Årsoversikt

søndag 6. juni 2021

Uke 22 2021 - Maia vår er 16 år?

Illustrasjon: Maia

Maia vår er 16 år?

Maia vår er 16 år?
Det er ikke lett å forstå.
Det føles jo som hun ble født i går!
Hu hei, som tiden må gå!

Bursdag og familiefest,
det måtte til, må vite.
Bak bilrattet trivdes hun best,
mens mamma med nerver fikk slite.

I helga ble bursdagen feiret med hatt,
med overnatting og gode venner.
De koste seg sammen i en lang natt,
man har det jo gøy med de man kjenner.

31. mai 2021

Navnedag: Pernille, Preben

Foto: Meg selv

Uken startet med gule lapper på kontoret,
deretter hjem og forsøke å sove litt,
før jeg dro til Knarvik og nattevakt på legevakten,
med rød respons og henge med i ambulansen.

1. juni 2021

Navnedag: June, Juni

Foto: meg selv og Trond

 Jeg gikk rett fra legevakt til tannlegen,
det var like godt når ferja var innstilt på grunn av tåke.
Men jeg kom meg da hjem til slutt, og fikk sove litt.
En nattevakt ødelegger egentlig 2 hele dager.

2. juni 2021

Navnedag: Runar, Runa, Rune (Hurra for Rune og Runar!)

Foto: meg selv og Trond

Onsdag var den store dagen, Maia fylte 16 år!
Dagen startet med frokost og gaver på senga.
Trond fikk andre dose av korona-vaksine, og barna var til tannpleier.
På kvelden var det øvelseskjøring og kake på menyen.

3. juni 2021

Navnedag: Rasmus, Rakel

Foto: meg selv og Trond

Torsdag dro Trond til Florø i møte i Arbeidsmannsforbundet.
Jeg syntes været var litt for godt til å sitte inne.
Amanda vartet opp med kake også på torsdag,
mens jeg gikk for ost og kjeks til middag.

4. juni 2021

Navnedag: Heidi, Heid

Foto: Trond, meg selv og nabo Nina

4. juni ble "Eivindvik Brygge" offisielt åpnet.
I "nyehuset" var det tid for støpning av gulv og platting.
Jeg våknet med senga full av unger,
mens Trond nøt livet på hotell og hotellfrokost.

5. juni 2021

Navnedag: Torbjørg, Torbjørn, Torben

Foto: meg selv og Amanda

 I går gikk det meste av dagen til forberedelser til Maias feiring,
og til selve feiringen, som ble en overnatting, og dro ut i natten.
Amanda bakte ukens tredje kake, flinke konditoren vår!
Rune hadde samlet en god mengde "våpen" i gangen, oppdaget jeg.

6. juni 2021

Navnedag: Gustav, Gyda

Foto: meg selv

Etter en natt med lite, dårlig og urolig søvn endte jeg med migrene i dag.
Maia har rydda opp etter feiring, og pakka til skoletur,
mens Amanda stelte til spadag for meg da jeg endelig stod opp.
Så da blir det natteblogg fra meg i dag.

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Diverse retter på Eivindvik Brygge


Fredag åpnet Eivindvik Brygge, så da ble det middag på hotellet på oss.
En spennende meny med lokale råvarer setter vi pris på.
Bestemor og farmor hadde fiskesuppe og indrefilet.
Amanda spiste reker, mens Maia og Rune hadde Cæsar salat.
Jeg prøvde kalveburgeren, og Trond fiskesuppe fulgt av breiflabb.
Til dessert var det rabarbrapai, ostekake og sjokoladefondant.

Alle likte maten veldig godt, alle ble mette, og alle koste seg.

Terningkast: mellom 5 og 6 på alle retter vi forsøkte!

Ukens filmer - Uke 22


Jakten på Ohana. 2021. Terningkast: 5

Ukens bilde

"Her må det bo en eremitt"

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar