meg som tiden flyr.

Så stolte vi er av deg, en flott ungdom har du blitt.
Vi elsker deg, sånn, kjære Maia, vår "pride"!
Vi ønsker deg alt godt i livet ditt!
Husk at det ikke skal være et soloraid.

14. juni 2021

Navnedag: Solfrid, Solrun

Foto: meg selv og Maia

Jeg startet uka der forrige uke sluttet, med å være syk.
Forsøkte å gå på jobb, men det fungerte dårlig, så jeg måtte gå hjem igjen.
Maia fant båt-is som manglet syltetøy, og så måtte vi handle til overnatting.
Ja, og så fikk jeg ny lego i posten levert på døra.

15. juni 2021

Navnedag: Oddmund, Oddrun

Foto: meg selv, Trond og Maia

Jeg trodde jeg skulle klare en tur til tannlegen tirsdag,
men kroppen og hodet sa fortsatt "nei", så det ble en ny dag i senga.
Amanda og Maia var på overnatting med ungdomsskolen på fotballbanen.
Jeg prøvde å planlegge litt til huset, mens Snøball passet på meg.

16. juni 2021

Navnedag: Susanne, Sanna

Foto: meg selv, Maia, Trond og Amanda

Onsdag var jeg tilbake på jobb og utekontor på Byrknes.
Derfra bar det rett hjem for å kle på oss bunad og finklær,
og så dro Maia, Trond og jeg på avslutning med 10. klasse på hotellet,
mens Amanda lagde kyllingburgere til middag her hjemme.

17. juni 2021

Navnedag: Guttorm, Gorm

Foto: meg selv, Trond, Maia

Torsdag var det tid for sommeravslutning for kulturskolen.
Rune og Maia spilte piano og baryton, og imponerte stort.
Hjemme lagde Amanda middag, og bakte kake på toppen,
og serverte deilige, norske, jordbær inntil.

18. juni 2021

Navnedag: Arnulf, Ørnulf

Foto: Maia og meg selv

Fredag var Maia sin siste skoledag på grunnskolen.
Hun tegnet favoritt-lærerne, mens jeg satt i lunsjen og gråt.
Snøball fikk endelig gått på tur, første gang denne uka.
Det resulterte i leggkramper på natta for meg.

19. juni 2021

Navnedag: Gerhard, Gjert

Foto: meg selv, Amanda og Trond

I går var Trond og jeg i Åsane og så på ting til huset.
Amanda dro til Bergen med venner og koste seg på tivoli.
Rune dro på båttur med venner her hjemme, og Maia på besøk til Tor.
Vel hjemme igjen tok Trond en tur på hotellet.

20. juni 2021

Navnedag: Margareta, Margit, Marit

Foto: Trond og meg selv

I dag har vært en trøtt dag, alle fem har sovet en god del.
Men jeg er fornøyd med at jeg fikk lagt sammen pop-up-teltene,
som jentene fikk til overnattingen tirsdag.
Ellers har det blitt litt "data"-tid i dag også, med husplaner og blogging.

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Kinder-sjokolade-boks


Amanda hadde kjøpt denne fine boksen med kindersjokolade til meg i går.
Den inneholder 5 forskjellige typer kinder-sjokolade,
nydelige gode småbiter med sjokolade.
Den var en "hit" for oss alle, jeg tror alle har smakt noe,
og alle fant noe de likte godt.

Terningkast: 5

Ukens filmer - Uke 24


Pacific Rim. 2013. Terningkast: 4


Yes Day. 2021. Terningkast: 5 1/2

Ukens bilde

"Så stolte av jenta vår etter 10 års skolegang"

Foto: Anne-Britt Molde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar